חכמה לטווח קצר
חכמה לטווח קצר
בחודש מארס האחרון נכנס גדעון לסניף ירקונים של רשת מחסני חשמל וקנה טלוויזיה חכמה של פיליפס, וכעבור כמה ימים הותקן המכשיר בביתו לשביעות רצונו.
חצי שנה בלבד תיפקדה הטלוויזיה בחוכמה ולשביעות רצונם של גדעון ובני ביתו, אבל אז לא עמדה לה יותר חוכמתה והיא פשוט שבקה חיים. כל הניסיונות להפעיל אותה עלו בתוהו, ולגדעון לא נותרה ברירה אלא להזמין את שירות התיקונים של חברת אלקטרה יצרנים, שנותנת שירות ואחריות למכשירים של חברת פיליפס, כמו גם למכשירים רבים אחרים.
טכנאי הגיע לביתו, לא הצליח להפעיל את המכשיר, ולקח אותו לבדיקה ותיקון. כיוון שמעבדת השירות של אלקטרה לא טרחה להתקשר ולעדכן את גדעון לגבי מצב הטלוויזיה, הוא התקשר כעבור כמה ימים ונדהם כשנאמר לו שייקח חודש כדי לתקן את המכשיר.
גדעון ביקש לשוחח עם האחראי במעבדה, שכן זה נשמע לו לא הגיוני שטלוויזיה חדשה מתקלקלת ובנוסף לוקח חודש (ואולי אפילו יותר) כדי לתקנה. הובטח לו שהאחראי יתקשר אליו, אבל — טוב, אתם מכירים את ההמשך — איש לא התקשר.
"במשך שבועיים התקשרתי למעבדה שוב ושוב ולא זכיתי לשוחח עם האחראי", כתב לנו גדעון, "לדעתי זו לא אחריות אלא חוסר אחריות. זו הטלוויזיה היחידה שיש אצלנו בבית, וחשבתי שאני קונה מוצר איכותי. כנראה שטעיתי".
פנינו לחברת אלקטרה, וכעבור יום קיבלנו מכתב מגדעון, שבו סיפר כי התקשרה אליו נציגת שירות, סיפרה שקיבלה פנייה מהעיתון וכי מעכשיו היא תלווה אותו באופן אישי עד שיסתיים הטיפול. לדבריו, היא שבה והתקשרה אליו במשך כמה ימים, ובסופו של דבר הודיעה לו שמביאים לו טלוויזיה חדשה. גם לנו נמסר מאלקטרה כי החברה מתנצלת על העיכוב בטיפול במוצר וכי לפנים משורת הדין הוחלט להחליף ללקוח את הטלוויזיה בחדשה.

