ראשון 21 בינואר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
שיטת ה"אפיליאייט מרקטינג" - שלא יגזרו עליכם קופון | צילום: שאטרסטוק
זמנים מודרנים  • 19.02.2017
שלא יגזרו עליכם קופון
רוצים לקנות בזול, אבל אין לכם כוח לחיפושים מפרכים ברשת? קבלו את שיטת ה"אפיליאייט מרקטינג" — אנשים שמוצאים עבורכם את העסקה המשתלמת ביותר, תמורת עמלה מהאתר. ולא, אין קאץ'
שירי גלס

נכון, היום כבר ברור לכל שאפשר למצוא אוצרות בחנויות הענק המקוונות ברשת ופעמים רבות גם לחסוך הרבה מאוד כסף. אבל יש שמוותרים מראש על הזמנה באתרים הגדולים דוגמת עלי אקספרס, אמזון, או אי־ביי. למה? כי למי יש זמן לחפור ולנבור באתרי הענק הללו, להמר על איכות ולא לדעת מה באמת נקבל לידינו אחרי המתנה, שעלולה להיות ממושכת מאוד.

 

כדי להבין איך מתמצאים בין מאות אלפי המוצרים, בוררים את הדברים השווים באמת ונשארים מעודכנים בטרנדים חמים, נדרשת מיומנות. כן, גם פה הניסיון עושה את ההבדל, והקילומטראז' שצברתם בחיפושים יניב בדרך כלל שיפור במילות החיפוש, במיון המוצרים ובהבנה מיהם המוכרים הטובים המציעים את מרכולתם באתר.

 

כיום יש קבוצות פייסבוק ואתרי אינטרנט שזו בדיוק מלאכתם — חיפוש ממוקד ואיכותי, ואם תרצו מעין קניין אישי. מדובר בשיטה המוכרת בעולם בשם Affiliate Marketing ובתרגום חופשי — "שיווק שותפים". זוהי שיטה לקידום מכירות בין אתרי מכירה לבין אתרי קידום מכירות — מי שמקדם את המכירה יקבל עמלה מאתר המכירה בכל פעם שאתם, הקונים, תבצעו קנייה דרך המלצה או לינק של אותו מקדם מכירה.

 

איפה הקאץ'? אין קאץ'. מבחינתכם זה מאפשר לעקוב אחרי בלוגרים, מנהלי קבוצות או אתרים שצברו ניסיון בקניות ברשת, שאתם אוהבים את בחירותיהם, וברגע שאתם לוחצים על לינק מתוך האתר שלהם תגיעו לאתר הקניות ותמשיכו את הקנייה באופן זהה. מקדם המכירות, כלומר האתר שהמליץ על המוצר, יזכה בעמלה מאתר המכירות, ולא על חשבונכם.

 

פער המחירים

 

יניב פורת הקים לפני שנתיים את עמוד הפייסבוק Alibuy. "הזמנתי מוצר דרך חברת קופונים גדולה. המוצר הגיע ארוז באריזת משלוח מהספק הסיני ועליו תג המחיר הזעום, שלא דומה למה ששילמתי באתר הקופונים. הייתי בהלם. חיפוש קצר גילה לי שכמעט כל מוצר שאני רוכש בארץ, יש בעלי אקספרס ובפער אדיר במחיר". עמוד הפייסבוק הפך גם לאתר שממליץ על מגוון מוצרים מהאתרים הגדולים וכן מציג אינפורמציה רבה על ההזמנה בהם. "המסר מבחינתי הוא שלא מסובך להזמין מוצרים מחו"ל, וזו בהחלט אלטרנטיבה זולה ונוחה", מסביר פורת.

 

מה הכי כדאי לקנות באתרים מחו"ל?

 

"הדבר שהכי חוסך כסף זה מוצרי חשמל. לקנות חולצה בהנחה של 50 שקלים זה נחמד, אבל לקנות מכונת גילוח, מיקסר או מערכת סטריאו בהנחה של מאות שקלים, זה כבר באמת משמעותי".

 

ומה לגבי האיכות?

 

"הקבוצות בפייסבוק נותנות היום הרבה מאוד מידע אמין, ומתוך ניסיון אישי של אנשים. יש הרבה מוצרים שאינם טובים מספיק, אבל יש גם הרבה מאוד מוצרים באיכות מעולה. צריך גם לזכור את מדיניות השירות המצוינת וההחזר הכספי במידה ולא מרוצים. זה חשוב מאוד".

 

 

מורן מזור | צילום: מהאלבום הפרטי
מורן מזור | צילום: מהאלבום הפרטי

 

אילו מוצרים לא היית ממליץ לרכוש מעלי אקספרס, למשל?

 

"מסין לא הייתי מזמין מוצרים שדורשים תו תקן לתינוקות, למשל, בקבוקים או צעצועים מפלסטיק שאינו איכותי ויכול להתפרק או להכיל חומרים מסוכנים".

 

אתה מתפרנס מהעמלות שאתה מקבל מהאתרים?

 

"זו בהחלט הכנסה, אבל לא פרנסתי היחידה. זה דורש הרבה מאוד עבודה, וממש לא עומד בהגדרה של 'הכנסה פסיבית'. צריך כל הזמן לחפש, לחדש ולהיות מחובר לטרנדים".

 

כולם מרוויחים

 

מורן מזור, מעצבת גרפית מקיבוץ דגניה ב', מנהלת כבר כמה חודשים את עמוד הפייסבוק "מיידע'לה - פשוט. יפה". "חוץ מהיותי מעצבת גרפית, עסקתי במהלך השנים בתחומי העיצוב מכיוונים שונים — קצת בעיצוב הבית, קצת בתחום היצירה, כשתמיד תחום האסתטיקה קרוב מאוד לליבי", היא מספרת. "אבל אחרי שעיצבתי חדר לבתי ממש בגרושים והמחמאות לא הפסיקו לזרום, התחלתי לשתף חברות בלינקים מהם רכשתי את פריטי העיצוב. בעיקר מעלי אקספרס".

 

נהוג לחשוב שיש שם הרבה מוצרים באיכות נמוכה מאוד.

 

"גיליתי שיש הכל, אבל הכל, באתר הזה, והרבה יותר בזול. ואני לא מוצאת שום סיבה לשלם ביוקר על מה שאפשר לקנות בזול. פעם, להגיד 'מייד אין צ'יינה' היה כמעט מילת גנאי. היום יש איכות מעולה ושירות מצוין, ואני מאוד מרוצה".

 

אחרי שהפנתה עוד ועוד חברות ללינקים המנצחים שלה, מזור החלה לחשוב אם יש דרך שבה תוכל גם להרוויח מהמאמץ שהשקיעה בחיפוש ובאיתור הרכישות. "כך התוודעתי לשיטת האפיליאייט. האתרים הגדולים מרוויחים עוד תנועה ועוד לקוחות דרכי, והם משלמים על זה עמלה".

 

יניב פורת | צילום: מהאלבום הפרטי
יניב פורת | צילום: מהאלבום הפרטי

 

איך זה עובד מבחינתך?

 

"אני עוקבת ורואה טרנדים בתחום של עיצוב או ילדים באתרים מהארץ או מהעולם, בפינטרסט. אני אוספת כמה פריטים מאותה קטגוריה ובונה פוסט מאוד מושקע ומזמין, ובו לינקים. על מי שנכנס ללינקים שלי וקונה, אני מקבלת עמלה מהאתר. המחיר שהלקוח משלם לא עולה בגלל שקנה דרך לינק שלי. כולם מרוויחים, בקיצור".

 

ומה שהתחיל כתחביב עבר להיות יותר ממוקד. "לפני כמה ימים ראיתי באתר של מעצבת בארץ מוצר מסוים לילדים שעלה 90 שקל. תוך דקות מצאתי אותו בעלי בארבעה דולרים. ב־85% מהמקרים אני אמצא את המוצר. זה עצוב להגיד, אבל גוזרים עלינו קופון מטורף".

 

אפשר להתפרנס מזה?

 

"לא. זו לא עבודה והרווח לא דומה למשכורת. אבל זה נחמד. אולי בעתיד זה יתפתח". *

 

 

gl@yediot.co.il־Shiri

 


פרסום ראשון: 19.02.17 , 20:32