"זה עסק חברתי שמציל חיי אדם"
"אני מרגיש סיפוק שעשיתי השקעה טובה, אבל גם מצטער שאני לא ממשיך עם אמנון וזיו. המכירה היא צעד שקול ונבון, והלוואי שלכל עם ישראל היו מנהלים ויזמים כאלה. במהלך השנים נוצרו גם קשרי חברות בינינו, ועכשיו הם יוצאים לדרך חדשה. אמשיך איתם בחברה הנוספת שהקימו, אורקם, שעוסקת בייצור אמצעי ראייה לעיוורים". כך אמר אתמול ל"ממון" ד"ר שמואל חרל"פ, בעל המניות הגדול ביותר במובילאיי, והבעלים של כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי ומיצובישי.
חרל"פ השקיע במהלך השנים כמה מיליוני דולרים בחברה. "מה שמייחד את מובילאיי ואורקם הוא שהן גם חברות עסקיות, עם משקיעים, מוצר והכנסות, אבל גם עסק חברתי שמשנה את העולם ומציל חיי אדם. זיו אבירם הגיע אלי בסבב הגיוס השני בשנת 2000 ועשה לי פרזנטציה מאוד משכנעת. בטחתי בטכנולוגיה ובצוות של החברה. מאז השקעתי בעוד סבבים וגם רכשתי מניות ממי שביקשו למכור".
לתקופה קצרה שימש חרל"פ גם כחבר דירקטוריון, והוא זוכר ישיבה אחת במיוחד. "ב־11 בספטמבר 2001 הייתה לנו ישיבה בירושלים ומישהו הודיע שהתנגש מטוס בתאומים".
אתה מלווה את תעשיית הרכב מאז שהתרומה הישראלית הייתה סוסיתא ועד ימי מובילאיי ו־ווייז.
"יש כאן המון גאווה לאומית מהציונות החדשה. זה מראה לאן יכול להגיע ההייטק הישראלי. זה הזמן להרחיב אותו וליצור את הסיליקון־ואלי הישראלי. המובילאיי הבאה לא תגיע מ־8200, אלא מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי. חייבים לשלב אותם, זה ישתלם לכולם".
לך יש מובילאיי באוטו?
"לא, אני נוהג במרצדס, שלא עובדת עם החברה. אני מקווה בשבילם שבסוף זה ישתנה. מובילאיי היא הבסיס לרכב האוטונומי. בזכותם, בעוד 15 שנה נהיגה תהיה עבירה פלילית".