הסדרות של הוט מגיעות לסמארטפון
הוט מחזרת אחרי הצעירים: משיקה שירות צפייה לפי דרישה בסרטים ובסדרות באמצעות הסמארטפון והטאבלט, ללא צורך בממיר • תתחרה בנטפליקס ובסלקום טי–וי • המחיר: 49־69 שקל לחודש
רוצים לצפות באופן חוקי בסדרה "מטומטמת" של הוט ובסדרות רכש ללא צורך בממיר וללא מנוי של מאות שקלים בחודש? מעכשיו זה אפשרי.
חברת הכבלים הוט החליטה להיכנס ראש בראש בנטפליקס, בסלקום־טיווי ובצפייה הפיראטית, בניסיון להחזיר אליה צופי טלוויזיה צעירים, והשיקה את Next TV. מדובר בשירות צפייה לפי דרישה שפונה במיוחד לצעירים, שמאפשר לצופים שאינם מנויי החברה לצפות בתכני הוט השונים, הן בסדרות המקור והן בסדרות רכש, תמורת מחיר מוזל. המוצר יהיה זמין החל מהשבוע הבא.
איך זה יעבוד? אין צורך להכניס הביתה ממיר הוט. הצפייה בסדרות ובסרטים תיעשה דרך אפליקציה לטאבלט או לסמארטפון (בהמשך גם דרך אתר אינטרנט במחשב). יוצעו שתי חבילות: הראשונה, Next IL, תכלול חבילת תוכן ישראלי, את הפקות המקור של הוט, כולל "זגורי אימפריה", "בתולות", "מטומטמת", "אורי ואלה", ועוד (התכנים יעלו בשירות כחודשיים מתחילת שידור הסדרה בהוט). החבילה השנייה, Next Global, תתמקד בסדרות ובסרטים מחו"ל, בעיקר תכני HBO כמו "משחקי הכס", "בנות", "ווסט־וורלד", "האפיפיור הצעיר", ועוד (יעלו בסמוך לעלייתן בהוט). בסך הכל יהיו בשירות מעל 2,000 שעות תוכן. התרגום — בעברית, ללא רוסית וערבית. עלות כל חבילה תעמוד על 49 שקל, ושתי החבילות ביחד ב־69 שקלים.
"במידה מסוימת זהו הנטפליקס הישראלי", אמרה אתמול טל גרנות־גולדשטיין, מנכ"לית הוט. "הפקות המקור של הוט מביאות פי עשרה יותר צפיות מסדרות הרכש הכי איכותיות. האפשרות לקבל חבילת תכני הוט בלי להיות לקוח הוט היא בשורה שלא היתה כמוה מאז הקמת החברה".
בחנו את עצמכם: האם השירות של הוט מתאים לכם?
השירות כולל רק סרטים וסדרות, ללא ערוצי הברודקאסט (ערוצים 2,1,10). בהוט מבטיחים שהחיבור והניתוק לשירות ייעשה באמצעות פלטפורמה דיגיטלית ותמיכה באמצעות צ'ט (אין צורך בנציג טלפוני).
במקביל, הוט השיקה את "הוט פליי", אפליקציה שתאפשר למנויי הוט הקיימים לצפות בתכני ה־VOD גם בטאבלטים ובסמארטפונים, ללא עלות נוספת (מדובר באפליקציה מקבילה ל־Yes Go). כרגע הצפייה תתאפשר רק מהבית.
לא לכל אחד
השקת Next היא מהלך מתבקש מצד הוט, שאיבדה בשנה שעברה 13 אלף לקוחות טלוויזיה בעקבות השינויים בשוק הטלוויזיה בשנים האחרונות. בישראל יש כעת מגוון גדול יחסית של שירותי צפייה זולים המהווים אלטרנטיבה לחבילות הכבלים והלוויין היקרות מצד אחד, ויכולות למשוך אנשים מהצפייה הפיראטית מצד שני. המתחרה יס עשויה להשיק מוצר דומה בעתיד, וגם פרטנר מתכננת מוצר טלוויזיוני.
המוצר החדש של הוט ממוקד באופן ישיר בקהל ספציפי מאוד: הוט מגדירה אותו כקהל צעיר (למשל זוגות ללא ילדים, סטודנטים, רווקים, בני נוער), שעל פי הוט לא מחובר לטלוויזיה רב־ערוצית, לא רוצה ערוצים ליניאריים, רגיש למחיר, ורוצה לצפות בסדרות/סרטים בצפייה מרתונית.
מאחר שהוט לא רוצה "לגנוב" לקוחות מהחבילה המלאה, השירות מעט "מסורס" באופן מכוון, כך שהוא אינו מתאים לכולם.
ראשית, אין תכני ילדים (לפיכך השירות לא יתאים להורים לילדים קטנים) ואין ספורט (לא יספק חובבי ספורט).
שנית, המחיר זול משמעותית מחבילות הערוצים המלאות של יס והוט, אבל יקר ביחס לנטפליקס, אמזון ואחרות (בעיקר למי שרוצה את שתי החבילות ביחד). בנטפליקס, למשל, יש כיום חבילת סדרות רחבה ב־40 שקל לחודש בלבד. סלקום TV אמנם יקרה יותר, אך מספקת גם תכני ילדים, ערוצי ברודקאסט ואופציה לתכני ספורט.
שלישית, Next TV זמינה כרגע רק כאפליקציה בסמארטפונים ובטאבלטים (ובהמשך במחשבים), אבל אנשים שירצו להקרין את התוכן על מסך הטלוויזיה שלהם בסלון, בנוחות, ייתקלו בבעיה. אמנם יש משתמשים מתקדמים יותר שיוכלו להזרים ולהקרין את התוכן למסך הגדול, אבל רוב האנשים לא יתעסקו בזה. "זהו לא מוצר טלוויזיוני", הדגישו אתמול בהוט.
ורביעית, תכני המקור הפופולריים של הוט יופיעו חודשיים אחרי השידורים בטלוויזיה — מה שגם כן יכול להרתיע את הצופים שיחששו לפספס את הבאזז בזמן אמת סביב הסדרה.
ולבסוף, צריך לזכור שהתחרות העיקרית של הוט במהלך זה היא די חסרת סיכוי: הצפייה הפיראטית באתרי הצפייה הישירה ובקודי, הפופולרית מאוד בקרב צעירים, נחשבת לנוחה וכמובן - חינמית.