שלישי 11 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    אודי עציון
    ממון • 27.03.2017
    הג'יפון החשמלי
    היברידי נטען ראשון בישראל, שמסוגל לנסוע עד 50 ק"מ על חשמל, בפחות מ–200 אלף שקל • בדקנו מה הטווח האמיתי
    מאת אודי עציון

    הלהיט של 2017 בקרב האלפיון העליון הם רכבי הפלאג־אין: גרסת היברידיות נטענות לרכבי יוקרה, שהמדינה מעניקה להם הנחה גדולה במס, וכך הם הופכים זולים יותר מדגמי בנזין ודיזל מקבילים. יש כאלה למרצדס, לב־מ־וו, לוולוו ובקרוב גם לאאודי. יותר מ־150 כלי רכב כאלה כבר נמסרו מתחילת השנה.

     

    תעודת זהות

    מנועים: בנזין 1,998 סמ"ק, ושני מנועים חשמליים. ביחד 203 כ"ס

    תיבת הילוכים: אין. הנעה קדמית ממנוע הבנזין, הנעה חשמלית לגלגלים האחוריים

    ביצועים (יצרן): 11 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 170 קמ"ש מהירות מרבית, 59 ק"מ לליטר במשולב

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר

    אחריות: 3 שנים לרכב, 8 לסוללה

    מחיר: מ־195 אלף שקל

    ציון: 5 כוכבים

     

    כעת אפשר ליהנות מההטבה גם במחיר עממי יותר. מיצובישי החלה למכור את הגרסה המעודכנת של האאוטלנדר PHEV, גרסת פלאג־אין לאחד הג'יפונים הנמכרים בישראל. בעבר עלתה הגרסה הזהה, לפני מתיחת הפנים לדגם, 225 אלף שקל, וחייבה שימוש בטעינה מנוהלת (מוד־3). כעת מתחיל המחיר ב־195 אלף ש', ואפשר לטעון אותו מרשת החשמל הביתית (מוד־2) בכבל מיוחד ולאחר החלפת השקע בשקע כוח תעשייתי. האאוטלנדר הוא כרגע הרכב היחיד בארץ שמציע את היכולת הזאת, שמפשטת מאוד את השימוש בו.

     

    מדובר למעשה באאוטלנדר 5 מקומות מוכר, כי הסוללה החשמלית ממוקמת בחלל המשמש לקיפול שורת המושבים השלישית. ג'יפון נעים לנהיגה ושימושי, שקיבל במסגרת מתיחת הפנים חרטום ובעיקר סביבת נהג משודרגים, ובישראל מגיע עם מערכת המיצובישי קונקטד השימושית, שמציעה wifi לנוסעים, מאות תחנות רדיו אינטרנטיות, אפליקציות חניה, ועוד. המרווח מלפנים ומאחור הוא טוב, ואמנם אין מקום לשבעה, אך יש תא מטען מרווח בנפח התחלתי של 463 ק"מ.

     

    הדגם הבסיסי מגיע עם ריפוד משולב עור ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. הדגם המאובזר עולה 210 אלף שקל, מוסיף מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, חלון שמש וריפודי עור מלא. למרות שהרכב 4x4, היזהרו בשטח, שכן אין לו גלגל רזרבי.

     

    על הכביש הביצועים טובים מאוד. מדדנו 7 שניות לתאוצת עקיפה 120־80 קמ"ש תוך שימוש בשני המנועים. בגרסה החדשה נוסף כפתור המגביל את הנסיעה לחשמלית בלבד, כל עוד יש לכם מספיק "מיץ" בסוללה, וכמו בקודמת יש כפתור להפעלת הגנרטור שברכב, להאצת קצב הטעינה מעבר לניצול אנרגיית בלימה אבודה, כמו בכל היברידית. הטעינה כך נמשכת 40 דקות, לעומת 5 שעות בשקע הביתי המשודרג ו־3.5 שעות בעמדת מוד־3, כמו אלה שפורסת ג'ינרג'י ברחבי הארץ.

     

    ומה הטווח החשמלי האמיתי? בנסיעה עירונית ומעט פרברית הגענו ל־40 ק"מ לפני שמנוע הבנזין נזעק להחליף את הסוללה המרוקנת. לאחר טעינה נוספת הגענו ל־36 ק"מ בנהיגת כביש מהיר, בין 90 ל־120 קמ"ש. בסך הכל, בנהיגה של 100 ק"מ צרכנו רק 3 ליטרים בנזין, ששימשו בין השאר לטעינה בזמן נהיגה והעלו את הצריכה, כלומר 33 ק"מ לליטר.

     

    בשורה התחתונה, האאוטלנדר החשמלי־למחצה הוא הג'יפון המתקדם ביותר במחיר שלו, שמציע גם עסקה כלכלית הגיונית, עם למשל הנחה של 1,000 שקל בשווי שימוש למי שיקבל אותו מהעבודה. יום אחד כל המכוניות יתחברו לשקע, באאוטלנדר תוכלו לתרגל זאת כבר היום בלי להתפשר על טווח נסיעה ושימושיות.

     


    פרסום ראשון: 27.03.17 , 21:37