מכונית בשבוע: קאדילק ATS
קבוצה: מכוניות מנהלים יוקרתיות.
דגמים: 4 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־113 אלף שקל ל־2 ליטרים טורבו בסיסית מ־2013 ועד 470 אלף שקל ל־3.6 ליטרים טורבו מ־2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: קאדילק "קטנה" ראשונה זה שנים. לשם שינוי לא הדבקת סמל יוקרתי על איזו שברולט, אלא מכונית חדשה לגמרי עם שלדת הנעה אחורית שפותחה במיוחד, ומשמשת גם את הקמארו הנוכחית.
פרטים טכניים: מנוע 2,000 סמ"ק טורבו־בנזין (272 כ"ס) או 3,600 סמ"ק 6 צילינדרים (464 כ"ס) ב־V־ATS. גיר אוטומטי 6 הילוכים במקור, 8 הילוכים מ־2016. הנעה אחורית.
זיהום אוויר: 176־265 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14־15 מ־15. ואתם חשבתם שהם קרקעו את מעבורת החלל.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, 10 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). התרעת סטייה מנתיב ומכשול מלפנים, אבל ללא בלימה אוטונומית.
שמירת ערך: כמו של דיוויד בלאט באן־בי־איי. ירידה של 20% לשנה, ונמכרת באלפי שקלים מתחת למחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: למרות שהיא זולה כמשומשת, יש כאן עלויות אחזקה של רכב יוקרה, עם מעט מוסכים ומעט תחרות ביניהם.
למי היא מתאימה: חובבי נהיגה עם ראש פתוח וכיס סגור.
למה כן: עיצוב סולידי יחסית לקאדילק החמקניות של השנים שעברו, תא נוסעים איכותי ומאובזר, כולל אפילו תצוגה עילית בדגם הפרימיום ומתלים מתכווננים. ביצועים טובים, התנהגות כביש מהנה מאוד, עם ריסון מתלים טוב. ה־V יורדת ב־0 ל־100 קמ"ש מ־4 שניות וסוגרת יותר מ־300 קמ"ש, בחצי מהמחיר של ב־מ־וו M3 כששתיהן חדשות. כמשומשת הפער הכספי אפילו גדול יותר.
למה לא: מושב אחורי צפוף, לא מספיק מערבת את הנהג יחסית לסדאן ספורטיבית.
למחפשי מציאות: נפלתם על אחת. ב־מ־וו סדרה־3 יותר מהנה לנהג, אבל יותר יקרה לרכיבה ולאחזקה. אלפא ג'וליה יותר מהנה.
השורה התחתונה: הרבה יותר טובה ממה שהשכן שלכם יחשוב עליכם.
ציון: 4 כוכבים

