בוחרות במדע: מכון דוידסון יצא בקמפיין לעידוד נערות לבחור במקצועות מדעיים
מכון דוידסון (הזרוע החינוכית של מכון ויצמן) ובית הספר לפרסום "הבצפר" משתפים פעולה ביצירת קמפיין חברתי שמטרתו לעודד בנות בגילאים 15־10 לבחור במקצועות המדע והטכנולוגיה.
בוגרי קורס "ארט דיירקשן" של הבצפר ייצרו כרזות לקמפיין, המדגישות בצורה יצירתית ערכים כמו סקרנות, חדוות הגילוי, התמדה ונחישות, וימצבו את המדעים כתחום אטרקטיבי. כ־30 כרזות יוצגו בתערוכה ב"טוקהאוס" שבנמל תל־אביב.
הקמפיין יצא לדרך בעקבות מחקר של מכון דוידסון וקרן טראמפ לפיו רק 9% מהבנות נבחנו ברמה של 5 יחידות במתמטיקה, לעומת 13% מהבנים, ורק 4% מבוגרות י"ב נבחנו ברמה של 5 יחידות במדעי המחשב לעומת כ־10% מהבנים.
קמפיין "בוחרות במדע" שם לו למטרה לעודד תלמידות לבחור ולהצליח במקצועות המדעים ולעורר שינוי תדמיתי בתחום. בנוסף, בימים אלה משודרת בערוץ הילדים סדרה של מערכונים בכיכובם של אליענה מגוון וליאור רז הנקראת "בוחרות במדע" ומנסה להתמודד בצורה הומוריסטית עם החסמים שעומדים בפני בנות.