מוכרים סקס

זה לא סרט פורנו, זאת פרסומת של בית אופנה ניו־יורקי יוקרתי: זוגות שמקיימים יחסי מין מלאים מול המצלמות. באופן אבסורדי המטרה היא למכור בגדים. הקמפיין הנועז מעורר סערה בארצות־הברית ומעלה את השאלה איפה עובר הקו האדום בפרסום

זוגות אמיתיים עושים סקס אמיתי שהופך לקמפיין פרסומי של בית אופנה יוקרתי. אם זו לא הוכחה שדונלד טראמפ אכן החזיר את אמריקה לגדולתה, אז מה כן? "אקהאוס לאטה" (Eckhaus Latta) הוא בית אופנה ניו־יורקי שידוע בקו לבוש יוניסקסי וקמפיינים נועזים, אבל קמפיין אביב 2017 החדש שלו שובר אפילו את הכלים שלהם. הצלמת הקוריאנית האג'י שין — שהנציחה בעדשה שלה את שר ואת מיילי סיירוס, וחשבון האינסטגרם שלה הוא כמעט סרט פורנו — שימשה מקור השראה לקמפיין, אחרי שצילמה לאחרונה ספר הדרכה מינית לבני נוער בגרמניה.

 

מייק אקהאוס וזואי לאטה, המעצבים שמאחורי המותג, ידועים כמי שפרובוקציה היא לא מה שמרתיע אותם. הרעיון היה למצוא דוגמנים ודוגמניות שיקיימו יחסי מין — בהסכמה! — מול המצלמות, כשהם לבושים (חלקית) ביצירות מתוך הליין החדש. "עמדנו על כך שהצילום ייראה אותנטי לגמרי", מדגיש אקהאוס, "כי היה לנו חשוב להציג סקס כמשהו טבעי ולא מזויף". "הקפדנו לא למשוח שמן על גופם של הדוגמנים. מה שאתם רואים זאת זיעה אמיתית", אומרת לאטה. "הכל צריך היה להיות אמיתי ואותנטי עם אנשים אמיתיים".

 

בעבר כבר פירסמו תמונות של האמן הנורווגי ביארנה מלגארד, המראות דוגמנית מסניפה קוק, אבל זאת בהחלט לא — הם טוענים — מטרתם המרכזית. "אנשים מגיבים לתמונות כאל פרובוקציה", הם אומרים, "אבל אנחנו הרבה יותר משועשעים מהיחסים בין פרסום אופנה למיניות, ומעוניינים בהפקת תמונות פתוחות לפרשנות", מסרו בהודעה יבשושית באופן כמעט פארודי. "סקס אמיתי, אחרי הכל, הוא יפה והוא חלק אינטגרלי מלהיות בן אנוש".

 

הצלמת האג'י שין, מצידה, הקפידה לצלם "תמונות נקיות, יפהפיות ומרגשות" — כך הסבירה בראיון למגזין W. התוצאה היא צילומי סטילס של גברים ונשים לבושים חלקית בבגדי המותג, בתנוחות מגוונות לכל דורש, המציגות יחסים סטרייטיים והומוסקסואליים בין בעלי זהויות אתניות שונות וזוגות מעורבים גזעית. איברי המין עצמם הם הדבר היחיד שעבר טשטוש בגרסה הסופית, כי בכל זאת צריך לשמור על צניעות.

 

Eckhaus Latta
Eckhaus Latta

 

 

אורגיות כתחביב

 

וכן, יש גם ליין חדש של אופנה: מכנסיים מופשלים ברישול אל מתחת לברכיים, שמלה משוכה עד מתחת לחזה חשוף, פארקה בצבע מטאלי מוטלת על כתף כך שלא תפריע למגע. הכל נמצא שם, כולל איברים מוצנעים באמצעות פיקסלים, ועדיין לא מטשטשים את הרושם שהזוג בתמונה אכן עושה את מה שאתם חושבים שהוא עושה.

 

אז איך מוצאים דוגמנים ודוגמניות שיהיו מוכנים להצטלם לקמפיין? מתברר שזה יותר מסובך משנדמה. המודעה שפירסמה החברה ב"קרייגסליסט" הניבה תגובות בודדות ובעיקר הערות הומוריסטיות והצעות שאולי הם עצמם ידגמנו את התנוחות והבגדים. אחרי המתנה של שישה חודשים הם פנו לסם מוגליה, חבר קרוב בעל טעם אקלקטי במין ו"חובב חוויות תרבותיות אלטרנטיביות", כפי שהגדירה זאת לאטה. "הוא אחד החברים הקרובים ביותר שלי, שנוסע כל שנה לפסטיבל 'ברנינג מאן', משתתף באורגיות ואין לו שום בעיה להצהיר על זה".

 

בעזרת מעגל המכרים של מוגליה הצליחו השניים לגייס את הדוגמנים לפרויקט, ושין הגיעה לכל אחד מהם הביתה כדי לערוך את הצילומים בחדר השינה הפרטי שלהם. שמונה צילומים של זוגות אמיתיים בשלבים כאלה ואחרים של אקט מיני הועלו לאתר האינטרנט של המותג. "היה חשוב לנו מאוד שהם ירגישו בנוח ולא יאבדו את תחושת האינטימיות. אחרי הכל, לא מדובר פה בדוגמנים מקצועיים", אומרת הצלמת. "כולם היו מאוד נרגשים מהפרויקט ונכנסו לעניין עם כל הנכונות, כך שפרט לבימוי קל, כמו סידור השיער, או פיזור כריות, לא היה צורך לביים שום דבר. כי אחרי הכל, יש דברים שפשוט אי אפשר לביים, ויש תנוחות שצריך לצלם מהר ואסור להתמהמה".

 

צילום: Eckhaus Latta
צילום: Eckhaus Latta

 

 

הקמפיין עלה לרשת בימים אלה, ועדיין אין מספיק נתונים כדי לענות על השאלה העתיקה "האם סקס באמת מוכר?". אבל אין ספק שהוא עושה הרבה רעש. לא מפתיע גם שהדבר האחרון שאנשים מדברים עליו הוא הבגדים עצמם. אחרי שההלם הראשוני התפוגג, התגובות הרבות נעו מזעזוע פוריטני ועד לנונשלנטיות של "אפשר לראות את אותו הדבר בנשיונל ג'יאוגרפיק". "אם הם אמורים למכור בגדים, הם נכשלו בגדול", כותבת אחת הגולשות, "כי אני לא מצליחה להבין איך הבגדים האלה נראים כשהם על הגוף. זה פשוט נראה לי מעשה ייאוש זול".

 

אחרים מתייחסים לתנוחות השונות, מנתחים אותן ומנסים להבין איך הן עוצבו והאם באו לענג את הגבר או האישה. והיו שחששו לגורל אמות המוסר של הדור הצעיר. "האידיוטים האלה לא יכולים לראות מה זה עושה לילדים שלנו?! זה חולני וצריך לעצור אותם!", כתבו.

 

אבל היו גם כאלה שדווקא ראו את הפן החיובי והמעצים שבקמפיין. "לעיתים תכופות הסקס בפרסום נראה מאוד מלאכותי ומתמקד בעיקר בתענוגות של הגבר", כתבה מישהי. "כאן לפחות רואים גישה יותר שוויונית וחיובית לסקס בפרסום".

 

אקהאוס ולאטה כמובן מרוצים מאוד מהרעש, אבל לא פחות מזה - מהבשורה שלהם לאביב 2017. "אנחנו רוצים שאנשים שלובשים את היצירות שלנו ירגישו שהבגד מוסיף ומעשיר את מה ואת מי שהם, אבל לא מגדיר אותם", אומרת לאטה. "אנחנו רוצים להציב אלטרנטיבה מעצימה, משוחררת ממותגים וממנגנוני שיווק שגורמים לאנשים לחוש נחותים, בין אם זה בדימוי העצמי, דימוי הגוף, מגדר או צבע". •

 

צילום: Eckhaus Latta
צילום: Eckhaus Latta

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים