רב־בריח תתקין דלתות מילוט במנהרות רכבת תל־אביב־ירושלים
החברה מאשקלון גברה במכרז על המתחרה HODAPP הגרמנית • ההתקנה תחל בחודש יולי הקרוב
דלתות רב־בריח מגיעות למנהרות החדשות של הרכבות, שנבנות בין תל־אביב לירושלים. במנהרות יותקנו 140 דלתות כפולות למעברי חירום, מתוצרת רב־בריח באשקלון. ההתקנה תחל ביולי הקרוב. רב־בריח זכתה במכרז לייצור ולהתקנת הדלתות במנהרות, אחרי שגברה במכרז על החברה הגרמנית הידועה HODAPP. עלות העסקה מוערכת ב־12 מיליון שקל.
הדלתות, שמיוצרות בטכנולוגיה ייחודית, מותקנות בדופן המנהרה כל 250 מטר, והן מאפשרות בזמן חירום, כמו שריפה, יציאה למנהרה מקבילה. הדלתות עמידות בהדף גבוה, ונפתחות לשני הצדדים בדחיפה קלה, על אף משקלן הגדול, כרבע טון. את המנהרות חופרת חברת אלקטרה חופרי השרון.
לפני 4 שנים התמודדה רב־בריח במכרז קטן יותר לאספקת הדלתות במנהרות הרכבת בין עכו לכרמיאל, וייצגה את החברה הבריטית המובילה בות', שמספקת דלתות דומות לרכבת התחתית בלונדון ולמנהרות בין לונדון לפריז. רב־בריח לא זכתה במכרז, לאחר שהמתחרה הגרמנית הגישה הצעה זולה יותר.
בעקבות ההפסד פתח שמואל דונרשטיין, בעלי רב־בריח, במו"מ עם הבריטים, שארך שנה, כדי לרכוש את הזיכיון ואת הידע, ובסיומו החלה רב־בריח לייצר את הדלתות בישראל. דונרשטיין: "בשבילי זה ניצחון שהצלחנו לייצר בישראל את אחת הדלתות המסובכות והיקרות בעולם. לאחר שהפסדנו במכרז עכו־כרמיאל החלטנו לנצח בפרויקט הלאומי והגדול ביותר שקם בארץ. לצד המו"מ עם הבריטים ניהלנו מו"מ גם עם חברת הבנייה, אנשי הרכבת, יועצים חיצוניים ועוד, כדי שנוכל להוכיח שניתן לייצר דלת כחול־לבן באיכות הגבוהה ביותר, העומדת בכל התקנים באירופה ובישראל, ובמחיר תחרותי ביותר".
רב־בריח מעסיקה כ־650 עובדים במפעלים באשקלון ובכרמיאל. בשנים הקרובות צפויה החברה להקים מפעלים נוספים באשקלון, בהם יועסקו מאות עובדים. היא מוכרת את מוצריה ביותר מ־50 מדינות.

