yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון | צילום: תומריקו
    ממון • 26.04.2017
    האיש שטחן את האייפון שלו
    טום דיקסון רצה להפוך את בלנדר "בלנדטק" שיצר לחזק ביותר בעולם, ועל הדרך הפך לכוכב יוטיוב עם עשרות מיליוני צפיות. מה גורם לאנשים לצפות בו מערבל טלפונים, ולמה חברות כמו אפל משלמות לו הון כדי שיהרוס מוצרים שלהן?. ראיון
    פייגי שטרן, צילומים: תומריקו, עריכה: שי שבתאי

    המהנדס טום דיקסון לא תיכנן להפוך לסנסציית רשת. למעשה, כשצילם את הסרטון הראשון שלו לא ידע בכלל מה זה יוטיוב. מאז עברו עשר שנים, וטום דיקסון הפך להיות הפנים מאחורי סדרת סרטוני הרשת "will it blend", שגרפה עשרות מיליוני צפיות והפכה אותו למפורסם בין לילה. בסדרת הסרטונים, למי שלא מכיר, מוכיח דיקסון שהבלנדר שיצר הוא החזק ביותר בעולם, ללא מתחרים. איך? על ידי ערבול של חפצים שלא הייתם מצפים לראות בבלנדר. מוטות עץ, אבנים, אייפדים, נעליים, הכל הולך, והכל מתערבל לאבקה דקה.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    "התחלנו בשנת 2006. שכרתי אז את שירותיו של איש יחסי ציבור חדש, יקר מאוד. יום אחד הוא ראה אותי מערבל דברים, ושאל את האנשים לידי 'מה טום עושה לעזאזל', אז משכתי בכתפיים ואמרתי לו שזה מה שאני כל הזמן עושה, בודק מה הגבולות של המוצרים שלי כדי לשפר אותם", מספר לנו דיקסון. "הוא ראה את הפוטנציאל, ביקש ממני 50 דולר והלך לקניות. הוא חזר עם שישיית פחיות סודה, עוף בגריל, גולות ונרות. צילמנו והעלנו את הסרטונים ליוטיוב ובתוך שבוע זכינו לשישה מיליון צפיות. פתאום הזמינו אותי לתוכניות לייט־נייט, תוכניות בוקר, מהדורות חדשות. זה היה מטורף".

     

    הצלחת ליהנות מזה?

    "בכנות? זה בעיקר עייף אותי. בהתחלה רק רציתי שזה יפסיק, אבל ראיתי כמה זה מצליח וכמה עצומה הדרישה, ופשוט זרמתי עם זה. לא דמיינתי שבסופו של דבר חברות יציעו לי מאות אלפי דולרים כדי שאהרוס מוצרים שלהן. נייקי, אולימפוס, אפל. זה בלתי נתפס".

     

    אתה מרגיש ששיווק דיגיטלי השתנה במהלך העשור שבו התעסקת ביצירת הסרטונים?

    "בהחלט. בשנת 2006 היה הרבה פחות תוכן, והקהל היה צמא אליו. היה הרבה יותר קל להגיע למספרי צפיות אדירים בעיקר בגלל שהיה ואקום. ליצור תוכן וידיאו עדיין לא היה דבר קל כמו היום. היום התחרות שלנו עצומה. יש כל כך הרבה תוכן, כל כך קל להעלות תכנים, וסף הריגוש של הצופים עלה. אבל עדיין מדהים לראות את התגובות של מי שהתחילו לראות את הסרטונים שלי כשהיו בני 16 ועדיין מזהים אותי בשדות תעופה ברחבי העולם. יש אמהות שמספרות לי שזו הדרך היחידה לגרום לילדים שלהן לשבת בשקט, להושיב אותם מול הסרטונים שלי. יש בהם אלמנט ילדותי, לראות דברים נהרסים, אבל זה כל הכיף".

     

    אתה חושב שהסרטונים שלך היו זוכים לאותו מספר צפיות אם היית מתחיל להוציא אותם היום?

    "אני חושב שלא. אנחנו גם מעלים הרבה פחות סרטונים מבעבר. עכשיו אנחנו מערבלים רק מוצרים חדשים שיוצאים לשוק, בעיקר פלאפונים. אנשים פשוט אוהבים לראות הרס. אני עדיין ממשיך לקבל בקשות מאנשים לערבל דברים מוזרים".

     

    כמו?

    "את האקסיות שלהם. את הממשלה. אבל ברצינות, עירבלנו גם דברים מאוד לא חכמים. סכינים יפניות בראש הרשימה. תא הערבול של הבלנדרים עשוי מחומר חסין ירי, אותו החומר שמצפה את המכוניות של הנשיא. עירבלנו בעבר גם קליעים, אבל הסכינים היפניות פשוט הרסו את התא והתחילו לעוף לכל עבר במהירות עצומה. הצלם, אנשי הצוות ואני ברחנו משם במהירות האפשרית ולמזלי אף אחד לא נפגע, אבל הן פשוט החריבו את הסט. זה כנראה לא היה רעיון חכם".

     

    מה לגבי הבקשה הכי נפוצה, לערבל בלנדר נוסף?

    "עשינו את זה פעם".

     

    ומה קרה?

    "העולם קרס לתוך עצמו".

     

    עכשיו, סדרת הבלנדרים של "בלנדטק" מגיעה לארץ, אבל טום ממליץ בחום להימנע מערבול של אבנים וסכינים יפניות.

    "המון אנשים שואלים אותי אם אפשר לערבל בזה גם אוכל. הבלנדר שלנו הפך להיות כל כך מזוהה עם ערבול של מוטות עץ ואייפונים, עד שאנשים כבר שכחו שמדובר פשוט במוצר חזק שנועד להכנת מזון. אל תנסו בבית את מה שאתם רואים ביוטיוב. הרבה פעמים האבק של מה שאני מערבל רעיל לנשימה, ויש חפצים שעלולים לעלות באש אם מערבלים אותם. יותר בטוח להכין שייק, גם יותר טעים".

    feigie-s@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 26.04.17 , 19:14
    yed660100