הארלי במחיר של קיה פיקנטו

הסטריט רוד 750 החדש מאפשר כרטיס כניסה זול ונגיש לעולם של הארלי, תמורת 70 אלף שקל בלבד

הארלי־דיווידסון זה לא סתם אופנוע. הארלי זה דרך חיים, זה רוח, זה חופש, וזה מושא חלומות של הרבה מאוד אנשים. הבעיה הגדולה היא שהארלי־דיווידסון זה מותג יקר, ומעטים האנשים, לאו דווקא רוכבים, שיכולים לאפשר לעצמם לרכוב על מכונת חלומות שכזו.

 

כדי לאפשר ליותר אנשים מן היישוב להיכנס לעולם המופלא של הארלי ולהנגיש את התחום, בהארלי שיחררו לפני כ־3 שנים את הסטריט 750, אופנוע פשוט המיוצר בהודו, שאמור היה להנגיש את ההארלי לקהל רחב יותר ותפרן יותר.

 

לשנת 2017 בהארלי משחררים גרסה נוספת של הסטריט 750 – סטריט רוד 750. הבסיס המכאני הוא של הסטריט, אולם גרסת הרוד עברה מקצה שיפורים נרחב, גם כדי לשפר את הביצועים הדינמיים, וגם, איך לא, כדי לשפר את המראה - חלק בלתי נפרד כשמדובר בהארלי.

 

רשימת השיפורים ארוכה: מנוע הווי־טווין 60 מעלות חוזק, גם בהספק הסופי אבל גם לאורך כל רצועת הסל"ד; המתלים שופרו משמעותית, למשל עם מזלג הפוך בשרני וספורטיבי מלפנים; הותקנו גלגלי כביש בקוטר 17 אינץ' עם צמיגים ספורטיביים; ומערכת הבלימה שופרה. כל אלו הגיעו יחד עם עיצוב מחודש – ברוח דגמי הרוד הספורטיביים של הארלי.

 

תנוחת הרכיבה "הארלית" קלאסית – מושב נמוך, כידון שטוח ורחב ששולח את הידיים הרחק לפנים, ובאמצע מכל מתכת רחב שמפשק את הרגליים. באופן מפתיע, התנוחה נוחה למדי גם אחרי כמה מאות קילומטרים על האוכף.

 

אבל הסיפור הגדול כאן, מעבר לעיצוב ההארליסטי שיעלה חיוך בכל פעם שתעמידו את הסטריט רוד מחוץ לבר או לבית הקפה האהוב עליכם, הוא ההתנהגות הדינמית. הסטריט רוד פשוט עובד טוב. המנוע חזק למדי, ובעיקר גמיש. יש כוח כבר משחרור הקלאץ' בסל"ד רצפה; מערכת המתלים מאוזנת וקשיחה מספיק, מצד אחד סופגת לא רע, בטח ביחס להארלי, ומצד שני תומכת ברכיבה על כבישים מפותלים; ואפילו הבלמים חזקים כדי לעצור את מסת הברזלים הזו.

 

כדי לאפשר מחיר נמוך, בהארלי חסכו בכמה מקומות, למשל ברגליות הרוכב ובמנופי הבלם האחורי ותיבת ההילוכים הפשוטים, שהם לא בסטנדרט הגבוה המוכר מהחברה ממילווקי, אבל רוכבים שירצו יותר ימצאו הכל בקטלוג השיפורים והתוספות העצום שיש לסטריט רוד, כמו לכל הראלי בעצם.

 

תעודת זהות - הארלי־דיווידסון סטריט רוד 750

מנוע: וי־טווין 60 מעלות, 750 סמ"ק, 6.6 קג"מ, קירור נוזל, הזרקת דלק, 6 הילוכים

ממדים: אורך 2,130 מ"מ, בסיס גלגלים 1,510 מ"מ, גובה מושב 765 מ"מ, משקל 238 ק"ג, מכל דלק 13.2 ל'

אחריות: שנתיים

מחיר: 70 אלף שקל 

יתרונות: עיצוב, ביצועי כביש, יכולת התאמה אישית ואביזרים, מחיר

חסרונות: איכות לא תמיד ברמה המוכרת מהארלי דיווידסון

ציון: 4.5 מתוך 5

 

ב־70 אלף שקלים, מחירו בישראל, הסטריט רוד מציע עסקה מעולה, שכן הוא לא רק נראה טוב, הוא גם נוסע טוב. ומעל הכל – הוא מאפשר לחולמים להיכנס לעולם של הארלי, ובמחיר שפוי.

 

הכותב היה אורח של הארלי־דיווידסון בהשקה העולמית בספרד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים