yed300250
הכי מטוקבקות
    אסף פיצ'וטו (מימין) ואסף מילר | צילום: זהר שחר
    ממון • 11.05.2017
    זה מניסיון, אחי
    אסף פיצ'וטו ואסף מילר, חברים מ"מגלן", לקחו את החברוּת שלהם, את חוויות מלחמת לבנון ואת הידע הצבאי ־ והקימו את חברת פולאריס סולושיינס, המפתחת ציוד נשיאה והסוואה • חיילי צה"ל מפרגנים, ובקרוב אולי גם חיילי ארה"ב • ענבל רכטמן–שלו
    ענבל רכטמן-שלו

    אחד הדברים הכי משמעותיים שרוכשים במהלך השירות הצבאי הוא חברים טובים. במקרה של אסף פיצ'וטו (37) ואסף מילר (35), קצינים ביחידת "מגלן", החברים הטובים הפכו גם שותפים לעסקים. הם הכירו בסדיר ועשו יחד מילואים במלחמת לבנון השנייה. את החברות שנרקמה ביניהם, לצד הידע הצבאי שרכשו, מינפו לתוך העולם העסקי והקימו את חברת פולאריס סולושיינס, המייצרת ציוד שרידות והסוואה תלת־ממדי ללוחמים בשדה הקרב.

     

    בשירות הסדיר היו מילר ופיצ'וטו בתוך היחידה שלהם ולא פגשו את "הצבא הגדול", ובוודאי שלא חיילי מילואים. רק במלחמה הם נחשפו לראשונה למחסור בציוד נשיאה ובציוד הסוואה הולמים. ההבנה שישנם צרכים מבצעיים חשובים שלא מתמלאים הניעה אותם לשנות את המצב. הרעיון להקמת העסק נולד אחרי המלחמה, בזמן שישבו בפאב על כוס בירה.

     

    בסוף 2008 הם פתחו את העסק, שפעל תחילה במוסך של ההורים. זמן לא רב אחר כך קיבלו הצעה גדולה ממשרד הביטחון, ובעקבותיה החליטו לעבור למקום משלהם ולהרחיב את העסק. הם פיתחו חומר ייחודי – TVC – שמשנה צורה מדו־ממדית לתלת־ממדית ומאפשר הסוואה מושלמת ללוחמים ולכלי רכב. היום הם עובדים עם לקוחות מוסדיים רבים, כמו צה"ל, המשטרה, מג"ב, וגם לקוחות פרטיים. "היינו מאוד רוצים להפוך למפעל גדול ולחזק את הקשר עם הלקוחות, המקומיים והעולמיים", אומר פיצ'וטו. "החלום שלנו זה להיות החברה מספר אחת בעולם לייצור מוצרי שרידות בשדה הקרב".

     

    בכניסה לקיבוץ גבעת חיים איחוד, בין חורש טבעי לשדות חקלאיים, שוכן המפעל של פולאריס, במקום שפעם היה לול תרנגולות. הנוצות והלכלוך כבר מזמן נעלמו, וקרקורי התרנגולות התחלפו בקולות מכונות התפירה שפועלות במרץ מסביב לשעון. לצד ערימות הבדים הרבות בגוני ירוק־אפור מונחים שלל מוצרי טקסטיל (ווסטים, אפודים, מנשאים, ועוד), שלוחמים רבים יעידו שהם אוצר של ממש.

     

    המקום הפסטורלי משרה שלווה ורוגע ומסתיר את ייעודו השונה לחלוטין. הסוד, ככל הנראה, טמון גם בנינוחות של הבעלים וצוות העובדים ובהתלהבות שניכרת בעיניהם כאשר הם מספרים על העסק. פיצ'וטו: "בתחילת הדרך ליווה אותנו החשש שאנחנו משקיעים לחינם. לא היה לנו הביטחון שיש מי שירצה לקנות את מה שאנחנו מייצרים, והחשש הזה מלווה אותנו בכל מוצר חדש. לאט־לאט ראינו שיותר ויותר מערכות גדולות וחזקות מתעניינות".

     

    מהיכן הבאתם את הידע לפיתוח מוצרים מתוחכמים?

     

    "רוב הידע נרכש מהניסיון שצברנו במשך השנים בצבא, ונעזרנו גם במומחים. לפני כשנתיים איחדנו כוחות עם אלעד בן־שמעון, שהוא כיום מנהל הייצור שלנו, שיצר עבורנו את המותג Oso Gear ומביא המון יצירתיות לעסק" (מותג נוסף שתחתיו נמכרים מוצריהם הוא Rejuga).

     

    את ההשראה לפיתוח המוצרים הם מקבלים משיחות עם האנשים בשטח. כך הם יודעים במה כדאי להשקיע או את מה לשפר. הודעות מפרגנות מהלוחמים לא איחרו להגיע, ומצליחות לרגש אותם ואת צוות העובדים ולהזכיר להם יום־יום מחדש למה הקימו את העסק. אחד הלוחמים שהשתמש בציוד נשיאה של פולאריס כתב לפיצ'וטו: "אחי, זיוודנו את התיק, יצא פצצה! אחד המוצרים הטובים שקיבלנו. נוח להליכה, נגיש ועמיד. אתם אלופים".

     

    פולאריס היא גוף קטן לעומת המערכות הגדולות שמולן היא עובדת, והעבודה מולן לא פשוטה. "סוג הלקוחות שלנו הוא קשוח ומאתגר", הם מסבירים. "לשכנע גוף כמו משרד הביטחון לרכוש מוצר שלנו זה לא כמו למכור חולצה או ממתק לעובר אורח בחנות מכולת. בתחום ההסוואה והטקסטיל יש חברות נוספות ורבות בארץ, ולכן התחרות קשה".

     

    מה היתרון שלכם על פני המתחרים?

     

    מילר: "היתרון טמון בשילוב של הבנה העמוקה את השטח לצד יכולת ליצור מוצרים אסתטיים ושימושיים. אנחנו משרתים בעצמנו במילואים ושואלים את עצמנו האם זה מוצר שהיינו רוצים להשתמש בו? זה המצפן שמוביל אותנו".

     

    כיאה ללוחמים מיומנים, הם מנסים להביס את המתחרים ב"נוק־אאוט" ולא בנקודות: "האסטרטגיה שלנו היא שאנחנו צריכים להיות הכי טובים בכל הפרמטרים, ואז הסיכוי לנצח את השוק הוא גדול".

     

    המוצרים שלכם יכולים להיות נהדרים לתחומים אחרים כמו ספורט וטיולים. חשבתם על הכיוון הזה?

     

    פיצ'וטו: "אנחנו פוזלים למקומות האלה כל הזמן, כי מדובר בעולמות מקבילים, אבל כרגע אנחנו לא רוצים לאבד את הפוקוס אלא להתמקד במה שאנחנו כבר יודעים לעשות הכי טוב. התחרות בשוק הטיולים היא שונה ורחבה יותר, והסיכוי שננצח אותה היא כמעט בלתי אפשרית. זה ייקח עוד זמן, ואנחנו עוד לא שם".

     

    בינתיים הם שמים דגש על פיתוח מוצרים נוספים וחיזוק הקשר עם התעשיות הביטחוניות בישראל, בהנחה שהן ישווקו אותם ללקוחות נוספים, כי התעשייה הביטחונית הישראלית נמכרת בכל העולם.

     

    ומה בנוגע לחלומות מעבר לים?

     

    "הצלחנו להיכנס לאחת התוכניות של הצבא האמריקאי. הם בודקים כל הזמן טכנולוגיות ומוצרים חדשים, ואנחנו מקווים שהם יאהבו את הרעיונות שלנו ויחליטו בסופו של דבר להצטייד במוצרים שלנו. במקביל, אנחנו מפעילים סוכנים במספר מדינות בעולם ומקווים לכבוש יום אחד גם את השוק העולמי".

     

    ת"ז: פולאריס

    בעלים: אסף פיצ'וטו ואסף מילר

    שנת הקמה: 2008

    תחום פעילות: ציוד נשיאה והסוואה ללוחמים

    מיקום: קיבוץ גבעת חיים איחוד

    מספר עובדים: 12

     

    נימוקי השופטים: עסק חדשני שהתחיל מיוזמה של מי שמכירים טוב את השטח, מה שמקנה להם יתרון משמעותי. שוק עם פוטנציאל גדול מאוד, תוצאות עסקיות טובות.

     


    פרסום ראשון: 11.05.17 , 16:43
    yed660100