שבת 17 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    יחסי ציבור
    ממון • 14.05.2017
    אתר קניות קבוצתי מבטיח: הכוח חוזר לצרכן
    שושנה חן

    "גם מערכת קניות קבוצתית יכולה לעבוד כמו מיזם חברתי" - כך אומר היזם החברתי דוד ארז, שהקים את BidMeTime, מערכת קניות חכמה בה הצרכנים פותחים קבוצות לפי עניינם האישי, מבקשים מוצרים במחירים הטובים ביותר, הספקים מתחרים עליהם, ולדברי ארז גם הצרכן שפתח את הקבוצה מקבל מחיר אטרקטיבי מהמוצר הראשון שעולה למערכת. ככל שמצטרפים צרכנים רבים יותר, המחירים יורדים.

     

    "היום לא קיימת זירת סחר הוגן אמיתית, ובאפשרויות הקיימות של קבוצות הרכישה מוכרים לנו מתוך פרסומות ורצון להיפטר ממלאי והכוח לא בידינו. הצרכן עורך השוואות באינטרנט ואין לו מושג מאיפה הגיעו המוצרים, מה האיכות שלהם ובכלל אם הם קיימים. קנייה קבוצתית מותנית בהמתנה לכמות רוכשים, והשליטה כולה נמצאת בפועל בידי המשווקים", טוען ארז. לדבריו, במיזם שלו השליטה היא בידי הצרכנים והוא מסנן את הספקים שיכולים להתחרות על המחירים אחרי בדיקת אמינותם. הוא מקפיד לעבוד רק עם יבואנים ומשווקים רשמיים, לא עם יבוא מקביל.

     

    לדבריו, הריץ את המיזם במשך מספר שבועות, ועד כה נמכרו למעלה מ־200 מוצרים. האתר כולל כ־100 מוצרים בקטגוריות שונות, ממוצרי חשמל ואלקטרוניקה, דרך מכונות קפה, פריטי הלבשה והנעלה, ואפילו תכשיטים. כמות המוצרים בכל קטגוריה קטנה למדי. "ככל שמספר המצטרפים יעלה נפתח יותר קבוצות, ומספר הפריטים יגדל דרמטית", מבטיח ארז. איך זה עובד?

     

    הצרכן נרשם לאתר, יכול לראות את המוצרים הקיימים ואת מחיריהם ולהחליט אם משהו מהם מעניין אותו. בכל הצעה נרשם מחיר המוצר, כמה יחידות הוזמנו וכמה ימים נשארו עד שההצעה לא תהיה תקפה. לטענת ארז, מחירי כל המוצרים באתר נבדקו ב־2־8 נקודות מכירה פיזיות כדי להבטיח שההצעה אטרקטיבית. עלות המשלוחים משתנה וההחלטה לגביה מסורה בידי הספק, שמשלם לאתר 20־100 שקל עמלה למוצר.

     

    הצרכן יכול גם להעלות פריט שהוא רוצה ולפתוח קבוצה חדשה. כל ספק שמשתתף בתחרות צריך להתחייב לספק את המוצר במחיר המוצע כבר מהרוכש הראשון. את הצעות המחיר ניתן לראות בזירה האישית של הלקוח.

     

    פרטי המשווק לא ידועים ולא נחשפים לצרכן עד שמושלמת עסקת המכירה. על הצרכן להסתמך על ארז, שבודק לטענתו ומאשר את כל המשווקים. לדבריו, "אי אפשר לחשוף שמות ספקים בגלל התחרות ביניהם". המיזם עובד בינתיים עם ספקים כמו באג, אבי סופר וטרקלין חשמל.

     

    בין המחירים באתר: מחשב נייד אולטראבוק אסוס 4,299 שקל. יירד ל־4,100 שקל אם יזמינו 11 איש.

     

    אוזניות קשת אלחוטיות JBL E 45BT: 465 שקל. יירד ל־410 שקל מהמזמין ה־51.

     

    קורקינט חשמלי Scoot Air 53: 4,650 שקל. יירד ל־4,510 מהמזמין השישי.

     

    מקבוק של אפל (רטינה 12) ב־5,790 שקל, ללא תלות במספר המזמינים.

     


    פרסום ראשון: 14.05.17 , 19:39