מעבר אלנבי ישודרג ויפעל סביב השעון
במסוף, המשמש תחנת המעבר הראשית בין ישראל לירדן, ייבנה טרמינל חדש וישולבו בו טכנולוגיות מתקדמות • העלות: 450 מיליון שקל
מעבר אלנבי (מסוף גשר המלך חוסיין), המשמש כתחנת המעבר הראשית בין ישראל לירדן, ישודרג בעלות של כ־450 מיליון שקל. המטרה היא להגדיל את הקיבולת ולשפר את רמת השירות לציבור המשתמשים בו. במעבר עוברים כ־2.3 מיליון איש בשנה, מרביתם פלסטינים, והיתר תיירים. הוא משמש בין הדשאר למעבר לסחורות: מדי שנה עוברות בו כ־50 אלף משאיות.
התוכניות לשדרוג המסוף, לטווח הקצר והארוך, כולל את שיפור אולמות הנוסעים ובניית טרמינל חדש בעלות של כ־200 מיליון שקל. במסגרת זו יורחבו שעות הפעילות במקום. כמו כן ישולבו במסוף טכנולוגיות ביטחוניות חדשות וישופר השירות בביקורת הגבולות ובדרכי הגישה למעבר. בנוסף ישודרג גם מסוף המטענים במקום.
לא מכבר ביקר שר התחבורה, ישראל כץ, בארה"ב ונפגש עם ג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון. גרינבלט הגיש לכץ מכלול בקשות בנושא מעבר הגבול בין ירדן וישראל. בין השאר ביקש גרינבלט להרחיב את שעות הפעילות של מעבר הגבול שבו עוברים הפלסטינים ל־24 שעות ביממה. כיום הוא פועל בימי חול מ־07:30 עד 01:30 ובסופי שבוע בין 7:30 ל־15:00. השר נענה לבקשה זו והנחה את רשות שדות התעופה, האחראית למעברי הגבול הקרקעיים לפעול לפתיחת המסוף מסביב לשעון.
בנוסף למעבר של התושבים הפלסטינים פועל במקום גם טרמינל המיועד לתיירים. מעבר זה נפתח לפעילות מלאה לפני שנה ופועל בין השעות 8:00 ל־23:00. אזרחים ישראלים אינם מורשים לעבור במסוף.
מעבר הגבול באלנבי מהווה את שער היציאה היחיד של האוכלוסייה הפלסטינית בדרכה לחו"ל ומשמש למעשה כמעבר גבול בין ישראל לירדן ובין הרשות הפלסטינית לירדן. מצידו הירדני מנוהל המעבר על ידי רשות המעברים בממלכה הירדנית.
מסוף אלנבי הוא אחד מ־5 מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לשכנותיה ממזרח ומדרום. הוא נמצא מעל נהר הירדן, כ־5 קילומטרים מזרחית ליריחו. המסוף נמצא בגובה של 273 מ' מתחת לפני הים, ובשטח הרחב ביותר בבקעת הירדן — כ־32 ק"מ רוחב. זמן הנסיעה מהמסוף לרבת־עמון עומד על 54 דקות.
גשר אלנבי הוקם במהלך מלחמת העולם הראשונה כמעבר לכוחות בריטיים מהגדה המזרחית לגדה המערבית ולהפך. ראשיתו כגשר עץ פשוט ומוגבל, אבל במהלך השנים הפך להיות אחד משלושת הגשרים המרכזיים בין שתי הגדות.
ב־1946 פוצץ הגשר בליל הגשרים ובמקומו נבנה גשר ביילי שעמד על תילו עד שפוצץ במלחמת ששת הימים. בתום המלחמה, עם כינון מדיניות הדלת הפתוחה על ידי שלטונות המנהל האזרחי ואיו"ש, נבנה הגשר מחדש, מה שאיפשר תנועה המונית של תושבים ערבים משני צידי הנהר.
ב־1994, בעקבות חתימת הסכם השלום עם ירדן, במסגרת הסכמי אוסלו, קיבלה רשות שדות התעופה תחת אחריותה וסמכותה את תפעול המסוף.

