שבת 21 בספטמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    chen wagshall
    חדשות • 26.05.2017
    רכבל אקספרס לכותל
    פרויקט הרכבל התיירותי בירושלים יוצא לדרך: 40 קרוניות יובילו 3,000 נוסעים בשעה על פני מסלול של 1,400 מטר, ויאפשרו גישה נוחה וקלה לכותל ולאתרים נוספים בעיר • שר התיירות יריב לוין: "הרכבל עתיד לשנות את פניה של ירושלים"
    איתמר אייכנר

    לכבוד חגיגות ה־50 לאיחוד ירושלים תאשר הממשלה ביום ראשון את פרויקט הרכבל בירושלים, בהובלת שר התיירות יריב לוין. הרכבל ייתן מענה לבעיית הנגישות הקשה למרחב הכותל ויאפשר גישה מהירה ונוחה לכ־130 אלף מבקרים ותיירים הפוקדים את הכותל מדי שבוע.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    רכבל לכותל

     

    הרכבל עתיד לפעול במסלול שבין מתחם התחנה, דרך הר הזיתים ועד שער האשפתות, ויהיה ניתן לצפות ממנו בעיר ירושלים ובאתריה מהגובה. אורך המסלול המתוכנן הוא כ־1,400 מטרים, כאשר עליו יוכלו לנוע במקביל כ־40 קרוניות המכילות עשרה נוסעים כל אחת, במהירות של 21 קמ"ש. ארבע התחנות שדרכן יעבור הרכבל הן תחנת מתחם הרכבת, תחנת רחוב המפקד, תחנת הר ציון ותחנת הכותל מרכז המבקרים קדם. מחיר נסיעה ברכבל יהיה צמוד למחיר נסיעה באוטובוס.

     

    מבחינה פוליטית מדובר בפרויקט רגיש מאוד, שכן הרכבל חוצה את הקו הירוק ואחת מתחנותיו אמורה לקום בשטח שנמצא בשליטת עמותת המתנחלים אלע"ד (שגם תסייע במימון חלק מהפרויקט) בחניון גבעתי. החברה הצרפתית שהייתה אמורה לבצע את הפרויקט נסוגה ממנו בגלל לחצים פוליטיים והנחיה של משרד החוץ בפריז, והתוכנית מעוררת גם התנגדויות בגלל עשרות עמודי הענק שייבנו במרחקים קצרים מהמקומות הרגישים ביותר מבחינה דתית ונופית - בהם חומות העיר העתיקה, כנסיות והר הבית.

     

    במשרד התיירות אומרים כי הרכבל יישמש את כל תושבי ירושלים, יהודים וערבים, כמו גם את רבבות התיירים שמגיעים לירושלים, ויקצר את זמן ההגעה למקומות הקדושים בעיר העתיקה. כיום דרכי הגישה למקומות הקדושים הן צרות, תלולות ועמוסות מאוד בגלל המבנה הטופוגרפי של העיר העתיקה, ללא אפשרות מעשית להרחבת הצירים הקיימים או לסלילת צירים קרקעיים נוספים. הרכבל יהווה גם פתרון תחבורתי נגיש לבעלי מוגבלויות, וירוק בשל השימוש בחשמל שאינו מזהם. כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", הממשלה תאשר גם הקמת מעלית לכותל.

     

    כך יראה הרכבל החדש | צילום הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים
    כך יראה הרכבל החדש | צילום הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים

     

    הערכת עלות הפרוייקט כולו עומדת על כ־200 מיליון שקל, שרובם יגיע ממשרד התיירות, והרכבל צפוי להתחיל לפעול במהלך 2021. "הרכבל עתיד לשנות את פניה של ירושלים", אמר השר לוין, "לאפשר גישה קלה ונוחה לתיירים ולמבקרים בכותל ולשמש אטרקציה תיירותית יוצאת דופן בחשיבותה. אין זמן ראוי ומרגש יותר מציון יובל שנים לאיחוד ירושלים בכדי להוציא אל הדרך פרויקט מהפכני שכזה".

     

    יריב לוין | צילום: יאיר שגיא
    יריב לוין | צילום: יאיר שגיא

     


    פרסום ראשון: 26.05.17 , 00:02