מכונית בשבוע: סוזוקי איגניס דור ראשון (2001–2006)
קבוצה: מכוניות קטנות שלא ידעו שהן ג'יפונים.
דגמים: 3 או 5 דלתות, 4 או 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־9,500 שקל לידנית מ־2001, ועד 18 אלף שקל לאוטומטית מ־2006 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: ניסיון ראשון של סוזוקי, שלא מספיק הוערך בזמנו, ליצור סופר־מיני אופנתית ומוגבהת בסגנון 4X4. היום זו נוסחה ללהיטי מכירות, אז אנשים המשיכו לקנות סוויפט.
פרטים טכניים: מנועי בנזין 1,300 סמ"ק (83 כ"ס) עם גיר ידני 5 הילוכים או אוטומטי 4 הילוכים, ו־1,500 סמ"ק (109 כ"ס) עם גיר ידני בגרסת הספורט הנדירה. הנעה קדמית בדרך כלל, אופציה להנעה כפולה וגיר ידני.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 2 כריות אוויר ומערכת ABS כסטנדרט, מפרט טוב לזמנה. ללא בקרת יציבות ומערכות אקטיביות.
זיהום אוויר: מי חשב על זה אז?
שמירת ערך: אובדן של כ־10% בשנה, אבל מצב הרכב הרבה יותר קריטי לקביעת המחיר. דגמי ה־4X4 יקרים באלפי שקלים מדגמי ההנעה הקדמית.
מה לבדוק לפני שקונים: את שלמות תא הנוסעים ומערכותיו, שלא היו איכותיים כל כך גם כשהאיגניס הייתה חדשה.
למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש ג'יפון בעשירית המחיר של אחד חדש.
למה כן: עיצוב שעדיין אופנתי, זולה לאחזקה ולביטוח. ישיבה גבוהה מהרגיל. זינוק זריז ברמזור לאוטומטית. מרווח גחון של 16 ס"מ מאפשר יכולת שבילים סדירה. ל־4X4 יש 17.5 ס"מ, מרווח שייתן פייט לג'יפונים מודרניים נטולי הילוך כוח, הודות לממדיה ולמשקלה הקטנים של האיגניס.
למה לא: מי שהייתה סופר־מיני צרופה לפני עשור וחצי, זהה היום בממדיה למיני חדשה. תא המטען (181 ליטר נפח) לא מתאים לשימוש משפחתי ולעגלות ילדים. נוחות הנסיעה מזכירה ג'יפ, ולא לטובה. האוטומטית מאבדת מהקצב ככל שהמהירות עולה וגם צריכת הדלק שלה ממוצעת בלבד.
למחפשי אלטרנטיבות: טויוטה יאריס מאותן שנים עדיפה בכל היבט, אבל יקרה ב־50%. דייהטסו סיריוס מאותן שנים זולה מהיאריס, צמאה יותר מהאיגניס, מציעה ישיבה גבוהה יותר ויכולת שטח עדיפה, אך יש לה רק ארבעה מושבים.
השורה התחתונה: הקדימה את זמנה.
ציון: 3

