"בחסכונות מהכדורגל קניתי בגדי ים"
הוא היה שוער הפועל רעננה שנסע לבקר בברזיל את חברו לקבוצה כריסטיאנו דה סנטוס, והתאהב במדינת הכדורגל. היא הייתה נערת בתי קפה משועממת מצפון תל־אביב, ואחרי דייט אחד הם כמעט ויתרו, אבל קופידון וגם אבא שלה התערבו, והיום משה ומאור בוהארון נשואים והקימו בברזיל את מותג בגדי הים הנחשק "מובו". בין המכורות: בר רפאלי, שלומית מלכה, רותם סלע ומורן אטיאס
בימיו הטובים כשוער הפועל רעננה התיידד משה בוהארון עם כריסטיאנו דה סנטוס, חברו לקבוצה. "לקראת סוף העונה הוא שאל אותי מה התוכניות שלי לחופשה ועניתי שבטח אטוס לחו"ל. בדיוק השתחררתי מהצבא. כריסטיאנו הזמין אותי לברזיל. בקוקטייל מוזר של פורטוגזית, אנגלית ועברית הוא אמר שאצלם "קאסה פיקאנו, אבל הלב ביגי־ביגי", כלומר "הבית קטן, אבל הלב גדול". אחרי האימון נסענו ביחד למשרד נסיעות להזמין כרטיסי טיסה. לפני 12 שנה עוד לא יכולת להזמין באינטרנט. נחתנו בריו", הוא מספר, "והתחלנו לטפס במונית במעלה ההר, בין פחונים. חושך אימים מסביב. בבוקר התעוררתי וחשבתי שהגעתי לעיר האלוהים. כל הפחונים היו פרושים לרגלי, ילדים עירומים למחצה רכבו על סוסים, ולמרות העוני ראיתי שמחה גדולה. אחרי כמה ימים נפרדתי מהמשפחה המארחת, נסעתי לבית מלון בריו, ירדתי לחוף והתחלתי להסתכל על בגדי ים".
גן העדן של העשירים
זו היתה ההתחלה. לפני שלוש שנים הקים בוהארון (33) יחד עם אשתו מאור (27) את "מובו סווים", מותג בגדי ים ולייף־סטייל שמיוצר בברזיל ומשווק כמעט בכל רחבי העולם.
במקום לשאול מי לובשת את בגדי הים שלהם עדיף לשאול מי לא. בר רפאלי, שלומית מלכה, רותם סלע, אניה בוקשטיין, יובל שרף ומורן אטיאס העלו לאינסטגרם תצלומים שלהן עם בגדי הים המעוטרים באבזמים בציפוי זהב שאינו מחליד, וכך עשו גם טופ־מודלס כמו אירינה שייק (המלאכית של ויקטוריה סיקרט), סופיה ורגרה, מישה ברטון, נטשה אוקלי, איזבל גולארט, ועוד ועוד.
הכל התחיל באותה חופשה בחוף של ריו?
"כן", מחייך בוהארון, יליד נתניה, שבגיל 6 החל לבעוט בכדור. "במקביל לספורט, מאז ומתמיד ידעתי שיש לי עין לאופנה. כשלבשתי משהו כל חבריי לכיתה רצו לחפש אותו, וגם רציתי להתפתח לעסקים. אחרי שבוע על החוף של ריו אמרתי לעצמי שאולי כדאי לי לחפש מותג של בגדי ים ולייבא אותו לארץ. כיוון שהתלהבתי במיוחד מבגדי הים של אדריאנה פרננדז, נסעתי לחפש אותה בחצי האי בוזיוס, שהוא גן העדן של העשירים. הגעתי לחנות שלה, ביקשתי לפגוש אותה ואמרו לי לחזור בשבע בערב. כשחזרתי, היא הסתכלה עלי בעיניים של דיווה ואמרה לעוזר שלה 'הוא צ'יקו', ילד. אבל אני, עם חוצפה ישראלית, אמרתי לה שאני רוצה להיות היבואן הבלעדי שלה בישראל".
והיא נפלה בקסמיך?
"ממש לא, כנראה לא נראיתי לה מספיק רציני, אז הצעתי 'אני אקנה 40־30 חתיכות ומשם נתקדם'. כל פיס עלה 150 דולר, היא עשתה לי הנחה כיוון שקניתי כמות גדולה, והשקעתי ברכישה את מה שחסכתי בכדורגל. חזרתי ארצה, הראיתי את בגדי הים לאמי ולאחותי והן התלהבו מאוד. לקחתי דוגמאות למכון הכושר בהרצליה שבו התאמנתי ולחנות בכיכר המדינה וכולן שאלו איפה אפשר לקנות. הלכתי לקניון רמת אביב, ושם שאלו אותי 'יש לך קטלוג?' אז צילמתי קטלוג עם דוגמניות שהטסתי מברזיל, שלחתי אותו לאדריאנה והיא מיד צילצלה ונתנה לי זכיינות בלעדית. כשקיבלתי את המשלוח הראשון חשכו עיניי. החזיות היו במידות של ברזילאיות, בקושי כיסו את הפטמות של הישראליות, ונאלצתי לחכות למשלוח השני, שיתאים לחזה הישראלי. קניתי מכונית והתחלתי לחרוש את הארץ, מאילת ועד נהריה, חנות אחר חנות. השארתי דוגמאות ורשמתי הזמנות. בשנה הראשונה שיווקתי לתשע חנויות, בשנה השנייה ל־20, ואת כל זה עשיתי במקביל לאימונים וללימודים – ממשל ודיפלומטיה בבינתחומי". כשהגיע ל־100 חנויות הוא הרגיש שהלו"ז שלו יותר מדי עמוס והחליט לפרוש מהמגרש ("התשוקה לכדורגל דעכה").
לפני חמש שנים הוא הכיר את מאור ברוכמן מהוד־השרון. "בניגוד למשה, שמגיל אפס היה איש עבודה, אני הייתי ילדה מפונקת", היא מספרת. "הוריי פינקו אותי. כשלא התחשק לי ללכת לבית הספר הברזתי עם חברות לים ולקניון, בגיל 15 הצטלמתי לקטלוג של שוקי זיקרי ולא מצאתי שום תכלית בחיים שלי. כלפי חוץ הייתי 'הבלונדינית העשירה שיש לה הכל', אבל סבלתי מריקנות תמידית. אחרי השחרור הודעתי להורי שאני רוצה להיות עצמאית. הם שכרו לי דירה בתל־אביב, במתחם בזל, מצאתי עבודה במשרד עורכי דין, ובאחד הימים, כשירדתי לקפה, נתקלתי במשה והחיים שלי התהפכו לגמרי".
שבועיים אחרי שהתחילו לצאת הם נפרדו. "מאור לא היתה הטיפוס שלי", מודה בעלה. "היא היתה הכי יפה בעולם, אבל היא ישבה כל היום בבתי קפה. למזלנו, היה לנו ידיד משותף שכל הזמן לחץ עליי לתת לה עוד צ'אנס". חמישה חודשים אחרי שנפרדו היא הזמינה אותו למסיבת יום ההולדת של אחותה, במרתף בית הוריה. "כשעליתי להביא משהו מהמטבח ראיתי את משה יושב ומדבר עם אבא שלי", היא משחזרת, "ואחרי שמשה הלך אבא שלי שאל אותי 'הוא חבר שלך?'. עניתי שהוא רק ידיד, ואבא שלי צעק 'תצאי איתו, את לא יודעת מה את מפסידה!' אז צילצלתי אליו".
"באותו הערב היא הגיעה אלי עם המזוודות", משלים בוהארון, "ומאז, אימא שלי שולחת להוריה מפרום לשבת".
האקסית של קלוני
כשנישאו, לפני ארבע שנים, הוא החליט לצאת לדרך עצמאית והגדירו לעצמם את החזון: מותג אופנה שיוכל להימכר בבתי הכל־בו היוקרתיים ביותר בעולם. הם שכרו מפעל קטן בברזיל, הושיבו בו שלושה עובדים – מעצבת, תדמיתנית ואיש קשר שמחבר בין הקצוות ו"מובו" (ראשי תיבות של משה בוהארון) יצא לדרך עם 30 דגמים, כולל בגדי ים עם שרוולים ("לנשים בעלות עור בהיר, כמוני, שלא יכולות להיחשף הרבה לשמש", מנמקת מאור) ועם שרוול תחרה. הפריטים נמכרים ב־1200-600 שקל, והמחיר זהה בכל העולם. השניים גם מסרבים לשלם לכוכבות על העלאת תמונות באינסטגרם. "מי שמקבלת כסף מעלה תמונה אחת, ואילו מי שקונה את בגד הים שלנו ואוהבת אותו מעלה עשר", טוענת מאור, שראתה את בגדי הים שלהם באינסטגרם של הטופ־מודל האיטלקייה אליזבתה קאלאניס, האקסית של ג'ורג' קלוני. "לפני שנה ישבנו במסעדה במאליבו, זיהיתי אותה מהאינסטרגם, וכשלחשתי למשה שזו אליזבתה הוא האיץ בי לגשת אליה, אבל התביישתי", היא מספרת. "בסוף הארוחה המתנו בחוץ למכונית שלנו, ופתאום היא נעמדה לידנו. אזרתי אומץ, הצגתי את עצמי כ'מאור ממובו' ובתגובה היא הרימה את החולצה והראתה את בגד הים שלבשה תחתיה. שלנו. השנה היא עיצבה לנו קולקציית קפסולה".
בקטלוג שלהם יש גם בגדי ים לילדות (350־200 ש') ובגדי ים תואמים לאם ולבת. הם נולדו מהצורך להעניק בגד ים יפה ואיכותי לבתם מיכאלה (שנתיים וחצי), שהיא כוכבת רשת בפני עצמה, עם 32 אלף עוקבים, כפול ממה שיש להם. אחרי שהעלו סרטון שבו מיכאלה מסבירה לאביה שהיא אוכלת פחמימות וחלבונים ושותה ויטמין סי, הוא הפך כתובת לשאלות של הורים בענייני תזונה וגידול ילדים. "הפכו אותי לסופר נני", הוא מגחך.
בגדי ים לגברים עדיין אין להם, וזה לא רק מפני שהסנדלר הולך יחף. "כבר שנתיים אני בודק דוגמאות של שורטים לגבר, אבל מה לעשות שאני פרפקציוניסט? הקולקציה הגברית תצא רק כשאהיה מרוצה".

