רשת קרוקס נפרדת מהשם
נעלי הגומי המחוררות ־ שהיו היסטריה, כמעט קרסו והתאוששו ־ ממציאות את עצמן מחדש • הרשת בארץ החליטה על מיתוג 63 סניפיה בשם "WeShoes" • היבואן מודה: "השם 'קרוקס' הגביל אותנו, צרכנים לא נכנסו"
כך חולפת תהילת עולם: רשת נעלי קרוקס, המונה 63 חנויות, מחליפה לאחר עשור את שמה ל־WeShoes. הרשת מציעה מגוון מותגי נעליים, כשמותג קרוקס מהווה כ־40% בלבד מסך מכירותיה.
ברשת החדשה נמכרים מותגי בלאנדסטון, דסיגואל, מוזס, שול ועוד. בנוסף, הרשת פתחה אתר לרכישות און ליין תחת המותג החדש.
הרשת בבעלות עמוס הורוביץ, היבואן הבלעדי של קרוקס בישראל, שהפך למיליונר אחרי שנעלי הגומי הצבעוניות והמגושמות מקולורדו, שבמקור יועדו לחובבי דייג, הפכו ללהיט היסטרי בעולם ובישראל ב־2006. לאחר שנתיים שככה ההתלהבות והחברה העולמית שהתבססה רק על דגם אחד, מצאה עצמה עם מלאי ענק וכמעט קרסה: מניית קרוקס, הנסחרת בנאסד"ק בארה"ב ונמכרה בשיא ב־80 דולר למניה, גירדה את התחתית במחיר של 80 סנט בלבד בשנת 2008. כיום, לאחר שהחברה העולמית הוסיפה מגוון של נעליים תחת המותג, היא נסחרת ב־6.5 דולר למניה.
במקביל, קרוקס העולמית חיסלה בארה"ב ובקנדה את רשת החנויות שלה, שמנתה קרוב לאלף, ועברה לשיווק בסיטונות בלבד.
"התחלנו כרשת קרוקס ולאחר כמה שנים, כשההיסטריה שככה והמכירות ירדו, הכנסנו עוד מותגים וקראנו לרשת 'קרוקס אנד מור', ועכשיו השלב הסופי, הורדת שם המותג", אמר הורוביץ ל"ממון". "הפכנו מרשת של מותג אחד לרשת של מולטי ברנדס".
תהינו מהם היתרונות בהחלפת השם והעיצוב מחדש בעלות של מיליוני שקלים, והורוביץ הסביר: "הרגשנו מגבלות כתוצאה מהשם. צרכנים שפחות אהדו את קרוקס נמנעו מלהיכנס. שינוי השם כולל גם הכנסת מותגים חדשים, ולראשונה גם מותג פרטי שלנו. שוק הנעליים מאוד תחרותי, שינוי השם מאפשר לנו לזהות טרנדים ולהגיב במהירות באמצעות המותג הפרטי שמיוצר עבורנו".

