ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    EPA
    ממון • 07.06.2017
    התעשייה האווירית תלמד את הסינים לתחזק מטוסים
    מאת אודי עציון

    התעשייה האווירית מרחיבה את הפעילות האזרחית שלה ומקימה לראשונה אקדמיה למקצועות התעופה הטכניים - בסין.

     

    אתמול חתמה החברה עם עיריית שנטו שבמחוז גואנגדונג על חוזה בשווי 10 מיליון דולר להקמת המרכז, שבו ידריכו צוותים ישראליים את הסינים בתחזוקת מטוסי נוסעים. החוזה נחתם במסגרת כנס לשיתופי פעולה עסקיים בין ישראל ומחוז גואנגדונג, וכחלק מכך יצאו מדריכי החברה לתקופות קצובות לסין.

     

    מחוז גואנגדונג, שבו תוקם האקדמיה, גובל בהונג־קונג ונהנה מפריחה כלכלית. בנוסף חתמה החברה גם על הסכם עם נמל גוואנגז'ו שבמחוז (בעיר שבקבוצת הכדורגל שלה מככב ערן זהבי) לבניית רובוט שינהל אחסנת מכולות לגובה וכך יחסוך שטח רב.

     

    "מדובר בפריצת דרך חשובה, לאור ההתפתחות המואצת של התעופה האזרחית בסין", אמר ל"ממון" גדי כהן, סמנכ"ל ומנהל הקבוצה האזרחית בתעשייה האווירית.

     

    התעשייה האווירית מעניקה מזה שנים שירותי אחזקה לחברות תעופה, ובחברה מתכוונים להמשיך ולהרחיב את הפעילות האזרחית שלה בסין. זו צפויה להפוך בשנים הבאות לשוק התעופה הגדול בעולם, מה שמחייב הכשרת אלפי אנשי צוות טכני עבור צי המטוסים המקומי הגדל. בואינג העריכה בשנה שעברה כי ב־20 השנים הבאות יזדקק השוק הסיני לכ־7,000 מטוסי נוסעים חדשים, בשווי של יותר מטריליון דולר. תנועת המטוסים במדינה צפויה לגדול בכ־6%, על רקע העלייה ברמת החיים ויציאתם של יותר סינים לחופשות בחו"ל.

     

    לפני כמה שבועות המריא לטיסת בכורה גם מטוס נוסעים סיני מודרני ראשון (בתמונה), C919, מטוס צר גוף שיתחרה בבואינג 737 ובמשפחת האיירבאס A320. הוא מבוסס על טכנולוגיות אמריקאיות ואירופיות ואמור להיכנס לייצור סדרתי בעוד כשנתיים.

     


    פרסום ראשון: 07.06.17 , 20:57