מכונית בשבוע: טויוטה אוונסיס–3 (2017-2009)

קבוצה: מכוניות מנהלים.

דגמים: 4 דלתות סדאן, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־47 אלף שקל ל־2,000 סמ"ק מ־2009, ועד 147 אלף שקל ל־1,800 סמ"ק חדשה מ־2017 (מחירון לוי יצחק).

תעודת זהות: יפנית בסעיף הלאום, אבל מיוצרת בבריטניה. מכונית המנהלים הוותיקה בשוק, משום שלאור מעבר הקליינטים לג'יפונים, טויוטה מעדיפה שלא להשקיע בינתיים בדגם חדש לגמרי, וממשיכה לבצע מתיחות פנים בדגם הקיים, שעודכן ב־2011 וב־2015.

נתונים טכניים: מנועי בנזין, ללא טורבו, 1,800 סמ"ק (147 כ"ס) ו־2,000 סמ"ק (152 כ"ס). גיר אוטומטי רציף, הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 138 עד 142 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 8־9 מ־15. הסכם פריז זה פייק ניוז.

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. קיבלה רק ב־2017 מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, כולל בלימה אוטונומית והתרעות סטייה מנתיב והתנגשות מלפנים. לפני כן שווקה, רק בחלק מהמכוניות, עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

שמירת ערך: ירידה של כ־10% בשנה לפי לוי יצחק. אבל במצב השוק הנוכחי גם הסמל של טויוטה לא עוזר למכונית מנהלים – נמכרת בכ־10%־20% מתחת למחירון.

מה לבדוק לפני שקונים: השמרנות הטכנולוגית מתבטאת במכונית אמינה וזולה לאחזקה, ללא בעיות בולטות. לא סתם היא נרכשה בכמויות בידי משטרת התנועה.

למי היא מתאימה: לנהגים סולידיים ולכל מי שרוצה לעורר קצת רתיעה בקרב יושבי המכוניות מסביב, שתמיד יחששו קצת שאולי אתם שוטרים בניידת סמויה.

למה כן: צנועה, איכותית ומאובזרת בעיקר מאז העדכון של 2015. נוחות נסיעה טובה ותא מטען גדול. שווי שימוש נמוך יותר מהמתחרות, בזכות המחיר הזול יותר.

למה לא: חסרה את הפאסון שיש לרוב מכוניות המנהלים האחרות, שהן גם יקרות יותר. לא מתבלטת בביצועים, בהתנהגות הכביש, וגם צריכת הדלק ממוצעת.

למחפשי מציאות: סקודה סופרב, בעיקר בדגם הנוכחי, יוקרתית, מרווחת, מהירה וחסכונית יותר מהאוונסיס. יונדאי סונטה ההיברידית חסכונית עוד יותר, ומהווה פתרון למי שחושש מהגיר ומנועי הטורבו של הצ'כית.

השורה התחתונה: נהג, תעצור בצד. 

ציון: 3

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים