מת מהלך
החידוש ל'המומיה', הפעם עם טום קרוז, הוא משהו שלא היו צריכים להוציא מהקבר
אולפני יוניברסל בצרות, אם החליטו לברוא את 'העולם האפל', סדרה שתתחרה בעולמות של די־סי ומארוול. 'המומיה' הוא הזוועתון הראשון במותג החדש, שיקים לתחייה את 'פרנקנשטיין', 'האיש הבלתי נראה', 'פנטום האופרה' ושות'. הפריקים הללו כבר הצילו כלכלית את יוניברסל לפני 90 שנה. אבל הווריאציה המבישה על 'המומיה', שאת אחד מגלגוליה המצליחים הוביל בעבר השחקן ברנדן פרייזר, מטילה צל כבד על המשך בריאתו של העולם החדש.
רק זה היה חסר לקריירה הנגמרת של טום קרוז. הוא מגלם חייל אמריקאי בעיראק, החושף קבר מצרי עתיק במסופוטמיה. כמו בכל סרטי 'המומיה', הם פותחים את הסרקופג ומשחררים את כוחות הרשע של נסיכה מצרית שחברה בזמנה לסת, אל המוות.
אחרי פרולוג ארוך כאורך הגלות, העלילה המגוחכת עוברת ללונדון, יחד עם הנסיכה המובילה עימה נחיל רוחש של מתים חיים שיצא היישר מסרטי זומבים. הרקדנית האלג'יראית סופי בוטלה פאתטית ומעוררת גיחוך בדמות החנוטה בעלת ארבעת האישונים ונראית כמו באודישן לסרט תנכ"י של ססיל בי. דה־מיל.
הקורבן המרכזי שלה הוא טום קרוז, שאותו היא מפתה לחבור לחיי הנצח. אבל הוא, גבר קלישאתי, אוהב את ג'ני הארכיאולוגית הבלונדית (אנבל ווליס). קרוז הוא בעצם הקורבן העיקרי של התסריט המטופש, ובאופן פרדוקסלי, גם הדבר היחיד הטוב בסרט. הוא שב ומגלם את ההרפתקן המורד והסמכותי, נאמן לקוד המוסרי שלו, אופורטוניסט המהתל בכולם בלי להניד עפעף. בגיל 54 הוא עדיין הנער השובב הנצחי. ראסל קרואו, הצעיר ממנו בשלוש שנים, נראה ומתנהג כמו אביו.
קרואו המסכן. הוא מגלם את ד"ר ג'קיל, גיבור סיפורו של רוברט לואי סטיבנסון, המנהל בלונדון מעבדה לחקר הרוע. איך הוא מתקשר לסרט? הפתרון לצבא התסריטאים ולבמאי אלכס קורצמן, שזרקו להפקה מכל הבא ליד ובישלו דייסה חסרת טעם ומשמעות.

