הייתם עוברים לבנק שפועל רק מאפליקציה?

בלי סניפים ובלי אתר: בנק לאומי השיק את PEPPER, יישומון לשירותים בנקאיים ללקוחות כל הבנקים ובנייד בלבד • לנהל מסחר בני"ע, משכנתאות וחשבון משותף עדיין אי אפשר • אז מה כן?

בנק לאומי חנך אתמול רשמית את PEPPER, הבנק הדיגיטלי החדש שלו שהוא למעשה אפליקציה של שירותים בנקאיים. פפר, שהתוכנית להקימו נחשפה ב"ידיעות אחרונות", פועל כחברת סטארטאפ נפרדת ממערכות המחשוב והבנקאות של לאומי. בראש הבנק עומדת לילך בר־דוד והוא נמצא תחת חטיבת הבנקאות הדיגיטלית בלאומי, שאותה מובילה תמר יסעור. בהקמה הושקעו יותר משנתיים של עבודה ועשרות מיליוני שקלים.

 

האם זה בשבילכם?

יתרונות

-פתיחת חשבון תוך דקות ומכל מקום

- פיד נוח כמו ברשת חברתית

- צפייה בחיוב אשראי מיידית

- פילוח הוצאות אישי

- הלוואה בריבית נמוכה יותר מריבית המינוס

- שירות לקוחות 24/6

 

חסרונות

-לצעירים טכנולוגיים

-אי־אפשר לפתוח חשבון משותף

- אין מסחר בניירות ערך

- אין ניהול משכנתא

- אין סניפים

 

 

הבנק החדש של לאומי, שפעל בשנה האחרונה במתכונת מצומצמת בלבד, מציע שירותים בנקאיים בסיסיים כגון הלוואות, כרטיסי אשראי ופיקדונות דרך אפליקציה ייעודית בלבד, כאשר הלקוחות אינם יכולים לגשת אל החשבון דרך אתר אינטרנט רגיל וכמובן שאין סניפים פיזיים. עם זאת, ב־PEPPER מבטיחים זמינות של 24/6 בשירות הלקוחות שלהם ומענה מהיר במיוחד בכל שעות היממה.

 

לדברי בר־דוד, PEPPER מכוון בתחילה לדור המילניאלס, כלומר בני 20־35. השירותים בבנק ניתנים ללא עמלות עו"ש ואין גם דמי כרטיס אשראי חודשיים. למרות שלצד PEPPER פועלת אפליקציית העברת התשלומים של החברה, PEPPER PAY, בבנק הדיגיטלי עדיין שולחים ללקוחות פנקסי צ'קים פיזיים ללקוחות, כדי לספק להם את השימוש גם באמצעי תשלום פופולרי זה.

 

העלויות יהיו נמוכות יותר מאשר בבנקים האחרים גם בכל הקשור לריביות על הלוואות. אחד היתרונות שאנשי הבנק החדש רואים בו הוא דווקא הניתוק שלו ממערכות הליבה של לאומי.

 

צילום : ידיעות אחרונות
צילום : ידיעות אחרונות

 

 

נוח, אך לא נגיש לכולם

אז איך חווית המשתמש? נתחיל בפתיחת החשבון. בבנק החדש, שאין לו סניפים פיזיים, ההתחברות מתבצעת באמצעות הורדת האפליקציה ורישום לבנק, כאשר הלקוח נדרש לצלם בנייד תעודה מזהה ולאחר מכן לעבור זיהוי גם בווידיאו־צ'אט. בפפר טוענים כי הליך פתיחת החשבון אורך שמונה דקות וניתן לעשות אותו מהספה בבית. משתמשים שכבר התחברו לחשבון אתמול ציינו כי ההליך היה ארוך יותר - כחצי שעה, אך עדיין התרשמו מהקלות היחסית וציינו אותו לטובה. ניתן לפתוח חשבון מגיל 18 בלבד.

 

הפיד שלו אמור להזכיר פיד של רשת חברתית עם כרטיסיות שונות שמציגות פעולות בנקאיות שביצע הלקוח לצד כתבות, טיפים ותובנות לגבי התנהלות פיננסית נכונה. בראש הפיד מקבל הלקוח תמונת מצב עדכנית של יתרת העו"ש ושל מצב החיובים בכרטיס האשראי. אחד הפיצ'רים החדשניים שמציג פפר הוא האפשרות לראות חיוב בכרטיס האשראי מיד אחרי העברת הכרטיס בקופה בבית העסק ולא יום אחרי.

 

בתאריך החיוב של כרטיס האשראי מציע פפר פילוח של ההוצאות, כך שהלקוח יוכל לדעת איפה הוא עושה את השימושים הגבוהים ביותר שלו. פילוחים נוספים ישנם לגבי הוצאות של הלקוחות בפפר בבתי עסק שונים בסופי שבוע, למשל המסעדה וחנות הבגדים הפופולריים ביותר בחודש האחרון. אין כמובן חדירה לפרטיות של הלקוחות אלא רק מבט על. יתרה שלילית בחשבון תביא בפני הלקוח מידע לגבי האפשרות לקחת הלוואה בריבית אטרקטיבית יותר מהריבית על המינוס, אך הלקוח יכול למנן את ההודעות הללו מהבנק.

 

איפה בכל זאת המינוסים? אין אפשרות לפתוח חשבון משותף, למשל לזוג שהתחתן. בבנק מציינים כי אופציה זו תתאפשר רק בשנה הבאה.

 

שירותים נוספים שעדיין בפיתוח הם מסחר בני"ע שאינו קיים וכן בתחום המשכנתאות, שנמצא במחשבה רק לשנים הבאות.

 

בשורה התחתונה: פפר הופך את הבנקאות לעסק קל ופשוט לתפעול ולהבנה במיוחד לקהל היעד של בני 20־35. כמו כל עסק חדש עליו להוסיף שירותים כדי להפוך לנגיש יותר לקהל רחב יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים