שישי 16 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    דובר קוסאשווילי | צילום: יונתן בלום
    7 לילות • 27.06.2017
    דוברמן
    דובר קוסאשווילי, הבמאי הכי פרובוקטיבי בסביבה כבר מכין את עצמו לשערורייה הבאה, עם צאת סרטו החדש 'זוג יונים' שמלא בעירום ובסצינות סקס. בראיון סוער הוא מסביר למה עירום זה מצב טבעי גם למירי רגב, איך 'מחוברים' הוציאה אותו מניאק, ולמה הוא לא מתרגש מזה שהסוכנים לא שולחים אליו שחקנים לאודישנים
    אלון הדר | צילום: יונתן בלום

    שבת בבוקר, פסטיבל הקולנוע בירושלים. דובר קוסאשווילי מתארח עם אשתו והבנות במלון. בזמן שהיא בתור לבופה, הסלולרי שלה מצפצף על השולחן. "סמס בשבת בבוקר?" הוא נזכר, "שאלתי את עצמי מי זה יכול להיות. אולי אמא שלה. מסתכל ורואה הודעה רומנטית מבחור. משהו שלא משתמע לשתי פנים. אתה מבין ברגע אחד שיש לה משהו עם גבר אחר. לא יכולתי להישאר שם. קמתי מיד ועזבתי את החדר אוכל. התחלתי להסתובב בירושלים לאן שהרגליים הובילו.

     

    צפו בטריילר של "זוג יונים"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    ״הרגשה של אסון. מסכנות, אומללות, מעיכה. פגיעה בכבוד, בגבריות. הסתובבתי וקיללתי אותה כל היום. מנסה להתאים את עצמי למצב החדש שבו אני הרבה יותר קטן ממה שהייתי קודם. אתה מבין שעברת בגידה, ואצלה הכל בסדר. פשוט עובדת עליך בעיניים.

     

    "למרות שהייתי בגמילה מסיגריות קניתי קופסה והתחלתי לעשן. כשהקופסה נגמרה חזרתי למלון ואמרתי, יאללה בואי הולכים הביתה. היא שאלה, 'מה קרה?' הראיתי את ההודעה. בהתחלה היא ניסתה להכחיש". ואז הגיע הטוויסט. "היא הראתה לי שזה סמס מפוברק. יש אפליקציה שאתה יכול לשלוח סמסים לעצמך ולשלוט מראש מתי הם יישלחו. ככה זה כשאתה חי עם אשת היי־טק. לא חזרתי עם פתרונות או תשובות".

     

    שאלת למה היא עשתה לך את זה?

     

    ידעה למה היא נכנסה. טלמון
    ידעה למה היא נכנסה. טלמון

     

    "היא אמרה, 'אתה בא אליי בטענות? עשיתי כדי שתרגיש מה אתה עושה לי'. היא בעצם חשדה שאני בוגד בה".

     

    לא התפוצצת מזעם?

     

    "בשלב הזה לא היה אכפת לי כלום, חזרתי לחיים. כל מה שאיבדתי לרגע, חזר. הכעס לא מעניין".

     

    אז בגדת באשתך או לא?

     

    "אני מבין שזה נורא מעניין, אבל זה נשאר ביני ובין אשתי".

     

     

    * * *

     

    הטלטלה הגדולה הובילה את קוסאשווילי לפתח את הסיפור לסרט שלו 'זוג יונים', שייצא ב־6 ביולי לקולנוע. הגיבורה שלו, תמרה (טל טלמון) היא אישה עצמאית וחזקה, שמזמינה את בעלה אלון (אסף גולדשטיין) לחגוג עשור לנישואיהם. במהלך השעות הבאות תמתח עד הקצה ותגשים את תשוקותיה המיניות ותערער את בעלה המזניח, שייאלץ לבדוק הכל מחדש.

     

    כבר לא עושים סרטים כאלה, בטח לא בישראל השמרנית: כולו מתרחש בחדר מלון, אין כמעט שחקן שלא מוצג בעירום. והמיניות עומדת במרכז הבמה. אישה שמבקשת מבעלה להכות אותה ואחר כך כמעט נאנס על ידה. מאהבת שמתפרצת לחדר ומנסה לפתות את האישה הנבגדת. עוד יצירה של דובר שתעורר ויכוחים, אחרי שבסרטו הקודם, 'רווקה פלוס' האשימו אותו בשנאת נשים.

     

    "אני עירומה כמעט כל הסרט, וכן זה אולי הסרט הישראלי הנועז ביותר אי פעם", העידה טלמון על 'זוג יונים' והעלתה לאינסטגרם תמונת עירום מהסט. היא זכתה לתגובות זועמות, והתמונה הוסרה. אחר כך הגיע הפוסטר של הסרט שבו היא מצולמת מגבה עירומה על כיסא. כדי שלא יושמד ברחוב הישראלי, הוחלט לצמצם את הפריים הפרובוקטיבי ולסלק ממנו את הישבן.

     

    כמה אישיו היה לשחקנים להתפשט לגמרי?

     

    "לא יכולתי לקבל שחקנים ושותפים יותר טובים מאסף וטל. לא באנו לשחק ברופא ואחות. הם שמו מהר מאוד בצד את נושא העירום. כשיש צילומי עירום מביאים חלוק לשחקנים, לפני ואחרי הצילום. אחרי כמה טייקים זה מתפוגג. פתאום אין פורנו, נעלם הנושא של המיניות ונכנסים לעבודה. אחרי טייק רביעי תביא חלוק לשחקנית היא תצרח עליך 'תעיף ממני'. בדרך כלל מתחילים בלונג שוט כשהם עירומים לגמרי, ואחרי זה אפשר לצמצם את השוט. זה הזמן שבו אתה אומר, את יכולה לשים תחתונים. היא כבר תגיד, 'לא צריך', זה כבר מפריע למשחק. 'אני בסצנה עירומה למה שאהיה עם תחתונים'".

     

    ואותך זה לא מביך?

     

    "החזרות היו בעירום ורציתי למות. במשך היום התרגלתי. גם לי לוקח זמן, לא יעזור כלום. ב'חתונה מאוחרת' כשרונית אלקבץ וליאור אשכנזי היו עירומים לא יכולתי להוציא את הראש מהמוניטור ולהסתכל מדי פעם לסט עצמו, כמו שבדרך כלל אני עושה".

     

    למה רצית למות מהעירום?

     

    "מודה, אפילו אנשים כמוני נדבקו מהמבוכה. למציאות יש גם כוח, אתה צריך להתגבר על המעצור".

     

    טל טלמון העלתה לאחרונה תמונה חושפנית מהסרט לאינסטגרם, קיבלה תגובות קשות.

     

    "טל ידעה למה היא נכנסה. אמרה לי, 'לא באתי לסרט על פינגווינים'. ובשלב מוקדם כבר אמרה תודה רבה לחלוק. היא עם שתי הרגליים חזק על הקרקע, מחוסנת. אני יותר חששתי לאסף. הוא יותר רגיש, מבין הדמויות אני חושב שהוא הכי נאיבי. קצת פוחד עליו. מקווה שזה יחספס אותו, הכיבוס האחרון".

     

    מה תעשה אם יפרקו אותם בביקורות או ברשתות החברתיות אחרי הסרט?

     

    "טל מקסימה, אינטליגנטית. האנשים המתוסכלים ההיסטריים שאיבדו שליטה לא יערערו אותה או אותי. הם מבוהלים, אחרת אני לא יכול להסביר את האלימות. לא ראיתם פריים אחד וכבר מתנפלים. אלימות עם פסיכוזה קשה".

     

    אתה ערוך לתגובות?

     

    "אני יודע שזה לא יהיה קל, הלוואי שזה יעבור בשלום. אבל אני ערוך להתקפות אישיות. גם בסרטים יותר סולידיים מזה היו תגובות. מקווה שאנשים מבינים שיש פה מישהו שהוא קצת מעבר לאיזה פרובוקטור אומלל".

     

    בסרט הקודם, 'רווקה פלוס' חווית ביקורת ציבורית חריפה. איך זה הרגיש להיות באמצע מתקפה אינטרנטית?

     

    "אתה קם בבוקר ומגלה שאתה מישהו אחר. אני לא מיזוגן, אני לא שוביניסט. פתאום כולם יודעים יותר טוב ממך מי אתה. זה היה מעציב".

     

    הואשמת מכל כיוון בשנאת נשים. תסריטאית אחת טענה למשל שהסרט פוגעני בצורה מזעזעת.

     

    "שאלוהים יעזור לה. ברגע אחד הפכה לאבירת הנשים. באמת עניין אותה אם דובר שונא נשים או לא? היא כבר קדושה, כי יש מישהי פה שעושה מלחמה. מצאה איזה אחד כמו דובר עם ה'חתונה מאוחרת' שלו ועכשיו היא תילחם עם הנשים נגדו. הן משרתות את האג'נדה שלהן בלי שום קשר לעניין עצמו. הן לא באמת נפגעו. לא רוצות לדעת מי אתה באמת. לא מכירות אותך".

     

    ב'מחוברים' תיעדו אותך אומר לטל שניסתה לגשש איך הייתה הסצנה, ש"הזין של אסף אמר הכל".

     

    "לא בא לי אפילו להסביר, זו הייתה בדיחה בינינו שיצאה מההקשר. אהבה וצחקה. מה זה שייך אליך?! זו שפה פנימית, קודים שלנו והם תורמים למשימה שאנחנו יוצאים אליה, סרט. מה אתה דוחף את האף, יש פה שני אנשים שנהנים ממשהו. מה נהיה פה? סתם גזרו את המשפט כי יודעים שדובר מניאק שונא נשים. לא אכפת להם מי זה באמת דובר. יש אג'נדה שהם רוצים להציף והנה יש להם פה איזה תורן פראייר שהם מצאו".

     

    התקשרת להוט לצעוק?

     

    "זה לא עניין אותי. מהעליהום של 'רווקה פלוס' כבר פיתחתי עור עבה. כשיהיה לכם משהו רציני עליי, תבואו. לא כל אחת שמקדמת את האינטרסים שלה כי היא נובחת עליי, תאיים עליי. יש לי כוח. שימשיכו לנבוח".

     

    אתה מבין למה אמירה כזו מקוממת אנשים?

     

    "אמירות לא צריכות לקומם אנשים. אולי התכוונתי אחרת. מה כבר אמרתי? לא צריך לקפוץ. מי שאל אותך? אתה יודע מה קרה באמת? אולי זה הדבר הכי נכון שהיה צריך לומר? הם כבר יודעים, וגם יציגו את זה בצורה הכי מעוותת".

     

     

    * * *

     

    הסצנות הבוטות בסרט החדש מובילות אותנו בשיחה, איך לא, לענייני מירי רגב והשערורייה האחרונה שלה שבה ניסתה להוריד מופע ריקוד בעירום מפסטיבל ישראל. "למה מירי רגב צועקת? כי אין לה באמת שליטה. אם הייתה לה, הייתה פועלת בשקט. היא שואבת את תשומת הלב של חברי הליכוד שמהם היא ניזונה. אלו שלא צועקים הם המסוכנים, מעיפים מיליארדים בלי שאתה מרגיש. מתי שמעת טייקון צועק?"

     

    אבל זה לא רק מירי רגב, אולי זה גם הציבור שמאחוריה. החברה שמרנית בחלקה, ורגב רק משקפת קולנית של דעה קיימת.

     

    "גם אם כל החברה היא כזאת, היא לא יכולה לדרוש. ולא כל החברה שמרנית. המציאות מחווירה מול הסרטים. היא הרבה יותר סוערת, מתירנית, גועשת, אכזרית ממה שמופיע בסרטים שלי. לא יודע מה מירי רגב עשתה בזמן שעשתה את הילדים שלה. אני ואשתי היינו עירומים בחדר. במה נתעסק? אלו דברים שמתרחשים במציאות. אבל היא בעצמה לא מאמינה לזה. הייתי שמח שהייתה מביאה כמה גרושים לתעשייה, מאשר לנסות לצנזר. את מה שמעניין אותה היא עושה יפה מאוד, היא לא פראיירית".

     

    אנחנו בשיא עידן הפוליטיקלי קורקט. הסרט שלך מתאים בכלל לרוח הזמן?

     

    "הסרטים שלי מאיימים על ההגמוניה הישנה. אם הסרטים לא יהרגו אותי, אני אהרוג אותם. מה עושים למי שרואה בארץ שכולם בה עיוורים? מוציאים לו את העיניים".

     

    נדמה שהדיון באופן כללי הצטמצם מאוד לגבולות הפי־סי. נורא ברור מה נכון להגיד ומה אסור להגיד. ומי שחורג מקבל בראש בלינץ' ציבורי. דעתך?

     

    "הלינצ'ים מתחילים משנאה עצמית. אתה שונא את עצמך, לא יכול לכבד את האחר ולכן אתה מחפש את ההזמנות לרדת על האחר. זו התחסדות. מאשימים אותך במה שהם מסתירים. האמת קשה. קשה. עדיף למישהו להאשים אותך שאתה גזעני, מאשר להודות שהוא גזעני. יש כל כך הרבה אלימות, תסכול, איבוד שליטה והם מוציאים את זה אחד על השני. לא יכול להיות שכל פעם שבן־אדם פותח את הפה, יסמנו את זה כג'יפה. חברה היסטרית שאיבדה את השליטה. קח את החברה האמריקאית שהיא הכי פי־סי. מי נבחר? נשיא שדוחף אצבעות. הדרך הקודמת לא סיפקה לאזרחים את הסחורה".

     

    עוד לפני שהסרט החדש שלך יצא היה עליו דיבור שמדובר במשהו על גבול הפורנו.

     

    "זה מטא פורנו, לא פורנו. מכיר בעובדה שהפורנו קיים ושצריך לדבר על זה. אלו שמכחישים יחכו שבן הזוג יסגור את העיניים וירוצו למחשב. בשביל זה לא צריך אותי. חושפים ציצים ובולבולים כל הזמן. פעם יכולת לעשות סרט ארוטי כדי למשוך קהל, היום מי שעושה דבר כזה הוא דפוק בראש. כל אחד בבית בלחיצה של כפתור יכול לראות פורנו. לא צריך ללכת לקולנוע 'לבזות' את עצמך. הכי פשוט בסתר בבית, בלי להתמודד עם הבושה שהשכן יפגוש אותך".

     

    אתה צופה בפורנו?

     

    "לא יותר ולא פחות מהאחרים, אבל אני מבין את המשמעות. פורנו זה שם מכובס. זה אשכרה להביא זונה או זון הביתה כשבן הזוג עוצם את העיניים ולבלות איתם את הלילה. בסופו של דבר זה הרסני, מרעיל, אין בזה תועלת. יש תחליף נוח לאשתי. לא צריך להתמודד, להשקיע. יותר קל לשים פליי מאשר להתמודד עם המיניות שלי ושל האישה. אם אני יכול למצוא תחליף לאינטימיות, אחפש תחליף לכל. למה להשקיע במערכת רגשית. לתחליפים קלים מתרגלים".

     

    יש דיון בהוליווד על הצביעות שבעירום. נשים בעירום מלא זה מאוד שכיח אבל לא מראים איבר מין של גברים. עמדתך?

     

    "ב'מתנה משמיים' יש סצנה שאני נמצא משחק בפול־שוט עם איבר זקור. לא אבקש מהשחקנים שלי משהו שאני לא עושה בעצמי. בעיניי עירום זה לא אישו. אין הבדל בין סצנת שתיית קפה לסצנת מיטה. שניהם אמצעי הבעה אמנותי. מי שרואה את ההבדל, ישאל את עצמו למה. אני לא נולדתי עם פיסת בד ביד או עלה תאנה על הבולבול".

     

    מה לא הרשית לעצמך להראות בסרטים? איפה צינזרת את עצמך?

     

    "ב'רווקה פלוס', בשלב שמציגים את הסקיצות לחברים, הפריע להם שהדמות חזקה. מתייחסת לאונס בשוויון נפש. בעקבות התגובות הכנסתי שהיא נשברת ובוכה במקלחת. זו הייתה טעות. הייתי מעדיף לשמור עליה חזקה, זה לא היה נכון. לפעמים לא כדאי להקשיב".

     

     

    * * *

     

    בן 50. נשוי למאיה, ולהם שלוש בנות. עדיין באור־יהודה, מאז עלה לארץ מגאורגיה ב־72'. בתחילת שנות האלפיים הפך קוסאשווילי תוך סרט אחד בשם 'חתונה מאוחרת', לגולדן־בוי החדש של הקולנוע הישראלי, לא מעט בזכות סצנת הסקס בין רונית אלקבץ לליאור אשכנזי שהדהימה את עולם הקולנוע המקומי.

     

     

    מאז, נדמה שחלה אצלו נסיגה בכל סרט. 'מתנה משמיים' שהגיע אחרי היה להיט אבל סרט פחות מוצלח. ואז הגיעו העיבוד ל'התגנבות יחידים' ו'רווקה פלוס' שדישדשו. ב'זוג יונים' רוב הקרנות סירבו לתמוך. אולי בגלל שקוסאשווילי כבר לא נער ולא מוזהב, אולי בגלל ההתרסה שבסרט שהוגבל לבני 18 ומעלה. בשני הסרטים האחרונים גם אין כוכבים גדולים. סוכנים מהססים לשלוח שחקניות לעבור אודישנים בסרטים שדורשים מידה כזו של עירום. ומלהקות חוששות לשלוח שחקנים לקוסאשווילי, אדם ללא פילטרים, לטוב ולרע, שיכול להיות גם בוטה לא פחות מהסרטים שלו בחיים עצמם. אנשים עדינים מדי, עלולים לקחת את זה קשה.

     

    ל'רווקה פלוס', למשל, ליהק את מארינה מקסימיליאן, אבל לדבריו, הסוכנת שלה, טמירה ירדני, הטילה וטו. "מרינה רצתה, אבל עצרו אותה. אמרו שהיא יותר מדי מתירנית ממה שהם חושבים שנכון וטוב לה לקריירה. חשבו שזה יפגע בה".

     

    בקלות כזו מוותרים על תפקיד ראשי בסרט?

     

    "ציפו ממני שאתפשר. התחיל דיון על מה רואים, איזה גודל, איזו זווית. אמרתי אי־אפשר ככה. אני רואה יצירה שלמה, יש לי ויז'ן".

     

    למה הם כן הסכימו? מה מארינה הייתה מוכנה לעשות ומה אתה רצית?

     

    "התחלנו כבר חזרות, עשינו התאמות עם שחקנים. להבנתי היא הסכימה לתסריט כפי שהוא. היא קראה אותו. לא שיניתי את הטקסט. לך תצלם סצנת מיטה בלי מיטה. כשמתחילים לצנזר ולשים כוכבים וטשטושים - זה פורנו. לא משנה כמה סקס צילמתי, לא חושב שיש תחושת של פורנו או חרמנות. להפך, זה מביך כי זה לא הדבר שאנחנו אמורים להרגיש. יש בזה משהו אחר. אני לא משתמש בסצנות סקס בשביל סקס. כשמופיע משהו אחר, זה מטריד".

     

    היום הוא כבר מזהיר את כולם מראש. "שלחתי מראש לסוכנויות את התסריט שיקראו לפני שהם שולחים את השחקנים. בסרט הזה בפעם הראשונה ביקשתי להיפגש עם שחקניות ושחקנים והסוכנויות תירצו שהם עסוקים".

     

    גם השחקנים חוטפים רגליים קרות. "יש סרבנים שבורחים מצילומי עירום כמו מאש, מסרבים בכל תוקף. אחת אומרת, 'אני גננת, מה הילדים יגידו'. אחר מסביר, 'יש לי הורים דתיים'. סיבות חיצוניות. הבושה בפני החברה. זה מקום קטן וכולם מכירים את כולם. אני לא נכנס למסחרה, ומיד עוצר את זה. עם מארינה בכל זאת התנהל דיון, כי מאוד רציתי אותה. היא מדהימה, אינטליגנטית וישבה בול. יש שחקנים שהולכים איתך ואז מנסים לצנזר על הסט, קמים עקומים באותו יום ומציקים לך. מיתממים כאילו לא קראו את התסריט והגעתם להסכמות".

     

    מלהקים טוענים שאתה מאוד בוטה. שיש שחקניות שחוזרות מזועזעות מהדברים שאתה אומר להן.

     

    "הכנות שלי נתפסת כבוטות. מאיפה זה בא? תוצאה של תסכול וזעם. אז לשמור בבטן? אפשר להכיל אנשים שיש להם תחושת תסכול וזעם. עכשיו אני שולח את התסריטים מראש. יש להן זכות סירוב לפני שהן באות. מי שנפגע? מה יש לעשות. טוב מאוד שהן נבהלו ועזבו, אחרת היו נכנסות להרפתקה שלא מתאימה להן והייתה נגרמת עוגמת נפש גדולה מזה. יצירות אמנות זה לא ביקור בגן ילדים".

     

    קוסאשווילי הלך על הגבול הדק גם כמרצה בחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל־אביב, שם, הוא מספר כעת, הושעה מעבודתו אחרי תלונה של סטודנטית על דיבור לא ראוי מצידו במהלך שיעור. "הייתה לי פגישה עם הדיקנית כי סטודנטית אחת התלוננה. היא סיפרה לי שהסטודנטית אמרה שהטרדתי אותה מינית בגלל הערה בשיעור. אמרתי, 'שתלך למשטרה'. הדיקנית קראה את המשובים של הסטודנטים וחלק טענו שאני משתמש במילים לא יפות - זין, כוס. וביקשה להימנע. אמרתי, 'את לא תגידי לי איך לדבר'. הסטודנטים צריכים לדעת שיש זין וכוס בעולם. הועזבתי ושנה לאחר מכן חזרתי. ההגמוניה מכה שנית. כולם יודעים איך אתה צריך לדבר, חוץ ממך. הצנזורה זה לא רק בסרטים, אלא בחיים".

     

    איך אתה מסביר לעצמך שהפכת לחשוד המיידי?

     

    "נוצר דימוי. בדימויים לפעמים יש אמת ולפעמים לא. הדימוי של שונא נשים אין בו אמת למרות שתרמתי לזה שהדימוי נוצר. הן לא תוקפות אותי, אלא את הדימוי. אז איפה האמת - בדימוי או באמת. האמת לא קיימת בעולם, רק הדימוי. והדימוי הזה מתיר את נפשי".

     

    אתה לא מצטער על משהו?

     

    "יש טעם להצטער על משהו?"

     

     

    * * *

     

    וזה לא רק העירום. הסרטים של דובר מכילים סצנות קשות. יעל טוקר, כוכבת 'רווקה פלוס' ושחקנית צעירה, סיפרה כי סצנת האונס בסרט רוקנה אותה נפשית, ושהיא "הרגישה כמו זומבי". "לא הייתי מודע שקשה לה, לא אמרה לי כלום. כל עוד לא מדברים, מה שמעניין אותי כרגע שתהיה לי סצנת אונס כמו שצריך. יכול להיות שהתחושות עלו בדיעבד. אם היא הייתה אומרת, 'דובר תעצור רגע, אני פה סובלת', אני יכול לעצור ולראות מה עושים. זה לא קרה. לשחקנים קשה לשחק סצנות גם בלי קשר לאונס - אז הם יוותרו על הקריירה או היצירה?"

     

    רק בשבוע שעבר העידה כאן חני נחמיאס כי עברה חוויה קשה מאוד על הסט של הסרט 'בובה'. לדבריה בסצנת האונס השחקן אשר צרפתי קרע לה את השמלה והיא עברה חוויה טראומטית. כשהכתבת גבי בר־חיים עימתה את זאב רווח, הבמאי, הוא טען כי הרגיש שמשהו חזק מתרחש מול המצלמה ושזה משרת את הסרט. "כל שחקן קובע את הגבולות לעצמו", אומר קוסאשווילי. "אני לא ליהקתי את יעל בכוח. כמו שמארינה עזבה, גם היא יכלה לעזוב. אני נצמד לתסריט. אני כמעט לא מתחיל עם אודישנים, אלא עם שיחות אישיות. נותן את התסריט, כותב עליו את מספר הטלפון שלי ואומר, 'תקרא אם הדמות מתאימה לך. אם כן, תתקשר. אם לא - ניפרד'. אין הפתעות על הסט. זה לא שפתאום בא שחקן ואונס את השחקנית עם חמאה".

     

    אבל השחקנים לפעמים נסחפים ומותחים את התסריט.

     

    ״לא בסצנות מין, ולא בסצנות אחרות - זזים מעבר לתסריט. זה לא קרה לי. שחקנים אמורים להעמיד פנים שהם מקיימים יחסי מין. אם שחקן נדפק לו המוח והוא שכח שזה סרט וחודר באמת - אז הוא דפוק בראש. זה לא ריאליזם, סרט זה שיקוף המציאות".

     

    והיא נשארת עם הטראומה.

     

    "אם הוא דפוק בראש, זה לא אומר שהיא דפוקה בראש. תגידי לו, 'הלו! אנחנו פה משחקים'. אם היא זורמת איתו. גם לה יש אחריות, עם כל הכבוד. באותה מידה כמו שיש אחריות לבמאי יש אחריות גם לשחקנית וגם לשחקן".

     

    זו לא האשמת הקורבן?

     

    "אוקיי. אז תמיד הגברים אחראיים על מה שקורה. נראה לך טענה הגיונית? ואם זו הייתה במאית בסיטואציה הזו? אז מה? נכון, אותו דבר. מה זה משנה. לה אין אחריות כי היא אישה?"

     

    איפה המקום שלך כבמאי שמקרים כאלו לא יתרחשו?

     

    "תחשוב שיש סצנת רצח ואני רואה שהשחקן הולך לרצוח אותה באמת. ברור שצריך לעשות קאט. סגרתם ביניכם משהו מאחורי הגב שלי ולא עידכנתם. טוב לכם עם זה? קשה לכם להעמיד פנים ואתם צריכים לקיים יחסי מין באמת? יכול להיות שזה טוב לי ואומר, 'סבבה, לוקח'".

     

    אתיקה מול אמנות?

     

    "בשם האמנות אתה לא יכול לפגוע בבן־אדם. אתה יכול לעשות את האמנות עם הבן־אדם, לא על חשבונו. אם הבמאי שם לב שמישהי במצוקה, הוא אמור לעצור ולבדוק".

     

    אגב, מה בת זוגך אמרה על הסרט החדש?

     

    "שנכון לקריירה שלי היה לעשות משהו רגוע לאחר ׳רווקה פלוס׳ ורק אז לצלם את 'זוג יונים'".

     

    היא קצת צודקת לא? זה לא השלב בקריירה שבו אתה צריך להיט גדול?

     

    "לא יפתיע אותי שהיא צודקת. היא תמיד צודקת".

     

    אז מה יהיה?

     

    ״אני מבטיח לחזור בגדול בסרט הבא. אעשה מאמץ יותר קומוניקטיבי בסטנדרטים של ההגמוניה הקיימת".

     

    7nights@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 27.06.17 , 08:21