ראשון 16 ביוני 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    החנות החדשה בדיזנגוף סנטר. "השוק עבר שינוי אמיתי", אומר מולייב | צילומים: סולאל פקיאל, טל שחר
    ממון • 28.06.2017
    באדידס העולמית עפים עלינו
    כך אומר שלום מולייב, השותף והמנכ"ל של מפיצת אדידס בארץ, שפותחת חנות דגל בדיזנגוף סנטר ליד חנות הקונספט של נייקי • "אנחנו מעצמה בתחום אופנת הספורט"
    מאת נווית זומר

    "באדידס העולמית עפים עלינו. אף שבישראל יש 8 מיליון תושבים בלבד, אנחנו מעצמה בתחום אופנת הספורט ומספר 1 של אדידס במכירות לנפש ביחס לשאר המדינות שאדידס פועלת בהן". כך אומר שלום מולייב, שותף ומנכ"ל בחברת לייף ספורט, מפיצת אדידס בישראל, שאדידס העולמית שותפה בה.

      

    שלום מולייב. "בישראל אנחנו הכי גדולים"
    שלום מולייב. "בישראל אנחנו הכי גדולים"

    היום (חמישי) תפתח אדידס את חנות הדגל שלה בדיזנגוף סנטר, עם חזית לרחוב, שלא במקרה בצמידות לחנות הקונספט החדשה של המתחרה נייקי (בזכיינות של הראל ויזל, בעלי פוקס). חנות אדידס, שתשתרע על שתי קומות (1,200 מ"ר), הוקמה בהשקעה של 12 מיליון שקל. החנות תהיה בין היחידות בעולם לצד טוקיו, פריז ולונדון, שאדידס העולמית נתנה לה אישור לשימוש בעיצוב החדשני של חנות הדגל שלה בשדרה החמישית במנהטן. 50% מהמגוון בחנות יהיה בלעדי.

     

    מולייב מציין: "הקהל הישראלי מעדיף מותגים בינלאומיים, ואדידס ישראל רושמת צמיחה שנתית באחוזים דו־ספרתיים שנה אחר שנה בעשור האחרון. אדידס ישראל נחשבת לאחת התורמות הגדולות לרווחים של אדידס בכל אזור המזרח התיכון, אפריקה וצפון־אפריקה. לכן הם מעריכים מאוד את הפעילות שלנו. בעיניהם, תל־אביב היא עיר גלובלית ששווה להם להשקיע בה, מהחסויות למרתון ת"א ומצעד הגאווה ועד להשקות של מוצרים חדשים במקביל לבירות אחרות בעולם. הם פשוט לא מאמינים שעיר של 450 אלף תושבים מביאה להם מכירות מטורפות כאלה. בנינו את אדידס בישראל בהרבה מאוד יזע, ואנחנו הולכים לתת פייט".

     

    מיליונים מושקעים באירועים סביב פתיחת המתחם החדש של אדידס בתל־אביב: דיילות של החברה מחלקות מתחילת השבוע כ־6,000 מפתחות ברחבי העיר, וביום הפתיחה יפתחו בעלי המפתחות בני המזל לוקרים ובהם ערכת מוצרים של אדידס בשווי 1,000 שקל. כמו כן, 100 הלקוחות הראשונים שייכנסו למתחם ביום הפתיחה יקבלו שובר של 250 שקל לרכישה מותגי החברה. המוזמנים יצפו בהופעה של נועה קירל, תהיה עמדת פופ־אפ של "הברבריה" לתספורות חינם בסגנון של כדורגלנים כמו פול פוגבה, ועמדה לנייקי סניקרס. האירוע כולו יועבר בשידור ישיר ברשתות החברתיות על ידי כוכבי אינסטגרם כמו עומר חזן וקים אור אזולאי.

     

     

     

    על ההשקעה של אדידס בישראל אפשר ללמוד ממרתון ת"א האחרון, שבו הגדילה החברה ב־83% את ההשקעה בצרכן הסופי: ערכות בשווי 500 שקל לכל 35 אלף הרצים בהרשמה ובקו הסיום, במהלך משחקי היורו היא הקימה מתחם חווייתי לכדורגל בנמל תל־אביב בהשקעה של 3 מיליון שקל, שאירח עשרות אלפי מבקרים.

     

    בקרוב תתווסף בחנות החברה בנמל תל־אביב עוד קומה שתהיה בסיס ריצה, ובה יוכלו הרצים החובבים להשתתף בהפעלות וליהנות ממקלחות. בה בעת, תפתח אדידס חנויות ייעודיות לילדים. התכנון הוא לפתוח 15 חנויות בתוך שנתיים בכל הקניונים.

     

    בקרוב תהיה מתקפה של רשתות ספורט על ישראל: דקטלון ואינטרספורט נכנסות, פוט לוקר נפתחה, שלא לדבר על התחרות מצד הרכישות הגוברות של מוצרי ספורט באינטרנט במחירים מוזלים.

     

    מולייב: "השוק עובר שינוי אמיתי. החלק של האופנה בספורט גדל עד כדי קטגוריה בפני עצמה, זה מזמן לא רק ציוד מקצועי לספורטאים. הקהל, במיוחד הצעירים, מעדיף אופנת ספורט. אני לא רואה בהם תחרות. לדקטלון יש מותג הבית, ומשחק על מחיר. זו חוויה לא מותגית. לפוט לוקר אנחנו מוכרים, אינטרספורט מוכרת דגמים פשוטים של נייקי ואדידס. היתרון שלנו הוא שהצרכן הישראלי רוצה כאן ועכשיו, ובזמן שזה מושק בעולם. יש לנו 3,000 אייטמים של אדידס בישראל. זה מגוון עצום. מלבד זאת, יש לנו סדרות מיוחדות ו־50% מהמגוון בחנות באופן בלעדי, ואי־אפשר למצוא אותם באינטרנט, שלא לדבר על חוויית הקנייה המטורפת שאנחנו מציעים. ביחס לאינטרנט זה לא הוגן, אין שם מע"מ ואין מכס, המדינה לא רואה מזה גרוש, וזה לא הוגן כלפי הקמעונאים בישראל. אנחנו פותחים אתר משלנו שבו 25% מהדגמים יהיו בלעדיים".

     

    בעולם נמצאות נייקי ואדידס בתחרות ונייקי נחשבת מספר 1. מה קורה בישראל?

     

    "לזכותו של הראל ויזל (זכיין נייקי), הוא עשה לנייקי מתיחת פנים יפה מאוד ויש עכשיו נראוּת לתחרות בינינו. זה אחלה, אבל ויזל הוא לא רק מתחרה, הוא גם לקוח שרוכש אצלנו אדידס עבור הרשת על פי ההסכם המקורי עם פוט לוקר העולמית. בעולם נייקי היא מספר 1. לדעתי, לנייקי יש יתרון כי היא אמריקאית, בעוד שהמטה של אדידס נמצא בגרמניה. בשנתיים האחרונות צמצמה אדידס פערים. בישראל אין לי ספק שאנחנו הכי גדולים".

     

    navitz@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 28.06.17 , 19:37