7,000 מקומות: חניון "חנה וסע" הגדול בארץ יוקם ליד שפיים

סמוך לקיבוץ שפיים ייבנו עד 2023 כ־7,000 מקומות חנייה, תחנת רכבת ומסופי אוטובוסים • מהחניון ייצאו שאטלים לתל־אביב ולרמת־גן

חניון השאטלים הגדול בישראל אושר בוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון. מדובר במרכז תחבורה באזור קיבוץ שפיים, שישלב חניון "חנה וסע" עם כ־7,000 מקומות חנייה, תחנת רכבת ותחנות אוטובוס. יעד הסיום: 2023.

 

הפרויקט יתפרש על פני 265 דונם בתחום המועצה האזורית חוף השרון, במתחם הגובל בהמשך כביש 20 ממזרח, כביש 2 ממערב וכביש 541 מדרום.

 

במסגרת התוכנית, יוקם חניון בן שלוש קומות ובו כ־7,000 מקומות חנייה לכלי רכב פרטיים. כ־60 מקומות חנייה יוקצו עבור תחנת הרכבת, כ־80 מקומות עבור חניון לילה לאוטובוסים, מקומות חנייה לאופניים ולאופנועים וכן רציפים לשאטלים. היעדים אליהם יהיה ניתן להגיע מהחניון הם אזור הקריה, שדרות רוטשילד, רחוב אבן גבירול, מתחם עתידים ואוניברסיטת תל־אביב וכן מתחם הבורסה ברמת־גן. זאת בדומה לשאטלים המופעלים היום מחניון שפירים.

 

התוכנית כוללת שטח לתחנת רכבת עתידית שתקום בתוך המתחם, גשר להולכי הרגל שיוביל לרציפי תחנת הרכבת ומבנים לניהול החניון והנתיבים המהירים.

 

חניון חנה וסע שפיים מהווה חוליה במערך של חניונים שמטרתם צמצום כניסת רכב פרטי למטרופולין תל־אביב, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. מיקום הפרויקט סמוך לדרכים ראשיות מאפשר גישה נוחה מצפון וממזרח ונותן מענה לעומסים תחבורתיים בכניסה למטרופולין.

 

התוכנית היא ביוזמת מינהלת הנתיבים המהירים ונערכה על ידי משרד פרחי צפריר אדריכלים. עלות המיזם הכוללת נאמדת ב-4 מיליארד שקלים והוא יופעל על ידי זכיין שיבחר במכרז BOT.

 

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי פרויקט הנתיבים המהירים במטרופולין תל אביב שמקדם משרדו, כולל הקמת רשת של כ-100 ק"מ של נתיבים חדשים ומהירים, שייסללו לצד נתיבים קיימים. מדובר למעשה בשכפול של הנתיב המהיר שבשפירים שזכה להצלחה והביא לשינוי הרגלי הנסיעה של נוסעים רבים.

 

בדומה לנתיב המהיר בכביש 1, הנתיבים המהירים לא יבואו על חשבון נתיבים קיימים, ולא תהיה כל פגיעה במסלולים הקיימים של הרכב הפרטי. פרויקט הנתיב המהיר יתחיל בנתניה ויגיע עד לראשון לציון, שם יוקם חניון של 3,700 מקומות חניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים