yed300250
הכי מטוקבקות
    טל שחר
    ממון • 11.07.2017
    "זרקו את הפרסומות לפח"
    המשביר לצרכן טוענת כי במשך 7 שנים חברת הפצה השמידה כמויות גדולות של חומר פרסומי במקום לחלק אותו לבתים • תובעת 6 מיליון שקל • החברה: הטענות חסרות כל בסיס
    ליטל דוברוביצקי

    המשביר לצרכן וניו־פארם טוענות כי חברה שהייתה אמורה להפיץ עבורם עלונים וחומר פרסומי ללקוחותיהן בחרה להשמיד את רוב החומר הפרסומי במקום להפיצו, למרות שקיבלה מיליוני שקלים בעבור הפצתו לאורך השנים. כעת תובעות המשביר וניו־פארם 6 מיליון שקל מחברת ההפצה.

     

    בתביעה, שהגישו באמצעות עו"ד טל בננסון, טוענות המשביר וניו־פארם כי בוצעה נגדם פעולת הונאה ורמייה כביכול על ידי חברה שעימה התקשרו בהסכם להפצת מוצרי פרסום ושיווק.

     

    לטענתן, הנתבעת, דיירקט ליין מערכות ופרסום, התחייבה להפיץ ולשווק את מוצרי הפרסום ברחבי הארץ בתמורה לממון רב ששולם לה. אולם, כך נטען, מנהל החברה, גיא רזניק, "בחוסר תום לב קיצוני ומשווע, הורה לעובדיו באופן שיטתי ועקבי ובמשך תקופה ארוכה, להשמיד ולאבד כ־80% ממוצרי הפרסום והשיווק שלהן למרות שהתחייב להפיצם ברחבי הארץ". התביעה הוגשה בתחילת החודש לביהמ"ש המחוזי בתל־אביב נגד דיירקט ליין, גיא רזניק ואחרים והותרה לפרסום היום.

     

    לבקשת המשביר הוצא צו עיקול זמני עד לסכום של 6 מיליון שקל כנגד דיירקט ליין וגיא רזניק. ביהמ"ש מינה את עו"ד דניאל סלע כתופס נכסים לצורך תפיסת מחשב המשמש שרת אחסון של מצלמות האבטחה שממוקמות במחסני דיירקט ליין בגבעתיים, מחשש שהנתבעים ישמידו את הסרטונים המאוחסנים בשרת.

     

     
    חומר פרסומי במכולת אשפה (לפי הנטען בתביעה)
    חומר פרסומי במכולת אשפה (לפי הנטען בתביעה)

     

     

    התובעות טוענות עוד כי הן "חברות בנות של חברה ציבורית, המשביר 365 החזקות, כך שהלכה למעשה פעולות הרמייה, ההונאה, הגזל, ההסתרה וקבלת הכספים שלא כדין בוצעו כנגד הציבור".

     

    לדבריהן, "הנתבעים השמידו באופן שיטתי ומתוחכם את מוצרי הפרסום. לא זו בלבד ששילשלו לכיסם מיליוני שקלים בעבור עבודה שלא בוצעה על ידם, אלא בנוסף קיבלו תשלום עבור שליחת מוצרי הפרסום למיחזור... אין מדובר במעשה רמייה בודד, אלא בהתנהלות שיטתית, חמורה ומתוכננת בקפידה שלפי הנתונים שבידי המשביר בשלב זה נמשכת כ־7 שנים".

     

    לטענתן, במהלך 7 השנים האחרונות, העבירו לדיירקט ליין מוצרי שיווק ופרסום, דוגמת עלונים, קטלוגים ושקיות הנושאות את הלוגו שלהן, אל מרכז ההפצה שלה בגבעתיים.

     

    לפי התביעה, בחודש שעבר פנה למשביר אדם שהזדהה כמחסנאי לשעבר בדיירקט ליין וסיפר כי "התבקש על ידי רזניק להשליך לאשפה ו/או להשמיד חלקים ניכרים ממוצרי הפרסום אשר נועדו להפצה ולהעבירם למיחזור".

     

     
    עו"ד טל בננסון. קרדיט צילום: תמר מצפי
    עו"ד טל בננסון. קרדיט צילום: תמר מצפי

     

     

    עוד נטען כי "רזניק הציג את דיירקט ליין כחברה הגדולה בארץ לשיווק מוצרי פרסום המעסיקה באופן ישיר מאות שליחים, אולם התחוור לתובעים כי הנתבעים מעסיקים מספר מצומצם של עובדים הואיל ומרבית חומר הפרסום מושמד ואינו מופץ".

     

    המחסנאי סיפר כי בסוף יוני השנה נקלטו במחסני דיירקט ליין כ־493 אלף שקיות פרסום שנועדו לחלוקה על ידי הנתבעת ללקוחות המשביר. "לדבריו, רזניק הורה לו כביכול להשמיד (באמצעות השלכה למכל מיחזור) כ־300 אלף שקיות. הוא אף הציג סרטונים המתעדים את השמדת מוצרי הפרסום ובהם ניתן לראות את המכולה שאליה מושלכים מוצרי הפרסום הנושאים את לוגו המשביר", נטען.

     

    טרם הוגש כתב הגנה.

     

    עו"ד יצחק יונגר, בא כוח הנתבעים מסר: "דיירקט ליין משרתת את אלפי לקוחותיה מזה 30 שנה בנאמנות ובמקצועיות רבה, וכך תמשיך לעשות. הטענות המועלות בתביעה חסרות כל בסיס, מופרכות ומגזמות. מקורן בעובד לשעבר של החברה, אשר ניסה ומנסה לסחוט את בעל החברה על מנת לקבל תשלום של מאות אלפי שקלים. לאחר שבעל החברה הגיש כנגד העובד תלונה במשטרה, בחר העובד לפנות לקבוצת המשביר ולקבל את הכספים מהם. הסרטונים והתמונות הם פברוק, אותו ביצע העובד במטרה לסחוט את בעל החברה. החברה תוכיח בבית המשפט כי אין בסיס לטענות".

     

    תגובת עו"ד בננסון: "התביעה, הצילומים, התיעודים והעובדה שבית המשפט נענה לכל בקשותינו, מלמדות כי דיירקט ליין עשתה מעשה חמור של הונאה לכאורה. כל ניסיון להציג את זה בצורה אחרת הוא עלבון לאינטליגנציה".

     

    lital-do@yediot.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 11.07.17 , 21:00
    yed660100