CX5 החדש: בלי הנחות
יבואנית מאזדה לא מצטרפת למלחמת המחירים: המחיר לא ישתנה, אבל האבזור שודרג • ואיך הוא נוסע?
אחרי שש שנים קצרות ומצליחות מחליפה מאזדה את ה־CX5 בדגם חדש. או יותר נכון מחודש: העיצוב דומה, הממדים זהים (ולמרות זאת נפח תא המטען גדל ב־10% ל־442 ליטר) וגם המנועים כמעט זהים (רק בנזין, 2,000 סמ"ק 165 כ"ס, 2,500 סמ"ק 195 כ"ס במקום 192 כ"ס עד היום, שניהם עם גיר אוטומטי 6 הילוכים).
עם זאת, ניכר מאמץ לסגור את פערי האיכות והאבזור עם מותגי היוקרה. כך למשל יוצעו כל דגמי ה־CX5 כסטנדרט עם ריפודי עור (שחור או לבן) ועם מושב נהג בכיוונון חשמלי. חומרי תא הנוסעים באמת איכותיים יותר, יש פתח מזגן חשוב למושב האחורי והנסיעה שקטה יותר. צג מגע 7 אינץ' מגיע כסטנדרט, יחד עם מערכת ניווט IGO. המרווח מאחור, כמו בעבר, אינו מהנדיבים בקטגוריה.
גם הבטיחות שודרגה: לכל הדגמים בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (עד 30 קמ"ש בדגם הקודם) וזיהוי הולכי רגל, אבל פונקציות אחריות כמו זיהוי סטייה מנתיב מבוצעות בידי מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. חבל גם שאין בקרת שיוט אדפטיבית.
אתם תקראו לו ג'יפון, אבל הנעה כפולה מוצעת רק עם המנוע הגדול ויכולת השטח מוגבלת לשלג ולשבילים בוציים, לפחות מרווח הגחון טוב בכל הגרסאות (18.5 ס"מ בהנעה קדמית, 19.3 ס"מ בכפולה).
ה־2,000 סמ"ק קצת אטי מקודמו, (8.5 שניות לתאוצת עקיפה 80־120 קמ"ש במנוע הקטן, 7 שניות בגדול). בנסיעה מאומצת הספק ה־2,000 סמ"ק בליטר אחד לכל 10 ק"מ, וה־2,500 סמ"ק בליטר אחד ל־9 ק"מ. התנהגות הכביש הספורטיבית והמהנה נשמרה.
וכמה זה יעלה לכם? ה־CX5 יעלה בדיוק כמו קודמו: מ־167 אלף שקל ל־2,000 סמ"ק בסיסי ועד 215 אלף ש' ל־2,500 סמ"ק 4x4 מאובזר עד חלון השמש. אז להיטי שוק כמו קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר הם לא המטרה, אם אתם מחפשים ג'יפון איכותי ומאובזר שאין כבר לשכן, או ללא סמל של מותג יוקרה, המאזדה הטרנדי החדש עשוי להתאים לכם.