התחרות מחריפה: טרה משיקה גבינת אמנטל מול "טל העמק" של תנובה

תחרות טרה־תנובה מתעצמת. ל"ממון" נודע כי טרה תשיק השבוע את "אמנטל נעם", גבינה צהובה שתתחרה בגבינת "טל העמק" של תנובה. טעם הגבינה המחוררת ארומתי יותר משל צהובה, וזמן הבשלתה לפחות חודשיים.

 

עד כה ייצרה טרה רק את גבינת נעם, ומאז השקתה ב־2013 היא תומכת בה שיווקת בקמפיין מאסיבי ורציף תחת הסיסמה "ללא חומר משמר". בשבוע הקרוב היא תשיק את גרסתה לטל העמק תוך שימוש בכינוי "האמיתי". השימוש בשם המקצועי "אמנטל" מותר כשם גנרי לסוג זה של גבינה, אך תנובה לא מצאה לנכון להשתמש בשם זר מאחר שבעת השקת "טל העמק" יבוא גבינות לישראל לא היה מותר, וסוגי גבינות כאלה לא נמכרו כאן.

 

למרות ששוק הגבינות הצהובות מצוי במלחמה בין המחלבות לבין עצמן ולבין הגבינות המיובאות במחירים מוזלים, גבינת עמק היא עדיין הפופולרית ביותר בישראל. גבינות האמנטל תופסות רק 8% מכלל שוק הגבינות הקשות בישראל, כלומר המלחמה כעת היא על שוק של 80 מיליון שקל בשנה.

 

בשיאה, שלטה תנובה על 97% משוק הגבינות הצהובות בישראל. מאז המחאה, שבעקבותיה נפתח היבוא של גבינות קשות לישראל, ומאז שטרה השיקה את נעם ב־2013, ירד חלקה של תנובה ל־74.2% לפי סטורנקסט. חלקה של טרה כיום הוא 15.6% לעומת 2.6% ב־2012, בטרם השיקה את המחלבה החדשה ליד נתיבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים