ראשון 18 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    כביש 6. יורחב מצפון ומדרום | צילומים: עמית שעל, ששון תירם
    ממון • 16.07.2017
    מיזמי ענק בתשתיות יקודמו במסלול מהיר
    מסלול עוקף תקציב: משרד התחבורה סיכם עם האוצר על קידום מהיר של פרויקטים במימון של המגזר הפרטי • בין המיזמים שצפויים להיכלל בתוכנית: הארכה של כביש 6, המשך מסילת רכבת העמק ושדרוג כביש 90
    מאת עופר פטרסבורג

    משרד התחבורה הגיע לסיכום עם החשב הכללי במשרד האוצר על קידום מהיר של מיזמי ענק בתחום תשתיות התחבורה במימון והפעלה של המגזר הפרטי. מדובר בכבישים, מסילות ברזל חדשות ופרויקטים של הסעות המונים, שנועדו לאפשר קידום מהיר וצמיחה של המשק. עלות הפרויקטים נאמדת בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים. היום צפוי שר האוצר משה כחלון לקיים מסיבת עיתונאים שבה ידווח על הסכמה זו.

    על פי הסיכום, החשב הכללי ישנה את נוהלי עבודתו הפנימיים כך שיתאפשר ביצוע יעיל ומהיר של הפרויקטים. כל הפרויקטים יהיו במימון חוץ־תקציבי ומעבר למגבלת ההוצאה ולתוכניות המתוקצבות במסגרת תקציב משרד התחבורה.

    רשימת הפרויקטים נקבעה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בהתאם לסדר העדיפות התחבורתי ותוצג מחר בבוקר לחשב הכללי במשרד האוצר. לדברי כץ, "התוכנית כוללת מגה־פרויקטים שייתנו תנופה אדירה לצמיחת המשק והכלכלה. תושבי ישראל ייהנו מאפשרויות מגוונות יותר לתעסוקה, מגורים, לימודים, בילוי ופנאי, ולראשונה תיווצר תרומה משמעותית לצמצום פערים חברתיים וכלכליים בין תושבי המדינה".

    בין הפרויקטים המרכזיים שמתוכם יקודמו פרויקטים בהתאם לסדר העדיפויות התחבורתי: הארכת כביש 6 צפונה באורך של כ־40 ק"מ, ממחלף סומך ועד שלומי. בנוסף לכך יוארך כביש 6 בקטע הדרומי ממחלף שוקת ועד נבטים, באורך של כ־18 ק"מ, כך שתתאפשר נסיעה רציפה מכיוון דימונה ועיר הבה"דים לכיוון מרכז הארץ תוך מעקף מלא של באר־שבע.

     

     

    השר כץ
    השר כץ

     

     

    פרויקטים נוספים שצפויים להתבצע במימון פרטי:

    • שדרוג כביש 90 בקטע שבין קטורה ועד לצומת הערבה. מדובר בהרחבה של הדרך לכביש דו־מסלולי בן שני נתיבים לכל כיוון לאורך 120 ק"מ נוספים.

    • הרחבה ושדרוג של כביש 2 בקטע שבין מחלף אולגה עד למחלף חיפה דרום.

    • סלילת כביש חדש בין אשקלון לירושלים דרך קריית־גת ובית־שמש. המטרה: עידוד הפיתוח של אזורי תעסוקה ומסחר בדרום ירושלים, שיפור איכות השירות בין ירושלים וערי הלוויין ויצירת ציר תנועה רציף מדרום הארץ לבירה.

    • הרחבה של כביש 85 בקטע שבין כרמיאל לנחל עמוד, באורך של 15 ק"מ.

    • המשך סלילת מסילת העמק מתחנת הרכבת בבית־שאן ועד גבול ירדן. בכך יתאפשר חיבור ישיר בין התחנה המשולבת (מטענים ונוסעים) במעבר הגבול לרשת המסילות הארצית ויופחת עומס תנועת המשאיות בכבישים.

    • הקמת מסילת רכבת בין עפולה לג'נין. מדובר בקו להסעת נוסעים ושינוע מטענים שיתפצל ממסילת העמק עד מעבר הגבול גלבוע, ויהווה קשר מסילתי עתידי לשטחי הרשות הפלסטינית.

    • הקמת קו מסילתי באורך של 23 ק"מ שיחבר את מסילת החוף באזור צומת שקמה שליד אשקלון לקריית־גת ולמעבר תרקומייה, עם פוטנציאל עתידי לקשר מסילתי לשטחי הרשות הפלסטינית.

    • הארכת קו הרכבת המהיר לירושלים, סמוך לכותל המערבי. הפרויקט כולל שתי תחנות תת־קרקעיות — האחת באזור מרכז העיר והשנייה סמוך לחומות העיר העתיקה.

     

    ofer–pt@yediot.co.il

     


    פרסום ראשון: 16.07.17 , 20:45