מדצמבר: עמלות הסליקה של דיינרס ואמק"ס יוזלו ב–50%

חברות האשראי "דיינרס" ו"אמריקן אקספרס" יפחיתו מדצמבר הקרוב ב־50% את עמלות הסליקה המשולמות להן על ידי בעלי עסקים קטנים. הבשורה טובה גם לצרכנים, בעקיפין אמנם, משום שעסקים רבים מסרבים עד היום לכבד את כרטיסי האשראי הללו בגלל עמלת הסליקה היקרה, או שהם מתנים את קבלתם ברכישה בסכום מסוים ומעלה. דיינרס ואמריקן אקספרס נהנו עד היום מחסינות על העמלות הגבוהות שהן גובות.

 

מדובר בצעד שעשו החברות בעל כורחן, בגלל הרפורמה להגברת התחרות בסקטור הבנקאי, ובעקבות המלצותיה של הוועדה בנושא שאומצו על ידי משרד האוצר והשר משה כחלון.

 

אתמול סוכם בין המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר לבין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, כי הפיקוח יורה על כך שחברות כרטיסי האשראי המתפעלות מותגים בינלאומיים יקבעו מחיר ברור ונפרד עבור כל מותג וסוג כרטיס. לשם כך נבחן מתווה להפחתה משמעותית בעמלות בית העסק במותגי הפרימיום, כך שהעמלה המרבית שתיגבה מבתי העסק לא תעלה על 1.99% עד אמצע 2020, וכן לא יושתו עמלות חלופיות על בתי העסק. במסגרת מתווה ההפחתה החברות יתחילו את ההפחתה באופן מיידי ומדורג כך שעד סוף דצמבר הקרוב העמלה המרבית תעמוד על 2.95%; עד סוף דצמבר 2018 העמלה המרבית תהיה 2.45%; עד סוף דצמבר 2019 - 2.10%, ובסוף יוני 2020 תתייצב העמלה המרבית לבית עסק על 1.99%.

 

המהלך אמור להשפיע עוד השנה על יותר מ־60 אלף בתי עסק קטנים ובינוניים. כמו כן, החיסכון שינבע מכך לעסקים הקטנים והבינוניים מוערך בכ־100 מיליון שקל בשנה. מהטענות שעלו מבעלי עסקים קטנים ובינוניים התברר כי עמלות הסליקה הגבוהות שגובות חברות כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס ודיינרס מכבידות על הרווחיות שלהם. זאת בגלל פער מהותי של כ־50% בממוצע בין עמלות הסליקה הנגבות מהם לעומת אלו שנגבות מהעסקים הגדולים.

 

השר כחלון, שנפגש אתמול בארצות־הברית עם שר האוצר האמריקאי, אמר כי "ההפחתה תקל על יותר מ־60 אלף עסקים קטנים ובינוניים שכורעים תחת נטל הריכוזיות ומופלים לרעה לעומת העסקים הגדולים. הפחתת העמלות מביאה גם בשורה לצרכנים ותתרום תרומה משמעותית למאבק שלנו ביוקר המחיה. אנחנו נעקוב ונראה שהפחתת המחירים מתבצעת הלכה למעשה בשטח".

 

באב"ד, השוהה גם הוא בארה"ב, הוסיף ש"הודות למתווה הפחתת העמלה המקסימלית שתיגבה, העסקים הקטנים והבינוניים ייהנו מהפחתה של כ־50% בעמלות הסליקה למותגי הפרימיום".

 

דורון ספיר, מנכ"ל Cal ודיינרס בירך אתמול על המהלך: "אין ספק שזה ייטיב עם העסקים ויאפשר לדיינרס הבטחה להמשך פעילות המותג בישראל כמותג מחולל תחרות, המעניק ללקוחותיו הצעות ערך ייחודיות תוך הגדלת מחזורי העסקאות בשוק הישראלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים