שלישי 13 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    "הלוואי והיו ברשותי סכומים כדי לשחד את ביונסה ללבוש שמלות שלי". אלון ליבנה
    24 שעות • 24.07.2017
    "הגיע הזמן שכלות יפסיקו להתחתן חצי עירומות"
    עם רשימת לקוחות שכוללת את ביונסה, קים קרדשיאן וליידי גאגא — המעצב אלון ליבנה הוא סיפר הצלחה בינלאומי בתעשיית שמלות הכלה והערב. בראיון ל"ידיעות אחרונות" לרגל פתיחת הסטודיו שלו בניו־יורק הוא מספר איך נוצר הקשר עם הכוכבות המובילות בעולם ומותח ביקורת על חוסר השיק של הכלות הישראליות: "הן מאוד פרחיות עם כל השקיפויות והגוף העירום"
    סהר שלו

    אחרי שהלביש את ביונסה, קים קרדשיאן, ליידי גאגא ועוד כוכבות על השטיחים האדומים, אלון ליבנה לא צריך שיציגו אותו, הוא כבר שם ידוע בתעשיית האופנה הישראלית וגם העולמית בתחום שמלות הכלה והערב. עכשיו הוא פותח בניו־יורק סטודיו לקו שמלות Ready To Wear, ומחלק את זמנו בין התפוח הגדול לתל־אביב, כאן עדיין נמצא הסטודיו המצליח שלו לכלות.

     

    פריס הילטון
    פריס הילטון

     

    "אני גם כאן וגם שם", הוא אומר. "לא עזבתי את הארץ, אבל הבנתי שכדי להצליח ולעשות את מה שאני אוהב, אני חייב להיות גם מעבר לים" (אגב, זו כתובת האתר: livne-nyc.com למי שרוצה להציץ).

     

    הטענה הזו נשמעת מוזרה כאשר משמיע אותה מי שנחשב לאחד המעצבים המצליחים בארץ, בעיקר בתחום הכלות, אבל ליבנה ממהר להסביר. "בשנים האחרונות הבנתי שאי־אפשר לעשות אופנה בארץ. היה תור זהב והייתה פריחה לאופנה המקומית, אבל הצניחה התחילה לפני כמה שנים, עם השטף של הרשתות הבינלאומיות והיבוא המטורף מהמזרח. מצד אחד, יש מעצבים מוכשרים ומטורפים כאן, ומצד שני אף אחד לא מצליח לעשות כאן אופנה אמיתית. מי שרוצה לעשות כסף יודע שתעשיית הכלות היא התעשייה היחידה ששווה כאן משהו כי כל דבר אחר נידון לכישלון".

     

    איך הפכנו לכזו מעצמת כלות?

     

     

    "כי כל מה שקשור לכלות בארץ הוא מאוד מתקדם. לפני כעשור היינו גל של מעצבים חדשים כמו גליה להב, ענבל דרור, ברטה, ליהי הוד ומירה צבילינגר. הבאנו בשורה לעולם: סגנון אחר — סקסי, שקוף, עמוס בעבודות יד. בשעה שאנחנו התקדמנו, העולם של שמלות הכלה היה מאוד שמרני, חסוד וקלאסי, עם מעצבות כמו קרולינה הררה וורה וואנג. בזכות הרשתות החברתיות הכלות בעולם התחילו לגלות את הסגנון החדש, וכולם הסתכלו על מה קורה אצלנו. אבל זו שירת הברבור. יש רוויה מזה. את הלוקים שעשינו מייצרים היום טורקים והודים ברבע מחיר, בעוד אנחנו מחזיקים תופרות שמשלמים להן 60 שקל לשעה. התעשייה לדעתי במגמת ירידה".

     

    לכן הוא גם החליט לשנות כיוון, לא רק עם קו השמלות הרגיל שלו, אלא גם בסגנון שהוא הולך להציג בקרוב עבור קו שמלות הכלה. "במקום שכלות ימשיכו להתחתן חצי עירומות כמו שקורה עכשיו, הן צריכות לדעתי להיות יותר אופנתיות, עם הרבה יותר שיק. מה ששולט היום בתעשיית הכלות, כל השקיפויות והגוף העירום, הוא כבר מאוד פרחי בעיניי. כן, גם אני הייתי שם, וזה גם היה הדגם הכי נמכר שלי, אבל היום אני מתרחק מזה כבר. אני עובר לאט־לאט לכיוון אחר. הקולקציה הבאה תהיה להביא בשורה חדשה לכלות, לא עוד מהשקיפויות והמחשופים שאנחנו מכירים. זה יהיה הרבה יותר מתוחכם, עם חומרים איכותיים, וסגנון גלאם הוליוודי. עד שגם את זה יעתיקו, כמובן. אין מה לעשות, מהר מאוד מעתיקים אותך".

     

    סיפור אהבה עם ליידי גאגא

     

    לפני שנים אחדות החל ליבנה לעצב שמלות לשטיחים אדומים לסלבריטאיות מהשורה העולמית הראשונה, והוא מספר על הדרך המאומצת עד שמגיעים להלביש כוכבות כמו ביונסה וליידי גאגא.

     

    "איך מתחילים בחו"ל? עושים פרזטנציות ותצוגות לסטייליסטים וליח"צנים ולכל מי שמוכן לבוא, עד שזה תופס מפה לאוזן וכולם מתחילים לדבר על זה. מאז אני בקשר אישי עם הרבה סטייליסטים של כוכבות גדולות שמשאילות ממני בגדים", הוא מסביר.

     

     
    קים קרדשיאן
    קים קרדשיאן

     

    אתה לא משלם להן כדי שילבשו אותך?

     

    "הלוואי והיו ברשותי סכומים כדי לשחד את ביונסה ללבוש שמלות שלי. זה לא עובד ככה. אולי בארץ זה נכון, אבל לא בניו־יורק. עשיתי דברים שמשכו את העין, סטייליסטים נדלקו על זה ומשם מתחילה דרך ארוכה עד שאני מצליח להלביש כוכבת בסדר גודל של ביונסה".

     

    איך התחיל הרומן איתה?

     

     

    "הסטייליסט שלה בא לתצוגה שלי, התחברנו, והוא אומר לי שהוא רוצה שמלה אדומה לביונסה. הראיתי לו שמלה אחרת, כחולה, הוא הראה אותה לביונסה והיא עפה על השמלה וביקשה כזו לסיבוב ההופעות שלה. עשינו לה התאמות כדי שהיא תוכל לרוץ ולהתנועע איתה, הגעתי אליה ועליה דיגמתי את הגיזרה, וזה עבד. פגשתי אותה כבר שלוש פעמים. גם עם ליידי גאגא יש לי סיפור אהבה. הרומן שלנו התחיל בזה שהיא באה לארץ והיה לה דואט עם טוני בנט ובהפתעה היא הייתה צריכה שמלה חדשה. הסטייליסט שלה מכיר אותי דרך סטייליסטית אחרת, והוא ביקש לראות שמלות שלי ושוב הוא הראה לה והיא נדלקה עליהן. היא ביקשה ממני שאבוא ואקח לה מידות, ואכן למחרת באתי למלון שלה והכרתי אותה. ככה זה עובד".

     

     
    ליידי גאגא
    ליידי גאגא

     

    מאז הוא הספיק להלביש גם את סולאנז', אחותה של ביונסה, ולהופיע בשערי מגזנים נחשבים בעולם עם קולקציות הבגדים שלו שנמכרות גם ברשתות יוקרתיות בארצות־הברית ובבוטיקים נחשבים. אבל משהו ניקר בו, שקשור בלעבור באופן פיזי לעבוד בחו"ל. "תמיד רציתי לפתוח סטודיו בניו־יורק, אבל זה מצריך התארגנות כדי ללהק את האנשים הנכונים, התופרות המקצועיות וגם זמן כדי ולהבין מה אני רוצה להשאיר כאן בארץ. מרגע שהבנתי שפה יהיה הסטודיו לכלות ושם הסטודיו לאופנה – הדברים הסתדרו".

     

     
    קריסטי טייגן
    קריסטי טייגן

     

    בניו־יורק אתה Nobody

     

    בינואר האחרון הוא פתח את הסטודיו שלו בסוהו עם שלושה עובדים וכמה מתמחים, והוא מקפץ בין תל־אביב לניו־יורק כדי להיות מעורב בשני המקומות בו־זמנית. "כשאתה מגיע לניו־יורק ואתה Nobody", הוא צוחק. "לכן גם שיניתי את השם לליבנה מאלון ליבנה, כי אמריקאים לא יודעים לבטא את השם שלי. בארץ יש לי 30 תופרות ושם אני יושב ותופר, אבל גילית עד כמה אני נהנה מזה, לשבת וליצור".

     

    נעמי קמפבל
    נעמי קמפבל
     

     

    מה ההבדל מבחינת הטעם בין הקהל המקומי לזה הבינלאומי?

     

    "אין יותר דבר כזה 'טעם מקומי'. יש רק עניין של מזג אוויר. האופנה היא גלובלית. אבל פה מעדיפים מותגים מוכרים וגדולים, בעוד ששם הלקוחות יכולות להוציא כסף על דברים עצמאיים ועכשוויים יותר. האופנה היום שינתה כיוון. לפני ארבע שנים היה בלינג־בלינג כמו בלמיין, והיום זה סמל של טעם רע. לעשות בגד יפה זה כבר לא מרגש אף אחד. החוכמה היא לעשות חיבור חדש, לשלב צבעים מפתיעים, לאתגר את חוסר הטעם. לעשות שמלה יפה מבד יפה – כל תופרת יכולה לעשות. החוכמה היא לעשות משהו שיכול להזיז משהו: השילוב הזה יכול להיות מכוער ומדהים בו־זמנית".

     

    כל הכוכבות הגדולות לובשות את השמלות של אלון ליבנה

     

     

     

     

     

     

     

     

    ביונסה
    ביונסה

     

    קנדל ג'נר
    קנדל ג'נר

     


    פרסום ראשון: 24.07.17 , 20:52