הפרלמנט | במסעדה החברתית "ליליות" בתל–אביב

האם צריך לאפשר לחברת אובר לפעול בישראל והאם לדעתכם זה יפגע בפרנסתם של נהגי המוניות בארץ?

מימין: גל (27) מתל־אביב, עובדת סוציאלית: "אני מעדיפה אופניים ואם אי אפשר אז מוניות, כי התחבורה הציבורית מאוד לא נוחה, ולכן אני בעד. אבא שלי אמנם נהג מונית, ואני לא רוצה שהפרנסה שלו תיפגע, אבל אני חושבת שזה מייצר פרנסה לצעירים וגם יאפשר לרבים להיפטר מהרכב הפרטי"

 

אליק אלמוג (37) מקריית טבעון, מנהל תוכניות חברתיות בקרן דואליס: "עקרונית, הרעיון של אובר הוא טוב, אבל יש בעיה עם חברת אובר כי היא פועלת בצורה דורסנית ביחס למתחרים וביחס לעובדים תחתיה. היא הפכה את הנהגים לחברת מוניות בלי רישיון ובלי רגולציה, וזו פגיעה לא הוגנת בתחרות מול נהגי המוניות האחרים"

 

אבנר לבציון (43) מקריית־אונו, עו"ד, יזם ויועץ לניהול סיכונים: "מדובר בחברה שהיא חלק ממגמה עולמית של כלכלה שיתופית, וצריך לאפשר לזה לעבוד גם כאן. אבל צריך ללמוד מהניסיון במקומות אחרים, לבדוק מי יכול להיפגע, ואיך המדינה יכולה לעזור"

 

חן פלצ'י (29) מרמת־גן, עורך דין: "אני נגד, כי זה עלול לפגוע אנושות בפרנסת נהגי המוניות, שזה ציבור מוחלש גם ככה. זה גם נוגד את פקודת התעבורה שקובעת שהסעת נוסעים בשכר מהווה עבירה. זה יכול לגרום לכך שכל אדם יסיע נוסעים בשכר ויהיה פה תוהו ובוהו"

 

 

צילום: אביגיל עוזי
צילום: אביגיל עוזי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים