ימאהה אקסמקס 400: עוזב את העיר

האקסמקס 400 לא מפחד מכביש מהיר, ולא מתקשה לתמרן בעיר • מתחת לעיצוב החדש מסתתר שדרוג משמעותי בהתנהגות הכביש

ימאהה משדרגת את האקסמקס 400 המוכר שלה, שהוצג לראשונה ב־2013 ומאז יוצר ללא שינוי. כעת הוא מקבל עיצוב חדש, הזהה כמעט לחלוטין לדגם ה־300 שנחשף רק לפני מספר חודשים.

 

הדגם המעודכן נשען ברובו על המכלולים של הדגם הקיים, ויחד עם המראה החדש הוא מקבל גם עדכון למערכת ניהול המנוע, כולל עם מערכות בקרת אחיזה ו־ABS כסטנדרט, כמו אלו שבאקסמקס 300. בנוסף, הוא מקבל בלם יד, מה שמאפשר להחנות אותו גם על משטחים משופעים למדי ללא חשש.

 

האקסמקס 400 הוא האח הגדול במשפחת קטנועי האקסמקס הספורטיביים מבית ימאהה, הכוללת כאמור מלבד ה־300 סמ"ק גם דגם נוסף בנפח 125 סמ"ק, שטרם זכה לקבל את העיצוב החדש כמו השניים האחרים. כקטנוע בעל אוריינטציה ספורטיבית – עם זיקה ברורה לטימקס 530 - אחד השיפורים המשמעותיים שהוא מקבל הוא צמד משולשי היגוי, כמו באקסמקס 300, במקום אחד ב־400 הקודם. התוצאה היא היגוי מדויק שמשפר משמעותית את ההתנהגות הדינמית של הקטנוע.

 

רכבנו על האקסמקס 400 החדש בהשקה הבינלאומית באיטליה כדי לבחון את השינויים. השיפור הבולט ביותר הוא שדרוג התנהגות הכביש, במיוחד ככל שזה נוגע לחלקו הקדמי, המתלים מלפנים עובדים טוב יותר עם מבנה המזלג החדש, וההיגוי חד יותר. כפועל יוצא גם הבלימה מלפנים מרגישה יציבה יותר מבעבר.

 

על פי נתוני היצרן, בימאהה הצליחו לסחוט ממנו עוד כמעט 2 כ"ס, אולם במהלך הרכיבה הדבר לא ניכר, ואף להפך. התחושה היא שהמנוע מעט עצל, כפי הנראה תוצאה ישירה של תקנות יורו 4 שאט־אט חונקות את המנועים מהדגמים הישנים.

 

האקסמקס 400 צפוי להגיע לישראל לקראת סוף אוגוסט, ומחירו הרשמי טרם פורסם, אולם ככל הנראה הוא יתומחר בדומה לדגם היוצא - סביב ה־40 אלף שקל. עבור מי שמחפש קטנוע בין־עירוני אך בעל ממדים שיאפשרו לו להסתדר היטב גם בתוך העיר, וכל זה מבלי להתפשר על נפח אחסון וכושר נשיאה - האקסמקס 400 עשוי להוות פתרון הולם.

 

הכותב היה אורח ימאהה באיטליה

 

Fullgaz.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים