מכונית אחת בשבוע: ניסאן טידה (2008־2012)

קבוצה: משפחתיות.

 

דגמים: 4 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ‭23־‬ אלף ש' ל‭1,600־‬ סמ"ק אוטו' בסיסית מ‭,2008־‬ עד 43 אלף ש' למאובזרת מ־2012 (‬מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: מבוססת על פלטפורמת הרנו קליאו/ניסאן מיקרה, והגיעה אלינו ממקסיקו.

 

פרטים טכניים: מנוע בנזין ‭1,600‬ סמ"ק ‭110)‬ כ"ס‭,(‬ גיר אוטומטי ‭4)‬ הילוכים‭,(‬ הנעה קדמית.

 

זיהום אוויר: 178 גרם ‭CO2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 9 מ‭.15־‬ גם מכוערת וגם מזהמת‭!?‬

 

בטיחות: תלוי. 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האוסטרלי, המקביל לאירופי (תקף לדגם עם 6 כריות אוויר‭4 .(‬ כריות בדגם הליסינג, 6 בדגם המאובזר, שנמכר פחות ובעיקר לפרטיים. ABS כסטנדרט. בקרת יציבות ‭(ESP)‬ הוצעה תחילה רק בדגם היקר והפכה סטנדרטית כחוק במכוניות שיובאו מ־2010.

 

ירידת ערך: רשמית כ‭15%־‬ לשנה, אבל לא תתקשו להוריד עוד 20%־30% מהמחירון.

 

מה לבדוק לפי שקונים: אמינה מאוד ולא יקרה לאחזקה. רבות נמכרו כיד שנייה מהיבואן (חברה) עם 0 ק"מ, או לחברות ליסינג והשכרה. בדקו היטב את ההיסטוריה ושלמו בהתאם.

 

למי היא מתאימה: למי שמתעקש על משפחתית יפנית ורוצה לשלם מחיר של אירופית.

 

יתרונות: תנוחת ישיבה גבוהה, מרווח ראש וברכיים מאחור, נוחה ואיכותית יחסית ליפניות, ושקטה. תא מטען גדול בסדאן.

 

חסרונות: הסדאן די מכוערת, מושב אחורי צר מדי ל־3 ילדים עם התקני ריסון.

 

למחפשי מציאות: מיצובישי לאנסר רחבה יותר וזולה יחסית ליפניות. ניסאן נוט קצת יותר יקרה אך מוצלחת יותר.

 

שורה תחתונה: משעממת אבל זולה ועושה את העבודה.

 

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים