מכונית אחת בשבוע: ניסאן טידה (2008־2012)
קבוצה: משפחתיות.
דגמים: 4 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ23־ אלף ש' ל1,600־ סמ"ק אוטו' בסיסית מ,2008־ עד 43 אלף ש' למאובזרת מ־2012 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: מבוססת על פלטפורמת הרנו קליאו/ניסאן מיקרה, והגיעה אלינו ממקסיקו.
פרטים טכניים: מנוע בנזין 1,600 סמ"ק 110) כ"ס,( גיר אוטומטי 4) הילוכים,( הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 178 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 9 מ.15־ גם מכוערת וגם מזהמת!?
בטיחות: תלוי. 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האוסטרלי, המקביל לאירופי (תקף לדגם עם 6 כריות אוויר4 .( כריות בדגם הליסינג, 6 בדגם המאובזר, שנמכר פחות ובעיקר לפרטיים. ABS כסטנדרט. בקרת יציבות (ESP) הוצעה תחילה רק בדגם היקר והפכה סטנדרטית כחוק במכוניות שיובאו מ־2010.
ירידת ערך: רשמית כ15%־ לשנה, אבל לא תתקשו להוריד עוד 20%־30% מהמחירון.
מה לבדוק לפי שקונים: אמינה מאוד ולא יקרה לאחזקה. רבות נמכרו כיד שנייה מהיבואן (חברה) עם 0 ק"מ, או לחברות ליסינג והשכרה. בדקו היטב את ההיסטוריה ושלמו בהתאם.
למי היא מתאימה: למי שמתעקש על משפחתית יפנית ורוצה לשלם מחיר של אירופית.
יתרונות: תנוחת ישיבה גבוהה, מרווח ראש וברכיים מאחור, נוחה ואיכותית יחסית ליפניות, ושקטה. תא מטען גדול בסדאן.
חסרונות: הסדאן די מכוערת, מושב אחורי צר מדי ל־3 ילדים עם התקני ריסון.
למחפשי מציאות: מיצובישי לאנסר רחבה יותר וזולה יחסית ליפניות. ניסאן נוט קצת יותר יקרה אך מוצלחת יותר.
שורה תחתונה: משעממת אבל זולה ועושה את העבודה.
ציון: ***

