מלחמת גזים: קולה שופרסל על המדף
הרשת החלה למכור בהרצה שקטה, את המשקה שמתיימר לנגוס בנתח השוק העצום (90%) של קוקה קולה • הפתיון: מחיר זול בהשוואה למתחרה, אבל לא לעומת פפסי ו–RC
דווקא לקראת סוף הקיץ, מתחממת התחרות בשוק המשקאות הקלים: רשת שופרסל החלה בסוף השבוע בהשקה שקטה של משקה הקולה שהחלה לייבא תחת המותג הפרטי שלה, מתוך כוונה לנגוס בנתח השוק של חברת קוקה קולה ישראל השולטת בקטגוריה של "משקה מוגז שחור".
שופרסל מייבאת את הקולה שלה מטורקיה. על הבקבוק כתוב "המשקה מיוצר על ידי חברת דלה תעשיות ומסחר מזון ממחוז בדילקדירבי, אקאזי־סקארי, טורקיה". מראה הבקבוק של קולה שופרסל דומה מאוד במראהו לבקבוק המקורי של קוקה קולה, בהבדל אחד משמעותי: המחיר הזול: 14.90 שקל למארז ארבעה בקבוקי 1.5 ליטר קולה דיאט או קולה רגיל.
לשם השוואה, מחיר מארז של שישה בקבוקי קוקה קולה 1.5 ליטר ברמי לוי עולה 32.90 שקל. כלומר, 5.4 שקל לבקבוק לעומת 3.70 שקל לבקבוק של קולה שופרסל - הבדל של 30% לטובת שופרסל. המחיר זול עוד יותר בקניית שני מארזים (שמונה בקבוקים בסך הכל) במחיר היכרות, שמורידה את מחירו של בקבוק בודד ל־3.11 שקל.
אלא שביחס למחירי פפסי קולה ו־RC קולה, ההבדל אינו גדול והמותג הפרטי של שופרסל זול באחוזים בודדים בלבד.
באמצעות המחיר מנסה שופרסל לפתות את הצרכן לנסות את המוצר החדש. זו משימה לא קלה משום שלאורך שנים הצרכן הישראלי שמר אמונים לקוקה קולה, למרות כל ניסיונות העבר להביא לארץ קולה של יצרניות אחרות כמו שוופס ומותגים פרטיים שכשלו. גם פפסי, המתחרה הגדולה של קוקה קולה בעולם, לא הצליחה לנגוס בנתח השוק של קוקה קולה, הגם שבעולם ישנן מדינות שמכירות פפסי בהן עולות על אלו של המתחרה הגדולה. שוק הקולה בישראל מוערך בכ־1.6 מיליארד שקל ונשלט על ידי קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות) שמחזיקה בכ־90% נתח שוק.
משופרסל נמסר כי הקולה המיוצר בטורקיה הוא פרי שיתוף פעולה של הרשת עם קונצרן יפני בשם DYDO, שפיצח לטענתה את הטעם האהוב על הישראלים. השקת הקולה תחת המותג הפרטי תלווה בקמפיין בטלווזיה ובדיגיטל בהשקעה של יותר מ־2 מיליון שקל, באמצעותו תקרא הרשת לציבור "להתרענן ממותגים" תוך קריצה לעבר הסלוגן "המרענן הלאומי" של קוקה קולה. הקמפיין ילווה בסיסמה "אותה הרעננות, ללא המותג, פחות כסף". במקביל להשקת הקולה, שופרסל תשיק גם משקאות קלים (מיצים) מבוססי פרי, וכן מים מינרליים מהרי האלפים האיטלקיים.
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "בשנים האחרונות הוכחנו כי המותג הפרטי שופרסל הוא כלי אסטרטגי שמביא להפחתת יוקר המחיה בישראל. החברה השקיעה בפיתוח משקאות הקולה משאבים רבים ואני מזמין את הציבור לטעום בעצמו".