ראשון 18 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    חדשות • 31.08.2017
    געגוע בוונציה
    לא פחות מארבעה סרטים ישראליים מתמודדים בפסטיבל הקולנוע באיטליה שנפתח אתמול • ביקורות אוהדות ל"געגוע" של שבי גביזון
    אמיר קמינר

    פסטיבל הקולנוע ה־74 של ונציה יצא אתמול לדרך. השנה, פסטיבל הקולנוע השני בחשיבתו בעולם — שרק קאן קודם לו בהיררכיה— עומד בסימן ישראל. ארבעה סרטים מתוצרת כחול־לבן יוצגו במסגרות השונות, ויתחרו על שלל פרסים: "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז משתתף בתחרות הראשית ומועמד לפרס "אריה הזהב", ואילו במסגרת השנייה בחשיבותה "אוריזונטי" מתחרים "הבן דוד" של צחי גראד ו"העדות" של עמיחי גרינברג, שמועמד גם ל"אריה העתיד", הפרס לסרט הביכורים המצטיין.

     

    הסנונית העברית החלוצית שנחתה אתמול בעיר התעלות היא "געגוע" — דרמה קומית של הבמאי שבי גביזון, הזכור לטוב מ"שורו", "חולה אהבה בשיכון ג'" ו"האסונות של נינה" — שפתח את ההקרנות ב"ימי ונציה", הקטגוריה שבה הוא מתמודד בפסטיבל.

     

    "געגוע" המרגש והמשעשע כאחד הוא סרט הקאמבק של גביזון, אחרי עשר שנות היעדרות מבתי הקולנוע, והוא מדגים כמה הוא היה חסר וכמה טוב שהוא חזר. "זה שהאיטלקים בחרו בנו כסרט הפותח, זאת אמירה מאוד חזקה", אמר אתמול גביזון ל"ידיעות אחרונות".

     

    במקביל לבכורת "געגוע" נערך בוונציה טקס הפתיחה הרשמי והחגיגי, ועל השטיח האדום צעדו השופטים שאותם מנהיגה הכוכבת ההוליוודית אנט בנינג. על השטיח פסעו גם מאט דיימון וקריסטן וויג, כוכבי "לחיות בקטן", שנבחר לחנוך את הפסטיבל. מדובר בסאטירה חברתית — קומדיית מדע בדיונית של הבמאי אלכסנדר פיין ("דרכים צדדיות", "היורשים") על זוג שקץ בקשיי חייו ובמצבו הכלכלי ומחליט להקטין את עצמו בעזרת טכנולוגיה חדישה בתקווה שזה ישפר את חייו. הסרט כולל גם עקיצה כלפי ישראל. באחת הסצנות אחד הפרשנים בטלוויזיה מדבר על טרנד הכיווץ, ואומר: "כולם מכווצים ומתכווצים כעת. גם הישראלים את הפלסטינים".