בעלי מניות בנמל תל–אביב רוצים דיבידנדים
בעלי מניות היסטוריים של נמל ת"א ויורשיהם דורשים מראש העיר רון חולדאי דיבידנדים מכל רווחי הנמל ופיצויים, בעקבות העסקה שבה רכשה העירייה את אחזקות המדינה בנמל ובמקביל מכרה למדינה את אחזקותיה בחברת נתיבי איילון (50%).
עו"ד דוד מנע, המייצג כמה בעלי מניות בנמל, טוען במכתבים ששלח לראש העירייה חולדאי כי "נמסר לי כי מתחדשים הלחצים על עיריית ת"א מצד האוצר לסיים הליך העברת המניות בין הצדדים. הנמל יועבר לבעלות בלעדית של העירייה עם עוד 2 חברות עירוניות, ונתיבי איילון יועברו בלעדית לממשלה. יש בעלי מניות שקנו מניות למימון הקמת הנמל עוד ב־1937, והם מתנגדים לכל העברה בלא מתן פיצוי הולם לבעלי המניות ההיסטוריים או ליורשיהם. מי שרכש את המניה בזמנו יכול היה לרכוש בכסף בית, ואילו עתה מציעים לכל בעל מניה 140 שקל בעבור מניה, לעג לרש וחרפה. 17% ממניות הנמל מוחזקות בידי הציבור ושוויין מוערך בעשרות מיליוני שקלים. בעלי המניות הללו לא נהנו כל השנים מדיבידנדים על הכנסתם, הגם שנמל ת"א מכניס לקופתו מעל ל־20 מיליון שקל משכירות של 11 האנגרים. אבקש לדאוג לפיצוי הולם לבעלי המניות ולקבל דיבידנד שוטף מידי שנה מרווחי הנמל", כתב עו"ד מנע במכתב ששלח לחולדאי לפני כמה חודשים.
עוד נטען כי לאחר שעו"ד מנע לא קיבל תגובה מראש העירייה הוא שלח לו בשבוע שעבר עוד מכתב ובו ציין: "שיר הנמל שכתבה המשוררת לאה גולדברג ב־1936 ובו נכתב, 'אנו בונים פה נמל פה נמל', מתייחס גם להירתמות תושבי היישוב היהודי בקניית מניות לבניית הנמל. אני פונה אליך בשם בעלי המניות שאנו מייצגים ודורשים לקבל דיבידנדים מיידיים מכל רווחי הנמל", כתב.
מעיריית ת"א נמסר: "אוצר מפעלי־ים המחזיקה ומנהלת את הנמל נרכשה על ידי חברה בת של העירייה לפני כשנה. חלוקות הדיבידנד היו בתקופה שהחברה נשלטה על ידי המדינה, ובכל פעם שבוצעו הובא שיעור החלוקה לאישור האסיפה הכללית, שבה מיוצגים כל בעלי המניות, וכל בעלי המניות קיבלו דיבידנד בהתאם לחלקם היחסי".

