אבודים בעבודה
אחד מכל שישה עובדים בריטים בני 35 ומעלה שונא את עבודתו, כך עולה מסקר שכלל למעלה מ־2,000 מועסקים. בקרב הצעירים יותר, מדווח המגזין פורצ'ן, מספר הבלתי מאושרים נמוך בהרבה, פחות ממחצית.
יש כמה סיבות אפשריות לאומללותם של העובדים ההולכת וגוברת עם השנים: או שהלחץ שבו הם נתונים מתגבר עם הקידום למשרות בכירות יותר, או שהם מתאכזבים מכך שלא השיגו את מה שקיוו. אמנם המשכורות בדרך כלל עולות, אבל כך גם המחויבויות - למשל גידול ילדים — שבולעות כסף וזמן.
הסקר גילה עוד שכמעט שליש מהמשיבים מעל גיל 55 לא מרגישים מוערכים בעבודה, ול־16% אין שם חברים.
6 שניות וחזרנו
מיצמצתם? החמצתם. ערוץ הספורט של פוקס בארה"ב יתחיל לשדר בשבוע הבא במשחקי ליגת הפוטבול פרסומות באורך 6 שניות. הסיבה: סבלנותם של הצופים מתקצרת.
הפרסומות הרגילות של 15 ו־30 שניות עדיין יימשכו, אבל אלה של ה־6 שניות ישודרו בנקודות אסטרטגיות במהלך המשחקים. מחירה של הפרסומת הקצרצרה, מדווח הניו יורק טיימס, יכול להגיע ל־200 אלף דולר.
מניה בנקאית
המשקיעים משתגעים על אחת המניות המוזרות בעולם, מדווח אתר סי־אן־אן מאני: מניותיו של הבנק המרכזי של שווייץ זינקו באוגוסט ב־45%, ומניה אחת שווה היום יותר מ־3,000 פרנק־שווייצרי (מעל 11 אלף שקל).
הבנק השווייצרי הנפיק רק 100 אלף מניות, רובן מוחזקות בידי קנטונים ומוסדות ציבור. הדיווידנד שהוא מחלק מוגבל בחוק ל־15 פר"ש למניה, ויהיו רווחיו כאשר יהיו.
אז איך להסביר את הצלחת המניה? אחד ההסברים האפשריים הוא שנפח המסחר בה כל כך נמוך, עד שמספר זעום של רכישות מקפיץ את שערה. תיאוריה אחרת: המשקיעים רואים בבנק המרכזי השקעה נטולת סיכון — הוא הרי לא יפשוט רגל.
תרגום: נמרוד אברהם