למחיר הנמוך יש מחיר
הקטנוע החשמלי העירוני של בליץ זול לביטוח ולאחזקה יותר מכל כלי 125 סמ"ק, אבל טווח הנסיעה הוא לא הפשרה היחידה שהרוכב ייאלץ לעשות
הקטנועים החשמליים של בליץ, ה־3,000 וה־6,000, נמצאים אצלנו בארץ כבר כמה שנים טובות, והם הכלים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל. בליץ 3,000 פלוס הוא גרסה חדשה של ה־3,000, ששופרה בכמה נקודות כמו לוח השעונים, בהילוך אחורי ובכבל טעינה נשלף, אולם בפועל מדובר באותו הדגם הוותיק.
הרעיון הוא קטנוע חשמלי בסיסי שאמור להתחרות בקטנועים העירוניים בנפח 125 סמ"ק, והיתרונות שלו הם עלויות תחזוקה סופר־זולות, וכן עלויות הצמודות לאלה של קטנוע 50 סמ"ק, מה שאומר ביטוח חובה מוזל משמעותית, סביב 1,800 שקל ללא השתתפות עצמית, וכן רישוי שנתי ב־44 שקל בלבד. ביקור שנתי במוסך יעלה 250 שקל בלבד.
מעבר לחיסכון המשמעותי בעלויות, לבליץ אין יתרונות על פני קטנועים מקבילים עם מנוע בנזין. המנוע מוגבל בתאוצה כדי לחסוך בחשמל ולהגדיל את טווח הנסיעה המעשי, שעומד בממוצע על כ־60 ק"מ. סביב 40 קמ"ש כבר מורגש כוח רב יותר, שמתמתן רק עם ההגעה ל־90 קמ"ש - המהירות המרבית של הכלי.
אולם למרות התאוצה הסבירה, תגובת המנוע החשמלי לא מגיעה בהתאם למצב ידית המצערת, ויש השהיה קלה בין פתיחת המצערת לבין כוח המנוע. קצת מעצבן. המתלים בסיסיים ביותר, יודעים להתמודד עם מהמורות קלות בלבד. מכשולים עירוניים גדולים יותר קצת מוציאים אותם מדעתם. לעומת זאת, הבלמים טובים למדי ועוצרים את המסה הקלה של הבליץ.
ההתנהגות העירונית טובה, אך בכבישים בינעירוניים אין לבליץ 3,000 מה לחפש שכן הוא איטי מדי. מבחינת גימור ואיכות, הבליץ 3,000 הוא כלי סיני על כל המשתמע מכך. זה מתבטא בפלסטיקה, במתכות ובגימור ההנדסי.
הבליץ 3,000+ מיועד בראש ובראשונה לרוכבים עירוניים שהחיסכון הכספי נמצא בראש מעייניהם או שימור הסביבה, ולא שום אלמנט אחר של התנהגות דינמית או איכות חומרים וגימור. רוכבים כאלה ימצאו בבליץ שותף עירוני נאמן במחיר זעום ביחס לכלים מקבילים עם מנוע בנזין.