מכונית אחת בשבוע: סוזוקי ג'ימני (1999־2017)
קבוצה: ג'יפונים קטנים ונצחיים.
טווח מחירים: מ־11.5 אלף שקל לידני מ־1999 ועד 119 אלף שקל לחדש אוטומטי מ־2017 (מחירון לוי יצחק).
דגמים: 3 דלתות, 4 מקומות.
תעודת זהות: היורש של הסמוראי המיתולוגי, והרכב החדש הכי ותיק בישראל. לא יובא בין 2012 ל־2014. דגם חדש לחלוטין צפוי, סוף־סוף, בשנה הקרובה.
נתונים טכניים: 1,300 סמ"ק (82 כ"ס עד 2005, 85 כ"ס מאז), גיר ידני 5 הילוכים או אוטומטי עם 4, הנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
זיהום אוויר: 167־162 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 13 מ־15. טוב, כשהג'ימני הושק עוד חשבו שהעישון בריא.
בטיחות: בינונית. לא נבחן במבחן הריסוק האירופי. רק 2 כריות אוויר, ABS כסטנדרט, בקרת יציבות (ESP) רק מ־2015.
שמירת ערך: טובה, כ־10% לשנה בממוצע.
מה לבדוק לפני שקונים: אמין בבסיסו, עם חולשות בגיר האוטומטי לפני 2005. כלים רבים שופרו: הגבהות, מיגון גחון, נעילת דיפרנציאל, צמיגי כביש־שטח ואף שטח מלא.
למי הוא מתאים: למי שרוצה לטייל בשטח בתקציב מוגבל.
למה כן: מסוגל לצלוח שטח טכני שישבור ג'יפים יקרים פי ארבעה ממנו. אבזור טוב ביחס למחיר, אפשרות לתיבה אוטומטית, קטן וקל לתמרון בעיר. חסכוני יחסית לרכבי 4x4 ואמין, שלא לדבר על תדמית הג'יפאי המסוקס.
למה לא: נוחות נסיעה בינונית, צפוף מאחור ובתא המטען, איטי בביצועיו, התנהגות כביש של משאית קטנה, ולכן בקרת היציבות היא תוספת חשובה.
למחפשי מציאות: ספורטאז' דור ראשון וסוזוקי ויטארה יכולים להיות תחליף שימושי יותר ולא הרבה יותר יקר.
שורה תחתונה: לא מושלם, אבל עם קסם שהולך ונעלם.
ציון: ****

