סודות בגינה
"בוא תכיר את אבא" בתיאטרון באר־שבע היא קומדיה חכמה על משפחה וצביעות
אלן אייקבורן נחשב למצליח מבין כותבי הקומדיות באנגליה במחצית השנייה של המאה ה־20, אך משום מה מחזותיו לא כל כך הצליחו בארץ, כי הם נחשבים "בריטיים" מדי. לשחקנים ישראלים יש בעיה להתחבר לדמויות שלו, הנעות בין מהוגנות חיצונית לסודות ויצרים המבעבעים מתחת לפני השטח.
"בוא תכיר את אבא" הוא מחזה מוקדם של אייקבורן, שיש בו את כל הסממנים של כתיבתו המאוחרת — העלילה התפורה היטב, הדיאלוגים השוטפים והשנונים, והדמויות המנסות להסתיר את מעלליהן. בבסיס העלילה נמצא מצב של טעות בזיהוי, כשבחור צעיר בשם גרג נוסע לכפר כדי להיפגש בהפתעה עם האנשים שהוא חושב שהם ההורים של בת זוגו, ג'יני. מה שהוא אינו יודע הוא שהזוג המבוגר שהוא פולש לחייהם הם בעצם לא ההורים של ג'יני, אלא המאהב הקודם שלה ואשתו המרירה. לפני שהוא מספיק לגלות את טעותו, גם ג'יני מופיעה בסביבה, ומכאן כל הסיטואציה מתחילה להסתבך.
השחקן, מולי שולמן, בעבודתו הראשונה כבמאי, מנצל היטב את ניסיונו כשחקן קומי ומוציא ביצועים חריפים ואמינים מצוות השחקנים. בתפקידי הזוג המבוגר עומדים לרשותו צמד שחקנים מנוסה, אמיר קריאף ואדווה עדני, והם מגישים ביצוע מצוין עם טיימינג קומי נפלא ואיזון עדין בין גיחוך לכאב. לגבי שתי הדמויות הצעירות, אותם מגלמים אורן כהן וענבר דנון, המצב קצת יותר מורכב. אמנם שניהם עושים עבודה טובה, אך משהו בביצועם אינו מספיק מדויק ומלוטש. עדיין, התוצאה הסופית היא קומדיה חכמה ומענגת, המספקת מבט משעשע על המשפחה הבורגנית האנגלית הצבועה, זו שמחביאה את סודותיה מאחורי כוסות השרדונה בגינה המטופחת.
צילום: אילן בשור

