נפלנו ברשת

לא רק פריימרק ויוניקלו: אחרי הכניסה של דקתלון, מצאנו עוד רשתות שוות שהיינו שמחים לראות בארץ • איפור, בגדים, אקססוריז ו"הכל בדולר" סטייל יפן: 10 רשתות שנרצה לרוקן להן את המדפים

לשופוהוליקים הישראלים הייתה שנה טובה ועתירת כניסת מותגים חדשים לשוק: מזארה הום, H&M הום ופוט לוקר האמריקאית ועד דקתלון, שמתקשה להתמודד עם תאוות המציאות של הישראלים. גם בשנה הקרובה נזכה למותגים חדשים, כמו אורבן אאוטפיטרס ואנתרופולוג'י, וזה גרם לנו לחשוב - מה עוד? את מי היינו רוצים לראות בישראל?

 

גייסנו את היועץ השיווקי תמיר בן־שחר, את הסטייליסטית לצילומי מזון, עיצוב ולייף סטייל ומחברת "נושמת סטיילינג" קרן זוהר ברק, את לילך כהן, מרצה בבית הספר לסטיילינג של "שנקר" ואת דנרה וולט, מומחית לתעשיית הקוסמטיקה. וכמובן, נעזרנו גם בניסיונן של שופוהוליקיות המרבות בנסיעות לארה"ב ולאירופה.

 

דילגנו על האופציות המוכרות כמו פריימרק, יוניקלו ואלדי, שהסיכוי לכניסתן ארצה קלוש עד בלתי מצוי, והתמקדנו ב־10 רשתות עם בשורות מעניינות שהיינו שמחים לראות בקניון הקרוב לביתנו.

 

1. טרגט

 

 

Target היא רשת דיסקאונט לכל המשפחה — מסופר דרך דראגסטור ועד חשמל, אופנה ומזוודות. כרגע בארצות־הברית בלבד, אך אפשר להזמין אונליין גם לישראל.

 

למה צריכים אותה? כשהרשת הודיעה שהיא מבצעת משלוחי חינם לישראל למשך 48 שעות, האתר קרס. הישראלים התנפלו כי אין לנו חנויות גדולות עם "הכל" שאנחנו זקוקים להן אחרי שהמשביר לצרכן הלא מעודכן הפך לחנות בסיסית ומבוגרת. מה גם שהמוצרים באיכות טובה, המחירים נמוכים והשירות טוב.

 

מוצרים חזקים: בכל המחלקות תמצאו. המגבות איכותיות והמחירים מצחיקים, כנ"ל ויטמינים ותרופות ללא מרשם (בתנאי שישמרו על המחירים האמריקאיים), מוצרים למטבח, מתנות, צעצועים, בגדי תינוקות ופיג'מות.

 

מה לא חובה? המוצרים במחלקת החשמל לא מתאימים לנו, ומחלקת הספרים שהייתה פעם משופעת ספרים במחירים טובים, פועלת היום כמעט אך ורק על טהרת הספרים הממוחשבים.

 

הסיכוי שתגיע: זעום ביותר. יצאה מארצות־הברית לקנדה בלבד וגם שם נכשלה.

 

2. קיקו

קיקו
קיקו

 

Kiko Milano היא רשת איפור שהתחילה באיטליה, אך היום מפעילה סניפים בכל אירופה. הרשת מגדירה עצמה כמקצועית אך עם מחירים נגישים, מיורו בודדים עד 25 יורו לפריט.

קיקו
קיקו

 

למה צריכים אותה? היא סוג של תואמת MAC עם חנויות יפות יותר, אם כי לדעת פריקיות של קוסמטיקה - איכות המוצרים נחותה בהשוואה. ובכל זאת, אם "ספורה" הענקית לא תגיע, נסתפק ב"קיקו".

 

מוצרים חזקים: כל מוצרי האיפור כולל אביזרים משלימים כמו מברשות או ריסים. הצלליות נהדרות, ובראשן צלליות המים (Water Eyeshadow), וכך גם המסקרות ועפרונות השפתיים. גם ה־Lip Scrub מומלץ להתמודדות עם שפתיים יבשות.

 

מה לא חובה? הקונסילר, שדורש יותר מדי עיבוד והתעסקות.

 

הסיכוי שתגיע: כרגע קטן, על אף שרבים ניסו. בראשית השנה אף התפרסמו ידיעות ש"מאניה גרופ" קיבלה את הזכיינות ונציגי "קיקו" אף ביקרו בישראל ובדקו מיקומים, אך בינתיים שום דבר לא קרם עור וגידים.

 

3. אורבן דיקיי

 

 

Urban Decay הוא מותג איפור אמריקאי מבית לוריאל פריז. מוצרי המותג אמנם לא נוסו על בעלי חיים, אך הכיס משותף עם חברת האם לוריאל שכן מבצעת ניסויים. הרשת שאבה את שמה מצבע של שפתון שרקחו המייסדות ב־1996 ומעיד על הקריצה וההשפעה האורבנית. כרגע אפשר להשיג בארצות־הברית, באירופה, במזרח הרחוק, בנסיכויות הנפט ובערב־הסעודית. יש חנויות עצמאיות והמותג נמכר גם ברשתות כמו ספורה ומייסי'ס.

 

אורבן דיקיי
אורבן דיקיי

 

למה צריכים אותה? יש לה קהל גדל והולך של מעריצים בקרב הצעירים, שמגיעים עם מוצריה מכל גיחה לחו"ל וגם מזמינים און־ליין. בנוסף, המחירים סבירים וזה יכול לסייע לסופר־פארם או לניו־פארם במלחמת הפארמים הצפויה השנה, אם אחת מהן תקבל בלעדיות לחנות בתוך חנות. הרשת המעניינת לא פחות של איפור המתמחה בצעירים "בנפיט" לא מעוניינת להיכנס לישראל בגלל השוק הקטן, אז אולי אורבן ירצו.

 

מוצרים חזקים: סדרת ה־NAKED המפורסמת שכוללת פלטות של 12 צלליות מגניבות בגווני ניוד (לא זולות, 54 דולר), ויש אפשרות לחרוט על גבי הפלטה את שמכן ללא תוספת תשלום. מעניינים גם הפריימר לעיניים והספריי לקיבוע האיפור. מברשות האיפור מוצלחות ועשויות אך ורק מחומרים סינטתיים.

 

מה לא חובה? הפריימר לפנים שלא מציג שינוי מהותי.

 

 

הסיכוי שתגיע: אפשרי. לוריאל יודעת את העבודה של החדרת רשת לארץ.

 

4. פינק

 

Pink היא רשת הבת הצעירה יחסית של "ויקטוריה סיקרט" הפונה לבנות נוער וצעירות בגילאי 15־22. פועלת בארצות־הברית, קנדה ובריטניה.

 

פינק
פינק

 

למה צריכים אותה? כי אם קיבלנו עד היום את ויקטוריה סיקרט לעניים - גרסת הדיוטי פרי הדלה של המותג - למה שלא נקבל את הרשת לצעירות שקונות בטירוף את מוצריה און־ליין ובחו"ל? בארץ מגוון ההלבשה התחתונה המשובחת והאופנתית, במיוחד סטים, קטן במיוחד.

 

 

מוצרים חזקים: כל מוצרי ההלבשה התחתונה, פיג'מות, סווטשירטים, בגדי ספורט וגוזיות.

 

מה לא חובה? בגדי ים, הדיגומים לא מוצלחים במיוחד.

 

הסיכוי שתגיע: זניח, למרות שלמתחרה הגדולה שלה Aerie של "אמריקן איגל" יש נוכחות בשוק הישראלי.

 

5. סנצ'ורי 21

 

 

Century 21 היא רשת עודפים שנחשבת למלכת המותגים במחירי מבצע. איפור, טקסטיל, כלי בית והנעלה. יש כתריסר חנויות ענק, רובן בניו־יורק, אבל בשנים האחרונות התרחבה למדינות נוספות בארה"ב.

 

סנצ'ורי 21
סנצ'ורי 21

 

למה צריכים אותה? למרות שלא מדובר ברשת קלאסית בעקבות מספר הסניפים הקטן יחסית, בשנתיים האחרונות עשתה "מתיחת פנים" אמיתית והפכה לאטרקציה שאפשר למצוא בה גם בגדי מעצבים נחשבים מהקולקציות האחרונות ולא רק את שאריות העונות שעברו.

 

מוצרים חזקים: אפשר להתנפל על עודפי המעצבים ולחפש את המותגים היקרים שנמכרים בהנחות אמיתיות כמו מייקל קורס או ראלף לורן, ואפשר ללכת על פריטים קלאסיים איכותיים, למשל ממחלקת המעילים המעולה.

 

מה לא חובה? על מחלקת הנעליים אפשר לדלג, וגם מחלקת כלי הבית חלשה.

 

 

הסיכוי שתגיע: ניסו הרבה, נכון להיום אף אחד לא הצליח.

 

6. פליינג טייגר

 

Flying Tiger היא רשת דנית מגניבה של מתנות, מגשימת חלומות גם כאלו שלא ידעתם שהיו לכם. מלבד דנמרק, היא פועלת ברוב הערים הגדולות באירופה - לונדון, אמסטרדם, וינה, ברצלונה, מדריד ועוד.

פליינג טייגר
פליינג טייגר

 

למה צריכים אותה? כי אין כמוה בארץ במגוון, בשיקיות, בצבעוניות או בחדשנות. מדי חודש מתחלפים כ־300 פריטים חדשים, וכל שבוע תמצאו בחנות משהו חדש. כיף להיכנס לחנות עם ילדים ולרכוש ים של מתנות לילדים ולמבוגרים, כולל כלי מטבח, מבלי לפשוט את הרגל כמו ב"סוהו". יש המון פריטים במחירים שבין 1־3 דולר.

 

 

מוצרים חזקים: הכל, מחומרי יצירה, כלי כתיבה, מוצרים לקישוט הבית והמטבח, מתנות לילדים, מנורות וכל מיני דברים קטנים וצבעוניים לקישוט הבית והמשרד.

 

מה לא חובה? עטים ופנקסים, האיכות לא מרשימה במיוחד.

 

הסיכוי שתגיע: אפשרי.

 

7. טוקיו הנדס

 

טוקיו הנדס
טוקיו הנדס

 

 

יש שאומרים ש־Tokyu Hands היא הדבר הבא אחרי Muji ו"יוניקלו" היפניות שכבר פרצו לעולם. רשת חנויות כלבו ענקיות עם מוצרים לבית, עשה זאת בעצמך, ביגוד, צעצועים, מזוודות, מיטות ועוד. פועלת ביפן בלבד.

טוקיו הנדס
טוקיו הנדס

 

למה צריכים אותה? אם אין סיכוי שיוניקלו תגיע לישראל בעתיד הקרוב, וגם מוג'י לא מתלהבת מהכניסה אלינו, אולי יש סיכוי לרשת שמטריפה את יפן ואת כל מי שמגיע ליפן ולא מחמיץ את סניף הדגל בטוקיו על שמונה קומותיו.

 

מוצרים חזקים: קשה למקד כשיש 8 קומות וכל אחת מהן מחולקת ל־3 מפלסים. מוצרי הנייר משגעים, הבקבוקים התרמיים של "מוש", קופסאות האוכל התרמיות, מיניאטורות וערכות הרכבה.

 

מה לא חובה? מוצרי גינון, הרי לא תסחבו מטוקיו.

 

הסיכוי שתגיע: זניח. אפילו לא שולחים מוצרים מאתר האינטרנט שלהם אל מחוץ ליפן.

 

8. לולולמון

 

Lululemon Athletica התחילה כרשת לבגדי יוגה והתרחבה לבגדים ספורטיביים לנשים ולגברים. האיכות טובה, המחירים לא זולים. פועלת בקנדה, שבה נוסדה, ארצות־הברית, יפן, סין, הונג־קונג ואירלנד.

 

לולולמון
לולולמון

 

למה צריכים אותה? המוצרים איכותיים ואין משלוחים לארץ.

 

מוצרים חזקים: חולצות ריצה ללא שרוולים, פריטים מקולקציית the class שהושקה הקיץ, בגדי אימון וחזיות לנשים ואפילו מגבות ללא תפרים.

 

מה לא חובה? מכנסי יוגה יקרים.

 

הסיכוי שתגיע: קלוש.

 

9. מיניסו

 

MINISO היא רשת סינית־יפנית ל"הכל בדולר" שנוסדה ב־2011 על ידי המעצב היפני Junia Miyake עם שותף סיני. פועלת ביפן, סין, ארצות־הברית, דרום אמריקה, רוסיה ועוד.

 

למה צריכים אותה? למרות גילה הצעיר יש לה כבר 1,800 חנויות בעולם, מה שמעיד על כך שהיא מספקת תשובה נכונה לקונה העכשווי המבקש תמורה מעוצבת לכסף, ובזול.

 

מוצרים חזקים: אודמים, כריות ושטיחים לבית, צעצועים, קופסאות אחסון, מגינים איכותיים לסלולרי, מברגות, ערכות יצירה - והכל מתחת ל־5 דולר.

 

מה לא חובה? במחירים המצחיקים של הרשת קשה לומר.

 

הסיכוי שתגיע: אולי. הרשת בונה את השוק הבינלאומי ורוצה להגיע ל־6,000 חנויות עד 2020.

 

10. לאש

 

LUSH היא רשת החלומות לנערות, לצעירות ולנשים. תמצאו שם קוסמטיקה וטיפוח, והיא מומלצת בעיקר למי שמקפידות על מוצרים טבעיים שלא מנוסים על בעלי חיים. פועלת במדינות שונות באירופה ובארצות־הברית.

לאש
לאש

 

למה צריכים אותה? המוצרים איכותיים, הריחות עמידים. נשים ונערות שנכנסות אליה יוצאות עם ערימות, בעיקר כי היא מספקת בגדול מה ש"סבון" ו"ללין" מספקות בקטן מבחינת חוויית קנייה, מגוון ויכולת התנסות. יש סיכוי טוב שתצליח גם בקניוני הארץ בגלל האופי האימפולסיבי של הקניות בה.

 

מוצרים חזקים: מסכות טבעיות שנרקחות על ידי הרשת מחומרים טבעיים, וכך גם מוצרי האיפור. יש שמפו מלחים לאמבטיה עם או בלי נצנצים, וכמובן ה־bath bomb - כדור המלח האיקוני שלהם לאמבטיה.

 

מה לא חובה? הסבונים בחיתוך עצמי כמו שעושים בארץ ב"סבון". הריחות לא נעימים.

 

הסיכוי שתגיע: קטן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים