היענות נמוכה למבצע מחיקת החובות של הפועלים
רק כ־1,300 לקוחות בנק הפועלים מתוך כ־15 אלף לקוחות מיועדים פנו אל הבנק במטרה להגיע להסדר חובות במסגרת מבצע "הזדמנות שנייה" שיזם הבנק. בשל ההיענות הנמוכה עד כה החליטו בבנק להאריך את תקופת המבצע מסוף ספטמבר לסוף השנה.
ביוני האחרון הודיעו רשות האכיפה והגבייה ובנק הפועלים על מבצע להשבת חובות אבודים, שבמסגרתו נעשתה פנייה לאלפי לקוחות של הבנק שנפתחו להם תיקים בהוצאה לפועל עד 2013.
במסגרת המבצע הציע הבנק ללקוחות אלה למחוק חלק ניכר מהחוב, בשיעורים של 50%־90%.
היקף החובות הכולל של הלקוחות שנכללו במבצע הוערך בכ־5 מיליארד שקל, שמתוכם קיווה הבנק להשיב בחזרה כמיליארד שקל ובדרך למחוק 4 מיליארד נוספים. מדובר בחובות שאותם כבר "הפריש" הבנק בדוחות הכספיים שלו לאורך השנים, אחרי שלא נפרעו בזמן והגיעו להליכים משפטיים. מרבית הלקוחות שנכללו במבצע הם משקי בית עם חוב כולל של עד 100 אלף שקל.
לפי הנתונים, מתוך כלל הלקוחות שאליהם פנה הבנק רק 805 חתמו על הסדרים חדשים בהיקף כולל של כ־17 מיליון שקל. ללקוחות אלו מחק הבנק חוב כולל של כ־61 מיליון שקל (ממוצע מחיקה של כ־71% מהחוב). כ־290 לקוחות נוספים נמצאים בהליכים להשגת הסדר דומה כשמתוך 19 מיליון שקל אמורים להימחק עוד 17 מיליון שקל.
לצד מחיקת החובות מציע בנק הפועלים ללקוחות הזדמנות שנייה לחזור ולהיות לקוח מן המניין. לצורך כך מעמיד הבנק לטובת אותם לקוחות הדרכות לניהול תקציב המשפחה באמצעות עמותות.

