חמש קטנות

עם שלומי חתוכה | על הפרסומת השערורייתית של "דאב"

פרסומת לסבון "דאב" עוררה סערה לאחר שנראתה בה אישה שחורה הופכת ללבנה אחרי שימוש בסבון. "מצד אחד זה מעורר בי גועל, אבל מצד שני זה גם מעורר תקווה ושמחה שבעידן החדש דברים כאלה לא עוברים בשתיקה".

 

אנשים עדיין לא הבינו באיזה עידן אנו חיים? "חלק מהמפרסמים עדיין עיוורים. חד־משמעית. הם כל כך רגילים להצגה הגזענית הזאת, שהם לא שמים לב בכלל. במהלך הפעילות שלי גיליתי כמה הגזענות גסה. אנשים לא רואים או מבינים מה הבעיה. מצד שני, יש גם כאלה שעושים את זה במכוון".

 

עד כמה הפרסום משפיע על התפיסות שלנו? "מאוד. פרסום שווה ערך לחינוך. המפרסמים רוצים לחנך בצורה מסוימת, שיש מישהו שבאמת מגיעות לו פריבילגיות".

 

נראה שישראל במגמת השתפרות. "בהחלט. אני שומע פידבקים ממשרדי פרסום ומאנשי תוכן שדברים השתנו, אבל יש עוד מה לעשות. צריך לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים כי יש הזדמנות נדירה לשנות דברים באמת".

 

ובקרב הדור הצעיר? "המודעות מועברת הלאה כל הזמן. אנשים כבר שמים לב, מעירים לעצמם, מבינים שזה חשוב לילדים שלהם. אנחנו צריכים לאפשר לילדים להתקיים בעולם הזה באופן הכי חופשי ומכבד שיש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים