מכונית בשבוע: סאנגיונג רודיוס דור 2 (2013־היום)

קבוצה: מיני־ואנים.

 

דגמים: 5 דלתות, 7 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־77 אלף שקל ל־2,000 סמ"ק מ־2013 ועד 216 אלף שקל לאחד חדש מ־2017 (מחירון לוי יצחק)

 

תעודת זהות: מבוסס על פלטפורמת הרודיוס דור ראשון, וחולק מנועים וגירים עם דגם הכביש שטח רקסטון.

 

פרטים טכניים: מנועי טורבו־דיזל, 2,000 סמ"ק בהתחלה (155 כ"ס) ו־2,200 סמ"ק (178) מ־2016. גיר אוטומטי 5 הילוכים עם המנוע הראשון, 7 עם החדש. הנעה אחורית לשניהם.

 

זיהום אוויר: 205־196 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ־15.

 

בטיחות: לא נבחן במבחן ריסוק פומבי ויש רק 4 כריות אוויר. יש ABS ובקרת יציבות.

 

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לפי לוי יצחק. אין הרבה מכוניות בשוק, הסחירות טובה.

 

מה לבדוק לפני שקונים: היתרון של המכלולים הוותיקים מתבטא באמינות טובה.

 

למי הוא מתאים: כל מי שצריך רכב 7 מקומות שיש לו גם תא מטען אמיתי.

 

למה כן: סופר מרווח, צריכת דלק אמיתית של 12־10 ק"מ. גם הביצועים והנוחות טובים. ובעיקר, תא מטען בנפח 875 ליטר, פי 8 מכמה מיני־ואנים 7 מקומות זולים.

 

למה לא: חוץ מהעיצוב והבטיחות, מדובר בממותה באורך של 5.13 מ', מגושמת בכביש ואתגר חנייה בערים צפופות.

 

למחפשי מציאות: קיה קרניבל החדש או טויוטה סיינה מייבוא מקביל או אישי יעניקו איכות חיים משופרת, אבל בצריכת דלק כמעט כפולה. מיני־ואנים 7 מקומות אחרים יחייבו אתכם להשתמש בגגון בנסיעה משפחתית ברכב מלא.

 

השורה התחתונה: הגודל כן קובע.

 

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים