אחרי ישראל: קופיקס מעלה מחירים גם ברוסיה

רשת הקפה המוזל קופיקס מייקרת מחירים גם ברוסיה. זאת אחר שהעלתה בפברואר האחרון את מחיר מוצריה בישראל מחמישה לשישה שקלים, בניסיון לשפר את הרווחיות. ל"ממון" נודע כי בסנט־פטרסבורג עלו מחירי הרשת מ־50 רובל - כשלושה שקלים לפריט - ל־60 רובל. הייקור ייושם בקרוב גם בסניפים שבבירה מוסקבה.

 

לפני שמונה חודשים כשמחיר קופיקס בארץ עלה, אמר מנכ"ל הרשת דאז חיים אהרון: "ברוסיה אפשר למכור קפה ומוצרים בשלושה שקלים וגם להצליח ולהרוויח, בישראל זה לא המצב". אלא שמתברר שגם ברוסיה עלויות התפעול מתייקרות והרווח של הזכיינים נשחק. הפעילות ברוסיה, שהושקה באוקטובר 2016, מתבצעת ברובה באמצעות זכיינים ומצויה בבעלות משותפת של קופיקס ישראל עם קבוצת משקיעים רוסיים, ששותפים עימה גם בחברת אחזקות שאמורה לפתח סניפים נוספים בארופה.

 

יש לציין כי בעקבות עליית המחירים בישראל צנחו מכירות קופיקס בכ־20%. הרשת טענה כי הנוטשים הם בעיקר ילדים שראו בעליית המחיר "הפרה פרסומית" שהבעלים אבי כץ לא עמד בה, אחרי שהבטיח שחמישה שקלים לפריט יישארו לתמיד. מאז לא הצליחה הרשת לחזור למלוא מכירותיה טרום ההתייקרות, אם כי בשלב זה זכיינים רבים מתנגדים להשבת המחיר לחמישה שקלים.

 

עוד נודע ל"ממון" כי הרשת נוטה לאמץ מודל חדש המציע שני גדלים לכל פריט, כאשר האחד יהיה בחמישה או שישה שקלים והגדול תמורת שבעה או שמונה שקלים. מדובר במודל שפועל ברוסיה ולטענת הרשת 85% ממכירות הקפה ברוסיה הן של כוס גדולה במחיר גבוה יותר, כשההסבר לכך הוא שבמחיר של עשרה רובל נוספים כמות הקפה מוכפלת. בישראל הכוונה היא להציע שני גדלים לכל המגוון: סלטים, קפה מאפים מתוך תקווה שהציבור יבחר באופציה היקרה יותר לכאורה, אך המשתלמת יותר.

 

קופיקס סובלת מירידה ברווחיות. את הרבעון הראשון של 2017 סיימה עם רווח של 814 אלף שקל, ירידה של 30% לעומת השנה שעברה. ברבעון האחרון מונה יקי ודמני למנכ"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים