yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 15.10.2017
    העגלה שרוצה לשבור את השוק
    ביבה M, ששואפת להיות הקופיקס של העגלות, תימכר במחיר נמוך מהמתחרות מאחר שלא תוצג בכלל בחנויות • המשמעות: לא תוכלו לבדוק את העגלה לפני הרכישה • היבואן לא מוטרד: "נגיע לנתח שוק של 5% בתוך שנה" • מה חשבו ההורים שהתנסו בה?
    שושנה חן

    מדי שנה נמכרות בישראל 60־50 אלף עגלות תינוקות, רובן המכריע בחנויות. האם הורים צעירים יהיו מוכנים לקנות עגלה באינטרנט בלי לראות אותה? אריק איילון, שהקים עם קבוצת משקיעים את חברת BIBA, מצהיר שהוא שואף להיות קופיקס של העגלות, ומציע למכירה באינטרנט בלבד (באתר Bibambaby.com) עגלות מגיל לידה במחיר של 699 שקל לעגלת יחיד ו־1,299 שקל לעגלת תאומים. משלוח לכל הארץ יעלה עוד 35 שקל. "ישראל היא המדינה הראשונה בה השקנו את העגלות. החודש נשיק גם אתר אינטרנט למכירת עגלות בארה"ב וכעת מחפשת החברה זכיינים במדינות נוספות. בכל המקומות יימכרו העגלות רק באינטרנט", אומר איילון.

     

     

    אריק איילון | צילום: יחסי ציבור
    אריק איילון | צילום: יחסי ציבור

     

    לדבריו, המחיר הזול של העגלות הוא תוצאה של הוויתור על "האנשים באמצע" שחותכים קופונים ממחירי העגלות. "אין תחנות, העגלה נמכרת מסין לצרכן", אמר. המפעל המייצר, שאיילון מסרב לחשוף את זהותו, מייצר עגלות תינוק גם למותגי על ומותגים מפורסמים. לדבריו, לא נעשו שום קיצורי דרך באיכות העגלה: "כיבואן של עגלות יוקרה יקרות כמו 'מימה' שנמכרת ב־6,000 שקל, אני יכול לומר לך שהפלסטיקה והבדים זהים לאלו המשמשים מותגים יקרים בהרבה". לטענתו, לו היו משווקות העגלות בחנויות היה מחירן לצרכן מגיע ל־1,490 שקל לעגלה ליחיד. בדיקה שערכנו מגלה (ראו בהמשך) שהעגלה מפגינה ביצועים מפתיעים לטובה.

     

    איילון, יבואן ומשווק ותיק בתחום מוצרי התינוקות היה מי שהקים את ד"ר בייבי, חברה שעסקה ביבוא מוצרי תינוקות וייצרה בין השאר מוצרי מותג פרטי כולל עגלות. ב־2005 נמכרו 50% מהחברה לרשת הריבוע הכחול, שמה הקודם של מגה וב־2008 הקימו השותפים את רשת ד"ר בייבי שהגיעה בשיאה ל־22 סניפים. ב־2011 רכשה מגה את הבעלות המלאה על הרשת עד שנסגרה ב־2015.

     

    גם תחת מותג "ביבה" מתכוון איילון לשווק באינטרנט מוצרים נוספים. "ניכנס לכיסאות אוכל, טרמפולינות. בחרנו להתחיל בעגלות שכן העגלה היא המוצר המהותי ביותר מבחינת כסף בחבילת הלידה", הסביר.

     

    העגלות יושקו רשמית בתערוכת "בייבילנד" של סופרפארם בנובמבר, וקידום המכירות יתבצע בין השאר בירידים של מוצרי תינוקות. לחנויות הן לא ייכנסו. איילון מעריך שעם תום השנה הראשונה יגיעו העגלות החדשות לנתח שוק של 5% בישראל, ועם תום השנה השנייה ל־10%. לדבריו, "שוק העגלות בעולם עובר לקניות באינטרנט. כבר היום בארצות–הברית ובגרמניה אחראיות הקניות באינטרנט לכ־40% ממכירות עגלות התינוקות לעומת 3%־4% בישראל. גם השוק הישראלי ישתנה".

     

     

    אז איך העגלה?

     

    "BIBA M" מגדירה את עצמה כעגלה מגיל לידה, אבל למעשה היא טיולון. ההגדרה מגיל לידה נובעת מזווית השכיבה של המושב, 175 מעלות. אלא שלפי הבדיקה שלנו, אי–אפשר להשכיב בזווית כזו תינוק על הבטן. במחיר הבסיס שלה העגלה מגיעה ללא אמבטיה.

     

    נתנו את העגלה ליחיד להורים עם פעוט בן שנתיים וחצי ותינוק בן חצי שנה, ואת העגלה לתאומים למשפחה עם תאומים בני שנתיים.

     

    המסקנה בשני המקרים הייתה שהעגלה מספקת בהחלט תמורה למחיר.

     

    ההורים שהתנסו בעגלת היחיד אמרו: "חרשנו עם העגלה מרחקים ארוכים על פני שטח שונים. העגלה נוחה מאוד, בולט המשקל הקל שלה, והעובדה שהיא נוסעת בעצמה. לא צריך להשקיע כוח בדחיפה, גם כשמדובר בילד גדול. במדרגות ובעלייה במדרכות גבוהות העגלה גימגמה יחסית לעגלות אחרות שאנחנו מכירים. הצלון גדול במיוחד ונוח. הקיפול והפתיחה של העגלה ידידותיים מאוד, וגם כיוון גב המושב. מורגש שהושקעה חשיבה בידידותיות ההפעלה. הסל גדול ונגיש. הפריע שאי–אפשר לכוונן את אורך ידית ההולכה, חשוב כאשר אחד ההורים גבוה והשני נמוך. גם זווית השכיבה בעייתית כשמדובר בקטנטנים. המראה נחמד. היינו שוקלים בהחלט כעגלה רזרבית, ואולי אפילו כעגלה ראשונית אם אנחנו היינו צריכים לממן אותה".

     

    אם לתאומים: "עגלת התאומים מאוד קלה ונוחה חרף היותה עגלה זוגית, אם כי היא לא ברמת גימור של עגלות מקצועיות יותר. מצד שני היא עולה באמת משמעותית פחות, בייחוד בשוק של עגלות לתאומים שהן מאוד יקרות. כעגלה ראשונה לתינוקות ממש קטנים, ובייחוד לתאומים שנולדים בד"כ קטנים יותר, אני בספק שהייתי רוכשת אותה, אבל כעגלה נוספת לסבתא או כשהילדים גדלים - מדובר בפתרון משתלם מאוד".

     

    ומה אומרים המתחרים? "כ־85% מההורים לילד ראשון מעדיפים לרכוש עגלה משולבת עם אמבטיה ולא טיולון", מציין אברי קציר מנכ"ל "בייבי סטאר". לדבריו, העדפת האמבטיה בשלב הראשון גדלה בקניית עגלות לתינוקות שנולדים בסתיו ובחורף. קציר לא מאמין בעגלות הזולות: "ההורה הישראלי מקבל בדרך כלל את העגלה הראשונה מתנה. הוא מתייחס לעגלה כאל סמל סטטוס, ומוכן להוצאה שמתחילה ב־2,000 שקל. רבים קונים גם עגלות ב־3,500־3,800 שקל. מכירת העגלות הזולות שולית".

     

    shenker@013.net

     


    פרסום ראשון: 15.10.17 , 22:04
    yed660100