קריאה אחרונה לחיילים

חיילים שהתגייסו בין יולי 2016 ליולי 2017 צריכים לחדש בתוך שבועיים את הביטוח הסיעודי של קופת החולים או שיאבדו זכויותיהם • רק מעטים עשו זאת

אלפי חיילים נמצאים בסכנה לאבד את הביטוח הסיעודי שהיה להם בקופות החולים לפני גיוסם לצה"ל. זאת כתוצאה מסגירתו הקרובה של חלון הזדמנויות שנפתח עבורם כדי לשמור על הרצף הביטוחי שלהם.

 

כל אדם שמתגייס לצה"ל מפסיק ביום גיוסו את החברות בקופת החולים, ובשל כך מתבטל גם הביטוח הסיעודי שלו. בחודש מאי 2016 חשף "ידיעות אחרונות" כי שורת שינויים בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים של קופות החולים צפויה לפגוע באוכלוסיית החיילים, שכן בוטל הסעיף בתקנון הביטוח שקובע שחייל שהשתחרר מהצבא יכול לחדש את הביטוח הסיעודי שהיה לו בקופת החולים ללא צורך בחיתום רפואי (הצהרת בריאות חדשה) - וזאת החל מחודש יולי אשתקד. כתוצאה מכך נוצר סיכון שאם חל שינוי במצבם הבריאותי בשנות השירות (ולא כתוצאה מפגיעה שחוו בשירות), הם היו עלולים למצוא את עצמם ללא ביטוח סיעודי כלל.

 

בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" ומאבק שהוביל בכנסת ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני, הכניסה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות דורית סלינגר תיקון לפוליסות של קופות החולים ביולי 2017 שמאפשר את המשך הרצף הביטוחי.

 

עם זאת, חיילים שהתגייסו בין יולי 2016 ליולי השנה נגרעו כבר מהביטוח הסיעודי שהיה להם טרום הגיוס, ולפיכך צריכים לפעול בצורה אקטיבית כדי לחדש אותו - שכן לא ניתן לחדשו ללא הסכמת המבוטח מאחר שאחרי גיל 19 הביטוח אינו חינמי יותר. על פי הערכות, אלפי חיילים נותרו כעת ללא כיסוי ועלולים למצוא את עצמם בפני שוקת שבורה אם יהפכו לסיעודיים.

 

על מנת שלא לייצר אפליה בין אותם חיילים ליתר האוכלוסייה, הורתה רשות שוק ההון לפתוח חלון הזדמנויות שיאפשר להם לפנות אל קופות החולים שאליהן הם משתייכים בבקשה לחדש את הביטוח הסיעודי ללא חיתום מחדש ותוך שמירת הזכויות שצברו בטרם התגייסו לצבא.

 

חלון ההזדמנויות הזה צפוי להיסגר בסוף החודש, אך מנתונים שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" מקופות החולים השונות מתברר כי רק מאות בודדות של מבוטחים מתוך אלו "שנפלטו" מהרצף הביטוחי, דאגו לפנות לקופות החולים כדי לשמור על הזכויות שלהם.

 

בקופות החולים דווקא פעלו כדי להביא את הנושא לתשומת לב האוכלוסייה המיועדת כששלחו למבוטחים לשעבר דיוור שמתריע מפני הסכנה. למרות זאת, גורמים בקופות החולים מדווחים שההיענות דלה ואלפי לקוחות של הקופות עתידים לאבד את הרצף הביטוחי שהיה להם בטרם גיוסם. אותם גורמים ביקשו להבהיר את החשיבות בהפניית אותם מבוטחים צעירים, שהביטוח הסיעודי אינו בראש מעייניהם, להסדיר את הנושא בהקדם באמצעות פנייה טלפונית או פיזית לקופה שאליה הם משתייכים - אם אכן גויסו בתקופה האמורה וקיבלו דיוור מהקופה.

 

ח"כ שמולי אמר אתמול בהקשר זה: "אני שמח שאחרי מאבק עיקש הצלחנו למנוע את הפגיעה בחיילים, אבל אחרי כל הסיבוב המיותר הזה אי־אפשר שהתוצאה תהיה שהחיילים בכל זאת נפגעים בגלל ביורוקרטיה מטופשת. חייבים להגביר מאמצים כדי שאף חייל לא יישכח מאחור בלי כיסוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים