שתף קטע נבחר
 

אנטי ג'יפון

סיטרואן C4, המיני–ואן 7 המקומות הכי טוב שפיספסתם בהסתערות על מיצובישי אאוטלנדר, זוכה לחבילת בטיחות מתקדמת, שמצטרפת לגרסת דיזל שלא רואה תחנות דלק • אז מה אם חסרה לו פוזה?

בעיתוי אחר הוא יכול היה להיות אחד הדגמים הנמכרים בארץ. אבל סיטרואן C4 גרנד־פיקאסו הנוכחי פשוט נולד מאוחר מדי. לפני עשור מאזדה 5 היה כאן רב מכר, הודות לשילוב בין 7 מקומות ישיבה ומחיר של מכונית מנהלים. אבל בעשור הנוכחי רכב שלא נראה כמו 4x4 כבר לא מוזמן למסיבה.

 

צילום : ידיעות אחרונות

 

וזה חבל, כי חוץ מהפוזה מדובר ברכב משפחתי עדיף על רבי המכר בקבוצת השביעיות, כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן X־טרייל. ומעכשיו הוא נמכר גם, ברמת אבזור אקסקלוסיבי (175 אלף שקל לטורבו דיזל 120 כ"ס, 179 אלף שקל לטורבו־בנזין 165 כ"ס, שניהם עם מנועי 1,600 סמ"ק) עם חבילת בטיחות שחסרה לאאוטלנדר ולאקס־טרייל הבסיסיים: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי רכב בשטח "מת", בקרת סטייה מנתיב וניטור מרחק מלפנים.

 

תא הנוסעים מרווח כרגיל, כאשר שורת המושבים השלישית מתאימה כמקובל בקטגוריה לילדים בלבד ומשאירה כאשר היא בשימוש תא מטען זעיר בנפח 130 ליטר בלבד. שורת המושבים השנייה מורכבת משלושה כיסאות נפרדים ותכיל בקלות 3 פעוטות בהתקני ריסון. יש גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ', בקרות שיוט ואקלים, חישוקי סגסוגת, ועוד. לנהג שליטה מלאה על הצגת התרעות הבטיחות, שעשויה להציק בהתחלה. ועוד אביזר ייחודי: השמשה הקדמית המתחברת לגג מעל ראשי הנוסעים מגדילה את שדה הראייה ומכניסה יותר אור לתא הנוסעים. יותר מדי? סוככי השמש יעמעמו את התאורה הטבעית.

 

לגרסת הדיזל מנוע 1,600 סמ"ק, כאמור, המוכר גם מפיג'ו 3008. אין כאן ביצועים של יחידת דיזל חזקה באמת, אבל מה שיש לא נחות ממנועי ה־2,000 סמ"ק נטולי הטורבו של המתחרים. ידית הילוכים הממוקמת בסביבת ההגה מעלה זיכרונות מפיג'ו 404, והייתה צריכה לחלוף מהעולם, אבל הגיר האוטומטי היפני עושה את העבודה, וביחד עם המנוע החסכוני השיג צריכת דלק משולבת של 16 ק"מ לליטר בימי המבחן - מצוין לרכב בגודל הזה. אמנם, גם הניסאן אקס־טרייל נמכר עם מנוע דיזל חסכוני, אבל הוא מרווח פחות מהסיטרואן, והגיר הרציף שלו פחות שקט ונעים מהאוטומטי כאן. מי שהביצועים חשובים לו יותר מצריכת הדלק, יעדיף את גרסת הבנזין.

 

נוחות הנסיעה טובה, כולל בעיר, אם כי המושבים אינם מהתומכים ביותר. גם התנהגות הכביש טובה משל הג'יפונים המגודלים, עם אחיזת כביש גבוהה וזווית גלגול מפתיעה לטובה בסיבובים.

 

בשורה התחתונה - מדובר במוביל נוסעים מוצלח מאוד. גרסת הדיזל מבטיחה חיסכון של אלפי שקלים לשנה לעומת רכבי 7 מושבים עם מנועי בנזין, רמת הבטיחות היא מהגבוהות בשוק, ורק העיצוב הוא אופנתי פחות. כך או כך, אחת העסקאות הטובות ביותר לנהג המשפחתי כיום.

פורסם לראשונה 25.10.17, 21:27

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים