מכונית אחת בשבוע: רנו קפצ'ור (2013־היום)
קבוצה: ג'יפונים.
דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ־49 אלף שקל ל־900 סמ"ק ידני מ־2013, ועד 136 אלף שקל ל־1,200 סמ"ק טורבו אוטומטי חדש מ־2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: גרסת רכב הפנאי המוגבה והמוגדל מעט של הקליאו הנוכחית. מיוצר בספרד.
פרטים טכניים: מנועי טורבו, בנזין ידני 900 סמ"ק (90 כ"ס, 5 הילוכים), בנזין אוטומטי 1,200 סמ"ק (120 כ"ס, גיר רובוטי כפול מצמדים, 6 הילוכים) ודיזל אוטומטי 1,500 סמ"ק (90 כ"ס, אותו גיר כמו בבנזין). הנעה קדמית.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים, רק 4 כריות אוויר, ABS ו־ESC כסטנדרט. אין מערכות בטיחות אקטיביות. חיישני התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב מוצעים כאופציה בהתקנה מקומית.
זיהום אוויר: 99 עד 125 גרם CO2, קבוצת זיהום 3 עד 15. לא באמת "ג'יפ" ולא מזהם כמוהו.
שמירת ערך: נקודה כאובה. אחד הג'יפונים הבודדים שלא מתקרב למחיר המחירון שלו, עם מחירי שוק נמוכים ב־10%־20%, כאשר הגרסה הידנית חוטפת הכי חזק.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינה, נוטה לצרוך שמן רב.
למי הוא מתאים: למי שרוצה רכב גבוה, אופנתי וזול.
למה כן: נאה מאוד, בעיקר בדגמי הדו־גוון. מאובזר (חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט ובלוטות' כסטנדרט, ריפוד מתכבס בגרסה היקרה), כולל מושב אחורי שזז לפנים ולאחור. ישיבה גבוהה, צריכת דלק אמיתית של 17־15 ק"מ לליטר בדיזל.
למה לא: נוחות נסיעה בינונית, תגובה איטית בגיר. המזגן מתקשה לקרר במהירות. מרווח כמו סופר־מיני גדולה בלבד.
למחפשי מציאות: הדיזל (צורכת 25% דלק פחות מהבנזין), סוזוקי קרוסאובר (מרווח יותר), פיג'ו 2008 (יותר כיף).
השורה התחתונה: מציאה כמשומש.
ציון: ****

